Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wat is er leuk, goed, mooi én boeiend aan jouw Rio?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jawel, een positieve topic over 'onze' auto!

Wat vind jij van je eigen auto?

Géén klachten, op- of aanmerkingen hier plaatsen, daar zijn genoeg andere topics voor, maar speciaal DAT waarvoor jij gekozen hebt voor de Rio én wat je plezierig stemt tijdens het gebruik van hem.

Noem in deze topic uitsluitend jouw blijmaker(s) en waarom!

Geplaatst

wat ik positief vind aan de Rio is de Design hoor van veel mensen dat het een mooi ogende auto is verder ben ik zeer tevreden over de zitcomfort in de auto de navigationpack met bluetooth zodat ik handsfree kan bellen en achteruitrijdcamara ;) zo vind ik de licht en regensensor ook een leuke/handige optie en als laatste vind het relaxed dat ik de auto met een druk op de knop open en op slot kan doen en met een druk op de knop de auto aan/uit kan zetten ;) zo dat waren de positieve dingen :wink:

• Like 1
Geplaatst

Toen ik ging kijken voor een auto, dat is in februari dit jaar geweest had ik net zoals velen bij kia een gevoel van: krakende wagens die er niet uit zien.

Ik kan er niks aan doen maar dat was gewoon zo... VW was goed en kia was slecht in mijn ogen.

Nou, dus ik op pad naar de VW dealer voor een polo.. ik kom daar, werd netjes geholpen zoals ik gewend was.

Een auto uitgekozen, VW polo met wat dingetjes erop zoals leds in de lampen, wat luxe inside enz. Toen kwam de rekening: Eur. 20.000,-

Ik had dan wel een auto die ik wilde hebben en die naar mijn zin was.

Nog maar even verder kijken want er waren meer goede merken zoals Seat, opel en Ford ( in mijn ogen ) Ook daar kwam ik uit op zo'n 17-18 duizend en toen had ik al rekening gehouden door mijn ervaring bij VW dat ik niet de auto moest nemen die ik wilde hebben want dat werd gewoon te duur. Dus ik had voor 17 of 18 duizend een mooie auto met niet al te veel luxe.

toen dacht ik, ik zou wel gek zijn dat ik een nieuwe auto koop, ik ga terug naar de VW dealer en kijk of ze een gebruikte auto hebben die naar mijn zin is. Dan heb ik toch de auto zoals ik hem wil voor het bedrag dat ik ervoor over heb.

De VW dealer zit bij ons vlak naast de kia dealer, dus ik zag die rio staan en dacht nog...ja het is wel een kia. Maargoed ik was toch de hele dag vrij en had nog tijd zat om er zeker van te zijn dat kia niks voor mij was. Ik naar binnen bij de kia dealer en ik was op slag verliefd op het design van de Rio!

Hij was super luxe uitgevoerd ( plus pack ) dus nog niet eens super pack!

Zag er goed uit en na een test rit bleek hij ook nog eens goed te rijden.

Toen kwam dat bedrag van de VW weer naar boven... deze kia was net zo luxe als die luxe uitgevoerde polo dus de prijs zal dan ook wel op hetzelfde neerkomen.

Ik heb toen een offerte laten maken, de prijs was echt heel goed gezien alle luxe die je ervoor krijgt en ik heb toen ook gelijk besloten de kia te kopen en ben niet eens meer naar de VW geweest.

pluspunten op een rij:

- Goed uiterlijk

- Goed weggedrag

- lekker luxe

- super dikke leds in de koplampen, ook de lichten aan de achterkant mogen er zijn!

- Hij zit ook nog goed

- achterin heb je veel ruimte ( 1,85 lang en ik kan achter mijzelf zitten zonder moeite, probeer dat maar eens in een polo! )

- kofferbak is ook groot genoeg

- 7 jaar garantie en een goeie service bij de dealer

Ik mis vast nog wat pluspunten maar ik laat dat over aan de volgende :)

• Like 2
Geplaatst

@Presiozo

Dat is nu eens een goed én mooi review van je, complimentje! (veertje in den kont wellicht :wink:).

Jij hebt 'm al een tijdje (sinds maart jl. geloof ik he?), dan kan je nu ook wel wat over je bevindingen zeggen, aldus.

Die van mij (ons beter gezegd ..anders heb ik weer een boze lady hier :death: ) hebben wij sinds eind september jl. en zijn begonnen met ruim 26000 kilometer op de teller.

In deze ruim 2 maanden dus dat wij er nu mee rijden kan je nog niet echt een objectief oordeel vellen eigenlijk, maar in veel wat jij zegt kunnen wij meekomen.

Een goed uiterlijk, goed weggedrag, behoorlijke luxe en goede stoelen kunnen wij ook zeker in meekomen!

Waarom zou je een paar duizend euro méér neerleggen voor hetzelfde (of minder), omdat er dan een VW-logootje opstaat of iets dergelijks?

Wij hebben voor ruim 1 1/2 jaar een Fiat Bravo gehad, die met alles d'rop en d'ran bijna 26000 euro kostte, en deze was/is nieuw bijna 10000 euro goedkoper en..merkbare verschillen..amper!

(ja ok, de Bravo had 140 pk en een turbo, maar dat slurpt alleen maar, zo'n 1 op 8-10 :mad:)

Geplaatst

Ja, ik heb er nu zo'n 15.000 KM mee gereden en dat bevalt prima, en geen problemen gehad die noemenswaardig zijn eigenlijk. Hij stuurt zelfs beter dan de vw golf 5 gti van mijn moeder vindt ik. Het sturen valt je eigenlijk pas op als je weer in een andere auto gaat zitten. Mijn vrouw heeft een suzuki alto ( 2011 ) en ook die stuurt aanzienlijk minder goed dan de rio. Nu kan dat bij die VW te maken hebben met de sportieve uitvoering dat hij daardoor wat anders stuurt maar dat viel mij gelijk op toen ik daar weer in was gestapt. Ik wilde inderdaad een auto met een logotje en achteraf ben ik heel blij dat er nu een kia logo op staat. Vrienden van mij zeiden ook van oee een kia.... maar nu ze er een keer in hebben (mee)gereden weet ik zeker dat als ze een nieuwe auto aan gaan schaffen dat het een rio wordt!

Geplaatst

Zie je wel, onbekend maar ook vaak onbemind :?

Wij hebben ook lange tijd gedacht van 'ach die Koreaantjes' of iets dergelijks. Maar laat die Koreaantjes maar schuiven hoor! hahaha

Wij hebben vele Europese merken gereden, zoals Renault (3x), Alfa Romeo, Fiat (2x), Ford, Opel, VW, Saab en zelfs een Rus (Lada), maar eerlijk gezegd vinden wij de Rio het prettigst van allemaal sturen.

(maar eigenlijk kan je ook weer niet een auto uit de 70'er en 80' er jaren vergelijken met de huidige auto's).

en..volgende week gaan ze hem ook nog positief 'pimpen' ook bij BasTech met een leuk dubbel RVS-potje eronder! :winkiss:

Geplaatst

Ik heb vrijwel exact dezelfde zoektocht gedaan als Presiozo,

We hebben de Polo, Fabia, Colt, Panda, Agila en Ibiza allemaal overwogen. Ondanks de geniaal wegklapbare achterbank van de Agila (gelijke laadvloer) is het uiteindelijk de Rio geworden.

De Rio en de Agila waren echt niet onze eerste keuze trouwens, Een nieuwe Polo of Punto Evo stonden op nr. 1

Maar waar de Rio allemaal standaard al mee is uitgerust! Echt heel veel voor het geld van een vette Agila dan wel, maar je koopt er lang geen Corsa voor.

De Rio ziet er superstrak uit, soms loer ik zelfs even naar buiten om te zien of hij nog steeds de andere auto's in de straat een minderwaardigheidscomplex geeft. :D

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Een leuke topic!

Dit verdient de Rio want het is ook een leuke, stoere en sportief ogende auto.

Goh het gaat toch nog eens echt mooi worden met al die Koreanen op de weg. :-)

Geplaatst

Ik vind 'm van buiten bijzonder mooi, ook de LED-achterlichten vind ik helemaal super! Ik kan ze niet zien als ik er zelf in zit, maar als ik een andere Rio tegenkom onderweg kan ik ze alsnog bewonderen. De automatische verlichting vind ik ook een heel fijne optie, en qua wegligging doet hij niet onder voor de Polo of de Ibiza!

Geplaatst

Kan helaas nog geen rij punten opnoemen omdat ik pas 4 januari mijn kia rio krijg.

Maar kan wel vertellen waarom ik de rio gekozen heb.

Na een lange zoektocht waar k bijna elke dealer heb gehad in den Bosch bleven er voor mij 2 modellen over die prijs en kwaliteit hetzelfde waren de nieuwe ford fiesta 1.0 3 cilinder championship editie en de kia rio 1.2 design editie.

Heb er niet lang over hoeven te twijfelen rij n een Nissan pixo 1.0 3 cilinder en het is het met niet.

De keuze voor de rio heb ik gebaseerd op het mooie uiterlijk en de vele goede opties.

Achteruit rij sensor cruise controle en natuurlijk Bluetooth voor de telefoon echt super.

Toen ik eenmaal een proefrit had gemaakt in een rio was ik verliefd, stuurd super de ruimte die je er in hebt en natuurlijk het zit comfort was zeer goed. Wat ik in 2uur tijd kon beoordelen.

Me vader rijd ondertussen alweer bijna 10jaar kia en de service van de garage is ook zeer goed me moeder rijd nu ongeveer al 8 kaar een kia Picanto en die heeft er niks noemswaarig mee meegemaakt dus ook dat is een groot pluspunt.

Al met al denk ik p ditmoment voor de beste auto in het b-segment te hebben gekozen in prijs kwaliteit verhouding.

Geplaatst

Na mijn vorige auto (Ford mondeo) economisch total loss gereden te hebben op de A13 http://a13.nu/2012/0...ding-op-de-a13/, had ik mijn zinnen eigelijk gezet op een Citroen DS3 Racing edition. Deze dus:

citroen.jpg

Lekker veel PK's, strak uiterlijk (helaas maar 3 deurs) en alle opties die ik wilde hebben. Maar een aankoopbedarg van € 30.000,=?! Kia-dealer zit 100 meter verderop, ook daar even naar binnen gelopen.

En we waren gelijk verliefd op de Rio die in de showroom stond! Alle opties (super pack incl. VSM-pakket). Alhoewel we ook even getwijfeld over de Ceed, maar dan moesten we wat luxe (lees: opties) achterlaten... Gelet op het prijsverschil met de Citroen en het aantal deuren was de keuze eigenlijk vrij snel gemaakt...

Op de vraag wanneer we de auto konden verwachten, bleek dat het vrij lang zou duren voordat er weer zwarte Rio's, als in de showroom, in NL klaar stonden. Maar, heel simpel gedacht, je hebt een zwarte in de showroom staan! Doe ons die dan maar... Nog geen 10 dagen later waren en zijn wij trotste eigenaar van een Rio!

Plus:

• Kwaliteit/Prijs verhouding.
  • Strak design (lijkt op Audi A3 maar strakker).
  • Sportief rijgedrag (ondanks de 1.2 liter, wilde 1.6 maar was niet leverbaar in Europa). Wegligging is goed!
  • USB/Auxiliary en maar liefst 2 maal 12 Volt aansluitingen in dashboard.
  • Dagrijverlichting (LED) is mooi.
  • Meesturende bochtverlichting is handig.
  • Bediening van telefoon op stuur is handig.
  • Weinig rijgeluiden in het interieur.

Min:

• Parkeersensoren reageren ook op bijvoorbeeld overhangend groen. Ze doen het soms te goed...
  • Leg geen 2,5 liter fles wasmiddel op de bijrijdersstoel :P Zie: http://www.kiaclub.n...160#entry114211

Maar serieus de minnetjes zijn ook positief te noemen! Het werkt en ik was er in het begin niet goed op bedacht...

Wat ik echter wel mis zijn USB of 12 Volt aansluitingen achter en in de kofferbak. Ga ik dus zelf inbouwen. ook ben ik niet tevreden met het geluid van de audio. Ook zelf op te lossen...

Hiervoor Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Ford Mondeo Station (US-version), Honda Civic en Nissan KingCab gereden... De Rio laat zich zeker vegelijken met de VW's en Honda, laat wat punten liggen op PK's, maar wij zijn meer dan tevreden met onze Rio. Mis wel nog steeds mijn Pickup... :P

• Like 2
Geplaatst

de design edition in het wit met armsteun..... die ik nog maar sinds vandaag heb is gewoon een complete en mooie auto

voor dat geld .

rijd lekker en stil je hebt het idee dat je in een grotere auto rijd...

mijn vorige auto was een seat altea xl met 163 pk en alles erop en eraan bj. 2009( dus ik was wel wat gewend om in te rijden ..76.ooo km )

maar wilde goedkoper rijden en kleiner .... :yes:

Geplaatst

Ben ook zeer te spreken over mijn Rio met super pack. Vindt de dubbele bodem in de achterbak super handig. Al die troep lekker onder de laadvloer. Ik rij heel graag met de cruise control, dus was de keus voor de superpack snel gemaakt. Eigenlijk zit alles er wel zo'n beetje op wat je wilt. Ben ook erg gecharmeerd van de achterverlichting.

En de Pimpmasters hebben wel een oplossing voor de kleine of grote dingen die je misschien nog mist. :wink:

Geplaatst

Hoi allen,

Wij zijn in dec 2011 overgestapt van een Seat Leon 1.6 active style naar een Kia Rio 1.25 Superpack.

We hadden besloten dat onze volgende auto er eentje zou zijn uit het B-segment.

Wij zijn toen in eerste instantie gaan kijken naar een Seat Ibiza, VW Polo en Ford Fiesta.

In nov 2011 kwan daar de Kia Rio bij na het zien van de TV reclame.

De Seat Ibiza viel als eerste af omdat mijn vrouw deze niet mooi vond en ik de binnenruimte achterin tegen vond vallen alsmede het interrieur.

De Polo werd met alle opties te duur en de Fiesta beviel ons wel.

Waarom uiteindelijk voor de Kia Rio Superpack met Phantom wielen gekozen na twee keer een testrit gemaakt te hebben

- looks (vooral met de Phantom wielen)

- ledverlichting

- comfort

- zitcomfort

- ergonomie

- rijgedrag (rijd als een auto in een groter segment, dit komt door de 10 cm langere wielbasis tov de Polo, Ibiza en Fiesta)

- betere instap achterin (door langere wielbasis)

- cruisecontrol, armsteun, parksensors, enz ( superpack)

- 7 jaar garantie

- BPM/belastingvrij

Tot op heden geen spijt van onze overstap en genieten nog steeds van het comfortable rijgegrag met alle luxe van onze auto.

Tevens zijn wij zeer tevreden over onze dealer.

Het enigste minpuntje vinden wij dat er wat herhaalklachten zijn geweest/of nog zijn.

Dit is meer richting Kia Nederland omdat bij ons na 2x aircopomp er voor de 2e keer een voetverwarmingsklep vervangen dient te worden.

Hier had volgens mij allang een passende oplossing voor moeten zijn.

Kia Nederland moet er voor waken dat dit bij kopers geen irriatie gaat opleveren ondanks de fijne rijeigenschappen

Dit wordt bij een volgende aanschaf van een auto een belangrijk afwegingspunt

Rio 41

• Like 1
Gast Wilcovdongen
Geplaatst

Ik heb altijd gezegd zolang ik nog in Zoetermeer woon hoef ik geen auto, maar dan toch nadat ik twee jaar in mijn moeders auto heb gereden(volkswagen polo 10 jaar oud) begon het toch te jeuken om een eigen auto te hebben.

Mijn doel was toch ook wel om een nieuwe auto te kopen. Dus ik ben naar de volkswagen up, renault clio, ford Ka, kia picanto gaan kijken.

De volkswagen up was prima maar prijzig. Bij de renault werd ik al niet serieus genomen dus daar ben ik maar snel weggegaan. Ford Ka was niet mijn soort auto en de kia picanto beviel ook wel heel goed.

Dus mijn keuze moest de kia of de volkswagen worden.

Totdat ik de rio zag staan. Werd er eigenlijk gelijk verliefd op het uiterlijk. Dus ben toch maar eigenwijs er een proefrit gaan maken ook al kon ik die niet betalen.

En mijn god wat reed dat ding lekker zeg. Ik vind haar toch lekker strak op de weg liggen en vond het toch een best pittig ding voor een 1.2 benzine.

Terug bij de dealer moest ik met spijt de sleutel weer terug geven. Maar er was gelukkig hoop omdat hij zei dat die wel een dealtje kon regelen voor de rio waar ik in had gereden. Hij zou diezelfde dag nog aan zijn boekhouder vragen wat hij voor de rio wou hebben en hij belde diezelfde avond nog terug wat de prijs was. Omdat er wat km mee waren gereden kon er genoeg van de prijs af zodat ik die kon kopen.

Ik natuurlijk zo blij als een kind in de snoepwinkel. En een paar weken later stond de auto klaar.

Dus de reden wat mij over de streep getrokken heeft om de rio te kopen zijn:

-Uiterlijk van de auto

-Toch een pittige motor

-Mooi interieur met name de knoppen voor de airco

-Veel ruimte voor de passagiers mocht ik mensen meenemen

-De goede service van de dealer die mij tenminste serieus nam.

-En toch een stukje goodwill naar Kia toe dat ik het hun gun om mooie auto te blijven maken.

Dit is uiteindelijk een toch iets langer verhaal geworden dan alleen de reden waarom ik mijn kia heb.

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Ik ben nog geen twee jaar zelfstandig ondernemer, en daarom zocht ik een veilige, comfortabele maar vooral ook betaalbare vervanging voor de Aygo die ik het eerste jaar heb gereden.

In loondienst heb ik auto's gereden als een VW Passat Highline, Toyota Prius III Business Edition, prive ooit ook een Mazda Xedos 6 V6 gehad, dus ik ben wel wat extra luxe gewend.

De keuze viel op de Rio omdat ik:

- 14% bijtelling wil betalen en niet meer dan dat

- niet te veel lease wilde betalen

- wel veilig wil rijden (5 sterren NCAP)

- mijn kinderen comfortabel wil laten meereizen op de achterbank

- gewend ben aan luxe extra's

- het een leuke auto vind om te zien

De Rio, die ik zonder proefrit (!) heb gekozen is me 200% meegevallen. Ik heb de meest luxe uitvoering geleased met 1.2 motor en navigatie pack, en zelf achteraf nog de audio laten upgraden (Mosconi DSP en 480W versterker, Exact speakers, Helix subwoofer, bitumen demping in de deuren) en prachtige lederen bekleding (BMS in Haarlem; tip!) laten aanbrengen. Waar ik vooral erg veel plezier van heb;

- prima comfort, stuurt redelijk strak met de 17" velgen, vering "sportief" maar niet al te stug;

- best goede stoelen, zeker voor deze klasse. Laatst 1100 km naar de Dordogne gereden en geen rugpijn;

- relatief stil; de motor hoor je niet werken bij 100km/u alleen bandengeruis van de 205 banden wat ik overigens niet irritant vind;

- alle luxe extra's en dan vooral de keyless entry, automatische verlichting en ruitenwissers, prachtige LED verlichting rondom, bluetooth audio streaming, iPod integratie met volledige bediening, carkit werkt prima met iPhone;

- gelukkig geen klachten die ik toch best veel lees hier op het forum. Hooguit een borrelende airco en een wat vreemd werkende ongevoelige koppeling die zich niet soepel laat bedienen.

Conclusie; in verhouding tot de catalogusprijs, bijtelling en lease bedrag zou ik geen andere auto kunnen verzinnen die zoveel te bieden heeft ! Met de upgrades die ik achteraf heb aangebracht is het helemaal een heerlijke auto.

Ik doe hem niet meer weg...na de lease periode koop ik hem als de betrouwbaarheid op gelijk niveau blijft.

P.S: Vorige week was het -5 en na het starten viel het me op hoe zijdezacht de motor liep vanuit koude start. Best een mooi blokje.

• 5 weken later...
Gast Rio_Brazil
Geplaatst

P.S.: hier word ik ook iedere dag helemaal blij van. Het is net even de kers op het Rio-taartje....

post-6852-0-55640900-1357915990_thumb.jpg

post-6852-0-51782600-1357915991_thumb.jpg

post-6852-0-44182300-1357915992_thumb.jpg

post-6852-0-80790500-1357915993_thumb.jpg

post-6852-0-06868400-1357915995_thumb.jpg

post-6852-0-37723200-1357915996_thumb.jpg

post-6852-0-53592000-1357915997_thumb.jpg

post-6852-0-70999900-1357915998_thumb.jpg

post-6852-0-92694800-1357915999_thumb.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...