Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

verwarming blaast lauw warme lucht op hoogste stand

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zit er wel genoeg koel water in ???

Mischien een kapote kachelkraan

Een verstopt interieur filter

Een kapote waterpomp

Dit zijn maar een paar dingen die stuk kunnen zijn

Geplaatst

kan je de lucht nog wel regelen van koud naar lauwwarm of lauwwarm naar warm?

vaak komen de schroefjes van de regelmotor van de koud/warm klep los, deze zit aan de rechterkant achter met middenconsole/tegen de cardantunnel (dus vanaf onderen erin geschroeft) Bij het bedienen van de temperatuur zal dit motortje draaien, maar als de schroefjes los zijn neem deze de klep niet mee.

Geplaatst

Zoals Crum al zei. Kijk eens onder de kachelmotor aan de bijrijderskant. Zijn daar schroeven weg van het mechanisme van de kleppenmotor?

Zie plaatjes.

post-512-0-40619700-1356031405_thumb.jpg

post-512-0-75449200-1356031410_thumb.jpg

Geplaatst

goede morgen

allereerst prettige kerstdagen.

hartelijk dank voor de reacties.

het probleem is nu bekend en zoek nu hulp bij het oplossen.

de kachelradiateur zit dicht en laat zich niet doorspoelen.waarschijnlijk is er door de vorige eigenaar troep in gedaan voor afdichting..

dit betekend dat de radiateur vervangen moet worden.wie heeft ervaring met de volgorde van bv.dashbord demonteren en waar ik moet beginnen

voordat ik op de verkeerde plek begin met demonteren.

wie ? en alvast bedankt m.vr.gr.paul

• 2 weken later...
Geplaatst

Das een goeie die schroefjes. Dit bespaart me een hoop zoekwerk. Ik merkte ook dat de warme lucht klepaf en toe haperde.

Moet het vastzetten nog op een bepaalde stand gedaan worden? Ik bedoel werkt dit puur op klemkracht of is er een bepaalde stand waarop er nokjes in elkaar vallen.

Ik kan me voorstellen dat dit op max of min gedaan zou moet worden.

gr

Rob

• 1 maand later...
Geplaatst

Das een goeie die schroefjes. Dit bespaart me een hoop zoekwerk. Ik merkte ook dat de warme lucht klepaf en toe haperde.

Moet het vastzetten nog op een bepaalde stand gedaan worden? Ik bedoel werkt dit puur op klemkracht of is er een bepaalde stand waarop er nokjes in elkaar vallen.

Ik kan me voorstellen dat dit op max of min gedaan zou moet worden.

gr

Rob

@Rob: Vastzetten doe je op de stand van de instelmotor. Het klepmechanisme laat zich makkelijk in de juiste stand zetten, zodat de pin van de instelmotor in de sleuf kan vallen. Ik had hetzelfde probleem en kon de instelmotor met 2 teruggevonden M3-schroeven makkelijk terugplaatsen (de 3e schroef zit op een onbereikbare plaats, maar met de 2 voorste schroeven zit alles goed vast).

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...