BarneyRubble Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Hallo, ik vroeg mij af of de automatische climatecontrole en ontwaseming ook een poos uitgezet kunnen worden maar dat wel de aanjager aan blijft voor bv warme lucht. Elke rit schiet het lampje van de airco aan ( heb dus climatecontrole ) en als ik dan deze arco uit wil zetten dan blijft het lampje branden en wil de airco niet uit.( Incl ontwaseming denk ik ! ) Alleen als ik de rechterknop off indruk dan gaat alles uit maar heb dan meteen ook geen beeld en aanjager meer aanstaan. Het moet toch mogelijk zijn om is een stuk zonder automatische airco en ontwaseming te kunnen rijden en dan gewoon wel bv de aanjager op 20 graden zachtjes laten blazen ? Groeten Eric Quote
Seafox Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Hallo Eric, Als het goed is moet je de warmteregeling's knop (linker draaiknop) in gedrukt houden, tijdens het indrukken 4 keer snel achter elkaar de front-heater drukken. Het is een beetje omslagtig, dat vonden ze bij de Kia dealer ook. Had zelf ook dit "probleempje". Dit moet je helaas wel elke keer herhalen als de motor uit is geweest. En anders staat het ook in het boekje van de auto aan het einde van het artikel over de airco je leest het zo over het hoofd, weet even niet uit mijn hooft welke pagina. Succes. gr Quote
xtra40 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Wat somige ook wel doen is achter je spiegel tegen het raam aan achter dat klepje is de witte stekker los trekken Daar zit de sensor die bekijkt of je raam is beslagen Dan werkt alles normaal alleen gaat ie niet meer automatische je voor raam schoon blazen Quote
Baggio Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Wat somige ook wel doen is achter je spiegel tegen het raam aan achter dat klepje is de witte stekker los trekken Daar zit de sensor die bekijkt of je raam is beslagen Dan werkt alles normaal alleen gaat ie niet meer automatische je voor raam schoon blazen Ik heb het zelfde probleem, hoe haal je het kapje voorzichtig los, kan iemand dat laten zien aan de hand van foto's of filmpje? Quote
Seafox Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Het is trouwens pagina 4.122 3 kolom in het boekje van de auto. Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 11 November, 2012 Bedankt voor de tips, ik heb het vanmiddag uitgeprobeerd en inderdaad gedaan wat Seafox vermeldde en wat inderdaad in de dikke bijbel van de rio vermeld staat. Het display gaat dan 3x knipperen en zie je wat tekst met ingeschakeld ion ofzoiets veschijnen. Doe je dit daarna weer dan komt weer exact hetzelfde in beeld, het is op gegeven moment moeilijk om te zien of de automatische ontwaseming nu ingeschakeld of uitgeschakeld is. Is hier een manier voor om dit te controleren? Maar dat hij standaard weer aan staat zodra de motor is uitgeweest staat niet in de gebruikershandleiding vermeld! Er staat wel bij dat zodra de accu te ver ontladen is geweest en of de accu is losgekoppeld geweest dat hij dan wel weer standaard is ingeschakeld!. Gr. Eric Quote
Urbanfoto Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Ik heb het zelfde probleem, hoe haal je het kapje voorzichtig los, kan iemand dat laten zien aan de hand van foto's of filmpje? Dat haal je er zo af. Zit vastgeklikt. Doe je niks aan stuk. Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Zouden jullie een foto kunnen plaatsen. Kan je nog bij het kabeltje als je hem weer aan wil sluiten. Volgens de dealer van mij is er wel een update geweest voor de picanto. Weet iemand daar iets van? Groeten Cindy en Eric Quote
dijk48 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Verstopt achter de binnenspiegel vind je een zwarte kap. Deze haal je zonder moeite en gevaar los. Onder de kap zitten twee stekkertjes. Met een kleine schroevendraaier klik je de klemmetjes van de witte stekker los. Nu is je automatische ontwaseming en automatische airco uitgeschakeld en moet je dit handmatig inschakelen en uitschakelen. Scheelt ook in je benzineverbruik. Quote
Borland Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Staat er op dit kabeltje trouwens 12 volt (op contact geschakeld)? Ik ben namelijk van plan een auto dimming mirror te installeren maar daan heb ik uiteraard spanning voor nodig. Quote
Joencis Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Is dit nu echt een probleem van de 'oudere' 2011 Rio modellen? De mijne gaat nl. bijna nooit op ontwasemen, behalve als het echt nodig is, en dan is ie ook binnnen een paar seconden klaar! Quote
Fedde1980 Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Is dit nu echt een probleem van de 'oudere' 2011 Rio modellen? De mijne gaat nl. bijna nooit op ontwasemen, behalve als het echt nodig is, en dan is ie ook binnnen een paar seconden klaar! Nee maar wel die autmatisch climate control Quote
bruintjebeer1111 Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Hoi. Kapje tegen de vooruit klik je dus zo los? Geen gevaar dat er klipjes afbreken? Kun je hem dan makelijk terug zetten? Er zit dus maar een stekker achter deze loskoppelen. Verder krijg je dan geen foutmeldingen? Ook niet als je hem terug zet? Groeten Cindy en Eric Quote
xtra40 Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Staat er op dit kabeltje trouwens 12 volt (op contact geschakeld)? Ik ben namelijk van plan een auto dimming mirror te installeren maar daan heb ik uiteraard spanning voor nodig. als je een superpack hebt kan je stroom aftakken van je kaart lees lampen boven je spiegel daar zit en constant stroom en geschakelde spanning Quote
Admans Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Ja bruintjebeer, je kan dit zonder gevaar doen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2012 Bedankt voor de tips, ik heb het vanmiddag uitgeprobeerd en inderdaad gedaan wat Seafox vermeldde en wat inderdaad in de dikke bijbel van de rio vermeld staat. Het display gaat dan 3x knipperen en zie je wat tekst met ingeschakeld ion ofzoiets veschijnen. Doe je dit daarna weer dan komt weer exact hetzelfde in beeld, het is op gegeven moment moeilijk om te zien of de automatische ontwaseming nu ingeschakeld of uitgeschakeld is. Is hier een manier voor om dit te controleren? Maar dat hij standaard weer aan staat zodra de motor is uitgeweest staat niet in de gebruikershandleiding vermeld! Er staat wel bij dat zodra de accu te ver ontladen is geweest en of de accu is losgekoppeld geweest dat hij dan wel weer standaard is ingeschakeld!. Gr. Eric Ik breng dit nogmaals in de aandacht! Hoe zie je dus dat hij op gegeven moment aan of uit staat? En is hij nog veranderd na het opnieuw starten van de motor? ( lees mijn tekst hierboven ). Groeten Eric Quote
Smart Geplaatst 12 November, 2012 Geplaatst 12 November, 2012 Dat kun je niet zien. Jouw uitschakeling moet effect hebben op de werking van de automatische ontwaseming wanneer je deze op de voorruit hebt gericht. Quote
Seafox Geplaatst 13 November, 2012 Geplaatst 13 November, 2012 Je kan het ook zien als de airco knop blijft branden ook nadat je het hebt uitgedrukt, en de voorruit verwarming icoontje knippert nadat je de airco knop hebt gedrukt . Tenminste dat is bij mij het geval Quote
Borland Geplaatst 13 November, 2012 Geplaatst 13 November, 2012 als je een superpack hebt kan je stroom aftakken van je kaart lees lampen boven je spiegel daar zit en constant stroom en geschakelde spanning OK zoek wel een geschakelde want de spiegel moet uit wanneer het contact uit is. Als ik de auto heb zal ik eens kijken. Thanks, goed idee ! Quote
xtra40 Geplaatst 13 November, 2012 Geplaatst 13 November, 2012 OK zoek wel een geschakelde want de spiegel moet uit wanneer het contact uit is. Als ik de auto heb zal ik eens kijken. Thanks, goed idee ! ja die zit daar ook ik had daar mijn achteruit rij camera schermpje op aangesloten die achter mijn spiegel hing dus lekker makenlijk en dicht in de buurt van je spiegel Quote
Borland Geplaatst 14 November, 2012 Geplaatst 14 November, 2012 Perfect. Had ook al zo'n spiegel in een Swift ingebouwd maar daar moest ik de bedrading helemaal omleiden. Op zich niet zo'n probleem, maar waarom moeilijk doen al het makkelijk kan Quote
200PKminder Geplaatst 16 November, 2012 Geplaatst 16 November, 2012 Ik heb ook een Superpack en dus ook climate control en dit is nu het enige waar ik me aan stoor. Die verrekte airco die je niet uit kunt zetten wanneer je dat zelf wilt... Waarom zou men er voor gekozen hebben om op een energieklasse A auto de climate control bediening te blokkeren? Dit kost enkele procenten extra brandstof (!) en naar mijn mening gaat ie véél te vaak en véél te lang aan. Al mijn vorige auto's met airco/climate control hadden dit niet en dan deed ik 'm maar even aan als het nodig was. Het is dus echt overbodig allemaal. Nou ik sloop die witte stekker achter de spiegel ook een keer los denk ik. Ik vermoed dat Kia die tijdens de enrgieklasse-test ook los had gemaakt.... Quote
Urbanfoto Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik heb ook een Superpack en dus ook climate control en dit is nu het enige waar ik me aan stoor. Die verrekte airco die je niet uit kunt zetten wanneer je dat zelf wilt... Waarom zou men er voor gekozen hebben om op een energieklasse A auto de climate control bediening te blokkeren? Dit kost enkele procenten extra brandstof (!) en naar mijn mening gaat ie véél te vaak en véél te lang aan. Al mijn vorige auto's met airco/climate control hadden dit niet en dan deed ik 'm maar even aan als het nodig was. Het is dus echt overbodig allemaal. Nou ik sloop die witte stekker achter de spiegel ook een keer los denk ik. Ik vermoed dat Kia die tijdens de enrgieklasse-test ook los had gemaakt.... Hier in België geen probleem ermee dat hij aanspringt wanneer hem het uitkomt. Moet hem zelf aanzetten of hij doet het niet . Quote
Baggio Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik heb ook een Superpack en dus ook climate control en dit is nu het enige waar ik me aan stoor. Ik raad je aan een klachtenbrief te schrijven naar KIA NL, ga ik ook doen. Quote
Urbanfoto Geplaatst 18 November, 2012 Geplaatst 18 November, 2012 Ik raad je aan een klachtenbrief te schrijven naar KIA NL, ga ik ook doen. Kunnen jullie er ineens is bijvragen waarom Belgische Rio rijders dat probleem niet hebben ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.