Jump to content

Sorento als caravantrekker

dbais

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Op dit forum een hoop ervaringen gelezen van trotse Sorento bezitters met het offroad rijden, over banden, over tunen, etc.

Wie van u kan zijn (of haar!) ervaringen delen met het rijden met een caravan?

Ik heb nl sinds een paar weken een Sorento 2.5 CRDi, en ik ben heel benieuwd naar de trek-eigenschappen...vooral met een grote caravan.

Zelf ga ik er binnenkort een trekken van bijna 8 meter en 2,5 mtr breed.

Dit heb ik eerder al gedaan met een "gewone" auto, dus ik heb ervaring met het rijden met grote caravans.

Ben benieuwd naar uw reacties!

Groet,

Dennis

Ik heb zelf een sorento 2.4 benzine met een middelmaat caravan.Je merkt niet dat hij erachter hangt.

Het enige probleem wat ik heb is dat de caravanspiegels (special mirrors) door het ruwe oppervlak van de spiegelhuizen van de Sorento wel eens eraf vliegen. Maar dit geld waarschijnlijk alleen voor de speigels met ruw oppervlak omdat de zuignapjes van de spiegels geen grip hebben.

groeten

ruud

• 2 months later...

Wij rijden Sorento 2,5 automaat uit 2003 en een caravan TEC 510TK, 7 m lang en 1500 kg. Totaal geen probleem met trekken. 100km/u geen probleem en is in de hoogste versnelling (4e in ons geval) makkelijk te doen. Succes.

• 6 months later...

Wij rijden een Sorento 2.5 automaat met een Hobby 560. Totaal geen probleem met trekken. Alleen de caravanspiegels geven een probleem. Wij hebben special mirror. Regelmatig slaat de spiegel om tegen het autoraam. Navraag bij de garage gedaan. De spiegels zijn helaas niet af te stellen. Weet iemand of er goede resultaten zijn met andere spiegels?

Het probleem van omklappende spiegels was bij ons ook aan de orde totdat we (goedkope) spiegels van Lidl gingen gebruiken. Blijkt dat de rubber bevestiging net voorbij het scharnierpunt gaat. Daardoor klapt de spiegel, vooral de linker, niet meer om. De oplossing zit dus in het "vastzetten" van het onderste stukje vlakbij de auto. Kan dmv een postelastiek of reepje binnenband.

Wij rijden zelf met een 7.30mtr lange caravan. en lachend de bergen in. het is een hele fijne trek auto. Helaas hebben wij nu veel problemen de cilinderkop en pas met de turbo.

snel kapot maar een hele goede trek auto. zal je geen problemen mee hebben. ook niet met die lengte

succes willem