Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zit er eigenlijk op de Rio superpack een anti carjack systeem? Dus wanneer je >15 km per uur rijdt je deuren automatisch op slot gaan?

Posted

Lees net inderdaad onderstaande in het instructieboekje

Snelheidsafhankelijk

portiervergrendelsysteem

(indien van toepassing)

Alle portieren zullen automatisch worden

vergrendeld als een snelheid van 15

km/h wordt bereikt. Alle portieren zullen

automatisch worden ontgrendeld

wanneer de motor wordt uitgeschakeld

en wanneer de contactsleutel wordt

verwijderd. (indien van toepassing)

• Like 1
Posted

Bij zo als ik met het super pack zit er op het kachel paneel een knopje om alle sloten weer open te drukken

Voor als je stil staat en je wilt iemand laten instappen

Maar je deuren zijn dicht gegaan na dat je dus hebt gereden

Weet niet of je dat al wist

Posted

ja handmatig overrule ofzo. Maar zoals ik het lees wanneer je de motor uitzet dat de deuren ook ontgrendeld worden. In een automaat is meestal als je hem in drive zet gaan de deuren op slot en wanneer je hem in parking zet gaan de deuren weer open. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dit bij een Rio manual gaat.

Posted

Ben ik nou de enige die al die handigheidjes zelf in de eerste week heb onderzocht en getest? :P

Posted

Ben ik nou de enige die al die handigheidjes zelf in de eerste week heb onderzocht en getest? :P

Nee nee, ik ook. Zo kwam ik er achter dat ik geen Hill assist heb ;)

Posted

ja handmatig overrule ofzo. Maar zoals ik het lees wanneer je de motor uitzet dat de deuren ook ontgrendeld worden. In een automaat is meestal als je hem in drive zet gaan de deuren op slot en wanneer je hem in parking zet gaan de deuren weer open. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dit bij een Rio manual gaat.

Deuren sluiten pas vanaf 15 km/u en gaan pas open op het moment dat de sleutel uit het contact wordt genomen. Dit is standaard ingeprogrammeerd. Ik heb een comfort pack en bij mij zit het er ook op.

Als je onder het rijden (dus boven de 15 km/u) de deuren probeert open te maken met de knop gaat deze weer open maar sluit ook weer onmiddellijk.

Posted

Deuren sluiten pas vanaf 15 km/u en gaan pas open op het moment dat de sleutel uit het contact wordt genomen. Dit is standaard ingeprogrammeerd. Ik heb een comfort pack en bij mij zit het er ook op.

Als je onder het rijden (dus boven de 15 km/u) de deuren probeert open te maken met de knop gaat deze weer open maar sluit ook weer onmiddellijk.

Kleine toevoeging. Je kan de deuren ten alle tijden gewoon openen met de hendel van binnenuit. De portieren ontgrendelen dan automatisch. Ook heb ik gelezen dat de deuren na een ongeval weer open gaan

Posted

Ook heb ik gelezen dat de deuren na een ongeval weer open gaan

Gelukkig wel. Zou wat zijn als ze dicht blijven zitten. :wink:

Posted

werkt hetzelfde. achterportieren moet je trouwens 2x aan de handel trekken om deur te ontgrendelen

Posted

werkt hetzelfde. achterportieren moet je trouwens 2x aan de handel trekken om deur te ontgrendelen

Niet als het kinderslot erop zit :P

• Like 1
Posted

Neehoor, mijn naam is Driek _low001200301ill106.gif

Op mijn comfort Pack zit het ook, mocht iemand die willen car-jacken :D