Ga naar inhoud

Kia Rio Navigatie Unit en speakers


rmonk

Aanbevolen Berichten

Ik ben net trotste eigenaar geworden van de Rio 1.2 Cvvt superpack , maar heb bij aanschaf niet de Nav unit erbij gepakt.

Nu had ik vernomen dat er genoeg alternatieven zijn.

Graag zou ik hier wat advies in willen hebben.

heb deze gevonden :

http://dutch.carstereosatnav.com/china-kia_k2_rio_2011_2012_car_stereo_auto_radio_dvd_gps_navigation_headunit_vkk1106-379015.html

Vroeg me af of iemand er al ervaring mee had.

Prijs / Kwaliteit is als nederlander natuurlijk erg belangrijk :)

Verder zou ik ook graag leuke speaker erbij willen hebben.

Eerste wat me opvoel was namelijk dat de kwaliteit van de Audio niet echt optimaal is.

Fotos van mijn mooie bolide komen snel :)

top forum :)

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niets van de nav units, maar ik ben net eens even naar deze website toe gegaan, en ik vind het vol staan met de vaagste taalfouten, dit zou voor mij in ieder geval een reden zijn om verder te kijken.

Edit: ik zie net dat het waarschijnlijk een Chinese site is die op een matige manier in allerlei talen vertaald is. Tja... ik weet het niet hoor, kan legitiem zijn maar op mij komt het nogal stuntelig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik weet dat heel veel items kwa electronica natuurlijk vanaf China komt.

het gaat mij uiteindelijk erom om een mooi systeem in mijn auto te krijgen en daar niet onnodig extra aan uit te geven.

Hopelijk heeft iemand een leuke schappelijke oplossing .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben net trotste eigenaar geworden van de Rio 1.2 Cvvt superpack , maar heb bij aanschaf niet de Nav unit erbij gepakt.

Nu had ik vernomen dat er genoeg alternatieven zijn.

Graag zou ik hier wat advies in willen hebben.

heb deze gevonden :

http://dutch.carstereosatnav.com/china-kia_k2_rio_2011_2012_car_stereo_auto_radio_dvd_gps_navigation_headunit_vkk1106-379015.html

Vroeg me af of iemand er al ervaring mee had.

Prijs / Kwaliteit is als nederlander natuurlijk erg belangrijk :)

Verder zou ik ook graag leuke speaker erbij willen hebben.

Eerste wat me opvoel was namelijk dat de kwaliteit van de Audio niet echt optimaal is.

Fotos van mijn mooie bolide komen snel :)

top forum :)

Gr.

Die van jou site is voor de van KIA K2/RIO 2011

Ik ben zelf ook voor een leuke audio/navigatie set aan het kijken, heb dezelde versie rio als jou nu dus.

Volgens mijn dealer zit er inderdaad veel ( goedkope ) chineze rommel tussen en moet je erg goed uitkijken wat je koopt..

Maar ik zie erg tegen het zelf ombouwen of laten doen door anderen op omdat ik erg bang ben voor het afbreken van bevestigingsclippen en demontage/montage schade nu al op mijn 2 weken oude Rio Superpack.

Groeten Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die unit in jou link die gaat niet passen

Zal vanavond wel wat lknks voor je opzoeken en ik heb straks zo een unit te koop voor

Een leuk prijsje incl het inbouwen

Wat voor unit komt er in als je die andere verkoopt ik ben ook op zoek naar een nav unit

ben benieuwd welke je dan gaat plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb idd gister toch maar even de settings goed gezet. en dat klinkt al heel wat beter.

Maar laten we eerlijk wezen de Rio verdiend gewoon een strakke radio/nav unit bij het chic interieur :)

idd benieuwd wat xtra allemaal van plan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat zijn dan goede settings? Heb er al even mee zitten spelen maar krijg er niet echt iets moois uit.

Bas en trebble hoog en ervoor zorgen dat de surround setting uit staat.

Er is ook een duidelijk kwaliteitsverschil tussen radio en CD/MP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Bass en trebble heb ik allebei op +10 staan. De Loudness staat ook aan. De surround (bij virtuele instellingen) staat uit. Bij inschakeling van de surround vervormen de achter speakers enorm. Het galmt flink en dat klinkt niet mooi.

Maar er zit ook een heel groot verschil tussen het geluid van de tuner en bijvoorbeeld een CD/MP3 of USB.

Succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites


. Bij inschakeling van de surround vervormen de achter speakers enorm. Het galmt flink en dat klinkt niet mooi.

Test het maar eens door de fader op de achter speakers te zetten en dan het verschil te horen tussen met en zonder surround.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...