Gast Daiz Geplaatst 9 Augustus, 2008 Geplaatst 9 Augustus, 2008 (aangepast) Getunede Picanto van Daiz (Dagboek) Auto gegevens: Kia Picanto 1.0 LXE Bouwjaar: 02-12-2004 Benzine 4 Cylinder Cylinder-Inhoud: 999cc 61pk/45kw 0 tot 100: 11.4 sec (GEKLOKT) Fabrieksopgave Kia Picanto: 0 tot 100: 16,4sec Topsnelheid 170km/pu Fabrieksopgave Kia Picanto: Topsneheid: 150km/pu Lediggewicht: 836kg Prestaties: ? Verlaagd 4cm (rode veren) ? Tenzo-R openluchtfilter ? DTM-Style uitlaat Diameter: 2x7cm Interieur: ? Blauwe neon bij voorin voeten ? Blauwe sportpendalen ? Blauwe stuurhoes met draak design ? Blauwe gordelhoesjes voorin met draak design ? Blauwe nieuw setje vloermatten met draak design ? Blauwe neon achterin de kofferbak bij de bassboxen ? Pioneer radio ? Binnenkant achterlichtunits blauw gespoten ? Ventilatieroosters blauw gespoten ? Handgrepen binnenin blauw gespoten ? Asbak blauw gespoten ? Middenconsol blauw gespoten Exterieur: ? 14? lichtmetalen velgen 6-spaak Merk: Hi Join X Dynamic ? Achterspoiler ? Rode remklauwen en trommelremmen ? Blauw gekleurd stadslicht ? Blauw gekleurd dimlicht + grootlicht ? Zonneband blauw ? De voor & achter ruitenwissers blauw gespoten ? De grill blauw gespoten ? Ventieldopjes + wheelcaps blauw gespoten ? Kentekenplaten (nu reclamevrij) blauw gespoten Geluid: ? Schakelaars voor neon en bassbox ingebouwd ? 2x 16 cm 160Watt per stuk voorin (custom made) + 2 Tweeters voorin ? 2x 30 cm = 12? = 500Watt per stuk bassboxen van: Hertz ? Versterker achterin de kofferbak: 1000Watt van: Crunch ? Afschermringen bassbox achterin kofferbak (*zijn ook blauw gespoten) ? Afschermringen boxjes voor (*zijn ook blauw gespoten) Totaal: 1320Watt in mijn Kia Picanto !! Extra?s: ? Alarm + Centrale deurvergrendeling ingebouwd ? Cruise controle ? Elektrische ramen voor IN DE PLANNING: ? Bodykit (als die er te vinden is of zelf maken) ? Spuitwerk van onderdelen: (zowel, onder de motorkap. Interieur/Exterieur) ? Stickers: Merkstickers op de zijkant van de Kia ( bijv kiaclub, Tenzo-R enz.. ? Sticker of paintjob: Flames (op motorkap en zijkant doorlopend) Kleur nog onbekend.. ? Grotere zonneband met evt. naamsticker ? Blinderen van de ramen . Blauwe neon onder m'n kia . ........................................ Oud bericht wat ik al hier had neergezet: Ook zijn we met de binnenkant bezig..spuiten enzo..wordt erg mooi. Alleen pook (zakje) enzo zijn niet een mooie blauwe kia kleur te vinden..baal ik wel van. Verder heeft hij een dubbele uitlaat eronder met een heeeeeeel erg sportief geluid. Iedereen kijkt op als ze zien dat het een kia is Raad ik dus iedereen aan om eronder te laten zetten DZM-style uitlaatje is het Bumpers hebben we helaas nog niet gevonden, kan iemand mij erbij helpen?? Hier zijn wat foto's van m'n kia: (P.s. Zijn al wel weer wat oudere sommige..rest volgt) gr Daisy Foto van m'n verlaagde kia picanto (ventieldopjes + afdekplaatje velgen zijn nu ook blauw: zelf gespoten) foto volgt..nog een keer Foto van de achterkant met m'n uitlaat, erg mooi geluidje!! Foto van de binnenkant: blauwe handgrepen..boxen ook.. 16cm !!!! 1320 watt in m'n kia 2x 500 achterin bassbox..en 2 x 160watt voorin.. Foto ervan: Blauwe handgrepen Blauw midden consol: Zelf gespoten laatste voorlopig..blauwe grill Rest volgt: bumpers..andere spiegels..zwarte strip mee spuiten..binnenkant nog de raamzwengels achterin, andere pok dus en zakje..handrem, ramen tinten enzo... Heb al veel bekijks hier gehad haha vooral met het geluidje wat uit de kia komt !! Hopelijk vinden jullie hem al beetje mooi!! gr Daiz 9 Januari, 2010 aangepast door Daiz 0-100 stukje is aangepast...pica rijd top: 170km/pu
Tazteam Geplaatst 9 Augustus, 2008 Geplaatst 9 Augustus, 2008 Hallo, welkom hier op het forum. Jij bent lekker bezig geweest, dit kan ik wel waarderen. Heb je item even verplaatst, is immers de moeite waard om een eigen item te hebben. Langs deze weg: veel plezier hier op het forum. Veel plezier met het veranderen van de Pica. Groeten Philip
Gast Daiz Geplaatst 9 Augustus, 2008 Geplaatst 9 Augustus, 2008 Dank je wel Philip,!! Ben er ook erg tevreden mee!! Is het forum nog actief of? en zou iemand mij kunnen helpen met bumpers..bodykit? ................................................................................................. Zal ff verder voorstellen: Mijn naam is Daisy en ben 21..(jaja vrouw met getunde auto:P) Kom uit Den Bosch en werk in de thuiszorg (bedrijf van m'n ouders) Hou van mijn kia:P tunen dus... concerten afgaan festivals..fotografie...racen haha (tegen golfjes:P ) dus hij moet nog harder kunnen!!..haalt 161..heb ook luchtfilter ingebouwd.. maar wil dat hij eigenlijk 180 of zo zou kunnen hahah, zou nu eenmaal van snelheid (A) laat maar horen mensen gr Daiz
Tazteam Geplaatst 9 Augustus, 2008 Geplaatst 9 Augustus, 2008 Hallo Daisy, het forum is momenteel een beetje in vakantiestyl, heel erg rustig dus. Maar over een paar wken is iedereen weer thuis, en dan komen ze wel op het forum. Over het uitbouwen van de Pica. Er is weinig te krijgen/kopen, en veelal van ATH http://www.ath-hinsberger.de/index.php, maar ik vind het zelf niet zo super, en bovendien erg prijzig. Over de bumpers: daar ben ik over aan het onderhandelen met een buitenlands bedrijf, hoe en wat laat ik tzt wel weten. Ga zo door met de ingeslagen weg, ik vindt het wel tof dat ook de vrouwelijke Pica rijders zo met hun auto bezig kunnen zijn. Heb je vragen, suggesties, laat maar weten, we helpen waar mogelijk. Groeten vanuit Breda Philip
Alex VB Geplaatst 9 Augustus, 2008 Geplaatst 9 Augustus, 2008 Hallo Daiz, Ook vanuit Belgie welkom op dit forum.. Zoals Philip zegt is dit forum inderdaad ff in vakantiestemming. Maar door nieuwe leden kan het nog leuk(er) worden.. Geweldig om te zien dat een dame zich zo interesseert voor tuning. We komen je dus misschien tegen op tuning-events? Misschien is het een leuk idee om zelf ook een dagboek hier op het forum bij te houden? Kijk maar eens naar die van Tazteam aka Phillip. Ik wens je veel plezier op dit forum en misschien ooit tot op een meeting.
Gast Daiz Geplaatst 12 Augustus, 2008 Geplaatst 12 Augustus, 2008 Dank je wel voor de reacties, erg leuk en fijn dat ik eindelijk mensen/ een site/forum.. heb gevonden waar mensen zijn die mij helpen met het verbouwen! Ik ben nog stees bezig, het is inderdaad duur werk om te doen maar wel leuk.. met stapjes komen we er wel. eumm ik zal even op die site kijken Philip..maar wat je zelf van onderhandelen met dat bedrijf..misschien wordt dat wel wat..we wachten af en horen het wel van je.. Een dag boek bijhouden lijkt me wel leuk ja maar bij forums vind ik vaak onoverzichtelijk als er overal berichtjes zijn die je het gepost enzo.. Ik denk dat ik dat gewoon op dit onderwerp blijf posten met nieuws en dan dat dagboek..vind ik wel zo gemakkelijk Tenminste als dat mogelijk is op dit forum.. Tuning-events en meetings lijkt me helemaal tof! Precies wat ik zocht..nieuwe mensen leren kennen die precies die precies dezefde hobby hebben..auto's bekijken..insperatie opdoen voor je eigen auto en de gezelligheid!! Natuurlijk ben ik dan aanwezig! Het ligt dan wel aan de plaats ect haha maar gaat goed komen!! Ben helaas niet al te vaak op internet maar zal proberen om mijn pica tuning bij te houden op het forum.. Jullie horen nog van me! Tot ziens..& maby op een meeting.. Met vriendelijke Groet, Daiz
Gast Daiz Geplaatst 25 Augustus, 2008 Geplaatst 25 Augustus, 2008 Zooo alweer eventjes geleden.. Heb het druk gehad..vakantie, werken enz. Eumm een vraagje: Als ik een dagboek bijhoudt.. is dan dit topic nog nodig van mij of plaatsen we deze eerdere berichtjes er dan in?? Vind ik wel leuk om te behouden haha. Ik kan bijv onder dit topic reactie krijgen op m'n dagboek en dan zelf alleen in mijn dagboek schrijven? Is denk ik wel overzichtelijk, vooral voor mij met foto's enzo.. Laat maar weten! Phillip: Heb even je dagboek bekeken..erg mooi!!! Heb jij een nieuw model picanto? Leuk die lichtjes hahah wel druk hoor Ben bezig met de mijne..hij is bijna af om op het forum te kunnen zetten, najah het eerste stukje dan..met wat ik tot nu toe gedaan heb..komen ook wat foto's bij.. niet te veel haha anders valt er niets meer te zien bij meetings, events enz..Heb er zin in!! Jullie horen nog van mij!! Tot snel!! Groetjes Daiz
El-Rio-Grande Geplaatst 26 Augustus, 2008 Geplaatst 26 Augustus, 2008 Hoi Daiz, Ook op mijn tuning hulp kun je rekenen hoor! Wellicht kun je vragen aan een van de beheerders of ze dit 'draadje' kunnen overzetten naar 'Het dagboek van een Kia rijder'. (als dat niet al te veel technisch gedonder oplevert voor de beheerders...) Scheelt jou wellicht de moeite om alles over te zetten en alles blijft behouden. Je was hierin al een beetje begonnen als een dagboek, dus waarom opnieuw beginnen? Het is maar een idee... Leuk wat je allemaal met je pica doet. Heb zelf een Rio Sedan uit 2004 maar vind het leuk om te zien wat andere Kia rijders doen. Groetjes, Peter
Tazteam Geplaatst 26 Augustus, 2008 Geplaatst 26 Augustus, 2008 Hallo Diaz, laat maar weten wanneer je de boel over wilt laten ztten, is dan zo gebeurd. Philip
El-Rio-Grande Geplaatst 26 Augustus, 2008 Geplaatst 26 Augustus, 2008 Hoi Philip, Da's nog eens snel! Uit jouw reactie duidelijk geen grote moeite het draadje over te zeggen? Groetjes, Peter
Tazteam Geplaatst 26 Augustus, 2008 Geplaatst 26 Augustus, 2008 Overzetten en opschonen van dit item is geen probleem, zo ook dit soort topics Philip
Gast Daiz Geplaatst 28 Augustus, 2008 Geplaatst 28 Augustus, 2008 Hey Phillip, EUMM...ik heb een lijst gemaakt met wat ik al heb veranderd en wat ik nog ga doen aan m'n kia picanto.. Zou jij ervoor kunnen zorgen dat deze lijst gewoon bovenaan m'n dagboek blijft staan? Zodat je elke keer kan zien wat er nu veranderd is en wat nog gedaan moet worden? Ik zou zelf even niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg...wel wil ik deze berichtjes behouden graag...zou jij dan dit topic kunnen oververzetten naar dagboek: Getunende kia picanto van Daiz ? zoiets.. daarna zal ik wel die lijst plaatsen als het zo mogelijk is.. Thanx voor de reacties jongens!! Erg leuk !! :D Hoor het wel weer, daarna ga ik verder met schrijven Tot snel !! Gr Daiz
Tazteam Geplaatst 28 Augustus, 2008 Geplaatst 28 Augustus, 2008 U vraagt, wij schuiven de boel wel op. Veel plezier met het posten op je "nieuwe" eigen plekkie. Groeten Philip
Gast Daiz Geplaatst 28 Augustus, 2008 Geplaatst 28 Augustus, 2008 Hierbij even een fototje van mij Dan weten jullie wie achter dit *project* zit hahaha Hij is een beetje oud en onduidelijk maar heb even geen andere Hebben we eigenlijk hier een foto stukje? Dan weet je een beetje wie de eigenaren zijn van de kia's of is dat geen goed idee ? Wie kan mij helpen om een foto van m'n kia te verkleinen voor het forum zo'n avatar? Ik krijg dat zelf met geen mogelijkheid voor elkaar.. Laterzz!!
Tazteam Geplaatst 28 Augustus, 2008 Geplaatst 28 Augustus, 2008 Mail even de juiste foto door, stuur ik hem verkleind terug. Philip
El-Rio-Grande Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Hoi Daizy, Is het al gelukt met de foto?? Meesten zetten er een foto van hun auto neer.. zie mijn plaatje... Hoe is het nu met het knutselen aan de auto?? Je 'dagboek' draadje is verplaatst zie ik.. succes met het dagboek van jouw Kia bolide! Groetjes, Peter
Gast Daiz Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Hey Peter, Het plaatje zal ik even naar Phillip sturen nog. Ben er niet aan toe bekomen..heb het erg druk met werken..veel invallen enzo..maar komt goed!! Eum mijn kia: ik heb er veeeel heeel mee gereden hahahah Ben hard aan het zoeken voor iets van een bumper enzo.. zodat ik iets van un bodykit kan maken voor mijn auto Maar het is allemaal best duur enzo:) Heb ondertussen wel wat veranderingen weer gedaan..kleine maar het valt toch op zal wel wat foto's plaatsen Laterzzz Gr Daiz
Tazteam Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Hallo Diaz, Als je nu de eerste post in jouw dagboek op wijzig klikt, kan je alles intern verschuiven opschonen enz enz. Hopelijk tevreden voor dit moment??? Veel plezier Philip
Gast Daiz Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Hey Phillip, Dank je wel!! zoiets bedoelde ik ja.. Heb de rest naar onderen verplaatst Nu post ik de rest gewoon in me dagboek en evt veranderingen zet ik op pagina 1 er dan bij Is het gelukt met de foto? Gr Daiz
Tazteam Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Ben net thuis, nog niet gegeten, maar heb eerst je dagboek aangepast. Vanavond probeer ik even de foto te veranderen. Je ziet hem vanavond wel in je mailbox Philip
Gast Daiz Geplaatst 29 Augustus, 2008 Geplaatst 29 Augustus, 2008 Doe maar rustig aan, het heeft geen haast !! Eet smakelijk en ik zie hem vanzelf wel.. Fijne avond nog verder Gr Daiz
Gast Daiz Geplaatst 31 Augustus, 2008 Geplaatst 31 Augustus, 2008 Nou zal nog wat plaatsen hierow Heb even niets aan m'n pica gedaan..Overige dingen die ik wil gaan veranderen zijn nogal (duur) zie mijn lijst... Maar komt vanzelf he, geen haast. Hierbij dan wat foto met dingen die ik in de tussentijd nog (ZELF ) heb getuned Gr Daiz Openluchtfilter erin!! M'n kia is nu sneller van de 0-100 ( nog niet getest maar merkte het meteen toen hij ingebouwd was ) Vooral van z'n 2e naar 3e versnelling is hij vlugger..en hij maakt een vet geluidje Zou ik hier ook een filmpje kunnen plaatsen ervan? (met tel gemaakt) Hoe doe ik dat eigenlijk..kunnen jullie het meteen zien haha Owja, de kap van de motor heb ik eraf gehaald..en stuk van de oude filter...motorblok ga ik nog verven Hier een rode remklauw, best nog wel groot vind ik zelf voor een picanto maar goed..nooit eerder gezien haha Nog keer de rode remklauw..maar nu met de band en velg er weer op Het resultaat Remklauwen en trommelremmen rood..laatste nieuwste foto van m'n kia Ikzelf ben er heeel erg tevreden mee..rest volgt zoals ik zei maar het kan nog wel eventjes gaan duren Kijkse! Gr Daiz
El-Rio-Grande Geplaatst 31 Augustus, 2008 Geplaatst 31 Augustus, 2008 Heej Daisy, Weer lekker bezig geweest zo te zien.. Of je hier filmpjes kunt plaatsen, geen idee. Wellicht een suggestie voor de functionaliteit van het forum, om YouTube filmpjes te kunnen embedden?? Dan zet je gewoon via een eigen YouTube account je filmpje daar online (gratis) en daarna met de koppel code zet je em in je dagboek ofzo... Maar goed, dwaalt erg af... Leuke plaatjes, alleen niet erg hoge resolutie.. (m.a.w. vrij klein..) is wel jammers... Keep goin' it's lookin' nice... Peter
Gast Daiz Geplaatst 31 Augustus, 2008 Geplaatst 31 Augustus, 2008 Hey Peter, Ja idd m'n plaatjes zijn nogal klein maar dat komt omdat ze met een tel zijn gemaakt dus sorry ervoor maar kan even niet beter Heb geen youtube account haha daar doe ik allemaal niet aan geen tijd ervoor om het bij te houden Dank je wel voor je reactie Maar komt goed Laterss Gr Daiz
El-Rio-Grande Geplaatst 31 Augustus, 2008 Geplaatst 31 Augustus, 2008 Hoi Daisy, YouTube account vervalt niet en is gratis.. dus in principe iets wat je er nu op zet, staat er over een jaar ongewijzigd nog steeds op.. Tsja, de ene telefoon maakt betere foto's dan de andere.. mijn telefoon maakt 5 megapixel foto's. Die foto's van de interieurverlichting zijn er allemaal mee gemaakt. Waarschijnlijk ook bij de Speed Meet foto's maken met mijn mobieltje... Groetjes, Peter
Aanbevolen Berichten