Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Getunede Picanto van Daiz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Bryan,

Wat heb je nu precies allemaal op de foto bewerkt??

De uitlaat en neon zijn te herkennen. De achterlichten zijn verandert, de klep is geshaved, de strip waar t Kia logo in zit is verchroomt en de zijruit is getint en dan zie ik het zo even niet meer...

Groeten,

Peter

Geplaatst

Hahahhahah wel leuk gedaan hehe die neon :P

Ook de achterklep veranderd zie ik en donkere achterlichtjes hehe :P

haha leuk dank u!!

Gr Daiz

Geplaatst
Hoi Bryan,

Wat heb je nu precies allemaal op de foto bewerkt??

De uitlaat en neon zijn te herkennen. De achterlichten zijn verandert, de klep is geshaved, de strip waar t Kia logo in zit is verchroomt en de zijruit is getint en dan zie ik het zo even niet meer...

Groeten,

Peter

Had vanmiddag niet de tijd om er een uitgebreid bericht van te maken.

Wat gedaan is:

Zijruiten en achterruit getint

Verlaagd

Getinte achterlichten

Chromen achterklepstrip

"Cleaned" achterklep

Dubbele DTM-uitlaat

Verlaagd

Neon

En Peter, ook jouw Rio is de grond wat dichterbij aan het bekijken ;)

Geplaatst

Hoi Bryan,

Ik heb nu even de originele foto erbij gepakt en zie nu inderdaad de verschillen. Dat heb je best netjes gedaan!! Ik doe het jou in elk geval niet na. Kun je mij de foto ook doormailen of staat ie op volle grootte hier op het forum?? In geval van dat laatste kan ik em hiervanaf kopieren...

Dank,

Peter

Geplaatst
Hoi Bryan,

Ik heb nu even de originele foto erbij gepakt en zie nu inderdaad de verschillen. Dat heb je best netjes gedaan!! Ik doe het jou in elk geval niet na. Kun je mij de foto ook doormailen of staat ie op volle grootte hier op het forum?? In geval van dat laatste kan ik em hiervanaf kopieren...

Dank,

Peter

Dit is de volledige grootte. Heb 'm moeten verkleinen om hem 'behandelbaar' te kunnen maken ;)

Geplaatst

Hey Peter,

hahaha ik had zoiets niet verwacht :P

hhahha is wel leuk dat je hem bewerkt hebt hahaha :D

Thanx Bryan ;)

We zullen zien hoe die wordt ;)

Gr Daiz

• 3 weken later...
Geplaatst

zoooo hier ben ik dan (eindelijk) weer :)

We zijn afgelopen weekend weer naar Oss geweest om wat bumpers te bekijken...

Er zat niet echt iets bij waarvan ik zeg WOW dus maar weer op internet gekeken en een bumper gevonden van een:

Toyota Yaris.. hem bewerkt en op een foto geplakt van mijn kia ;)

Ziet er zeer apart uit moet ik zeggen...misschien niet helemaal mooi passend, vooral de zijkanten niet, maarja het blijft een plaatje he ;)

Ik ga nog maar verder zoeken naar andere mogelijkheden maar dit is eventueel een optie, we moeten de bumper dan wel zelf maken... :roll: pfff...maar komt goed! Met dit vieze weer kan ik voorlopig toch niets doen JAMMER Ahhh we hebben toch geen haast dus! :D

Tot ziens weer mensen.

Gr Daiz

Geplaatst

Over een Yaris voorkant in de Picanto, daar zijn ze in Maleisie of Singapore een aantal jaren geleden al in geslaagd, zeer netjes overigens, maar een berg werk.

Er is ook een mogelijkheidheid om de voorzijde van een Honda Jazz in de Pica te bouwen, ook al eerder gezien.

Daar werd eerst een ruwe vorm gemaakt met allerlei materialen.

Daar werd een tegenmal van gemaakt, en met die tegenmal werd de echte voorzijde gemaakt, ofwel: je maakt hem 3x om goed te krijgen.

Praten we nog niet over de kosten, maar dan heb je wel iets aparts.

Succes met het verder uitwerken van je plan(nen).

Philip

Geplaatst

Hey Philip,

Heb jij toevallig foto's van die kia uit Maleisie of Singapore?

Ben erg benieuwd moet ik zeggen ;) Ja het is inderdaad erg veel werk..wil er echt iets moois van maken ;)

Doegggg Gr Daiz

Geplaatst

Thanx Peter

k zal eens even bekijken wat die allemaal hebben ;)

Gr Daiz

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een update :)

M'n Kia is afgelopen vrijdag voor de APK weg geweest en hij is helemaal goedgekeurd :)

Ikke natuurlijk weer blij ;) Andere vloeistoffen zelf even bijgevuld en hij kan er weer een jaar tegenaan :)

Ondanks ziekte even niets aan m'n kia gedaan...voorlopig geen veranderingen :) Volgt nog Laterzzzz

Gr Daiz

Geplaatst (aangepast)

Ja hier weer een nieuwtje:

Heb een Tuningbumper gekocht...... MERK komt er niet in te staan, wil eigenlijk geheim houden ;):D

Binnenkort andere Kia Picantobumper halen en dan gaan we ze aan elkaar poyesteren :D

Ik ben er echt super blij mee en hoop dat we ook een mooi resultaat krijgen!! Op de computer fotobewerking gedaan......resultaat zullen jullie pas te zien krijgen als hij er ook daadwerkkelijk op zit ;)

Laterzzz

Gr Daiz

aangepast door Daiz
Geplaatst

Gaat zeker netjes worden.

Maar houdt er rekening mee dat de originele bumper van de Picanto van abs is, en zeer moeilijk,of zelfs niet te poly-enen is.

Houdt daar wel rekening mee.

Maar ben wel zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Philip

Geplaatst

Hoe zou jij ze aan elkaar zetten als dat niet mogelijk is ??

mmmm lastig....... ;)

Gr Daiz

Geplaatst

Eejz Peter,

Nee het is een andere geworden ;)

Hij wordt echt gaaf zoals hij op de bewerkte foto staat :)

Duurt voorlopig nog wel even maar dan kan ik weer ff aan de gang ;)

Gr Daiz

Geplaatst

Nog even een update:

Bassbox is nu super afgesteld ;)

Zelfs een nummer met bijv harde gitaar erin klinkt vet met die boxen nu ;) Concertgeluidje en een mooie nette meegaande bassboxen :)

Volume op 25 kan zelf nu en blijft die mooi klinken, net wat Philip zei op Meeting @ Oss ;)

Ben er erg tevreden mee en vraag me af hoeveel decibel het zal schelen..misschien niet maar het eindresultaat mag er zijn! :D

Verder op zoek naar een andere kiabumper...zal nog even duren:)

Laterzz!!

Gr Daiz

Geplaatst
Nog even een update:

Bassbox is nu super afgesteld ;)

Zelfs een nummer met bijv harde gitaar erin klinkt vet met die boxen nu ;) Concertgeluidje en een mooie nette meegaande bassboxen :)

Volume op 25 kan zelf nu en blijft die mooi klinken, net wat Philip zei op Meeting @ Oss ;)

Ben er erg tevreden mee en vraag me af hoeveel decibel het zal schelen..misschien niet maar het eindresultaat mag er zijn! :D

Verder op zoek naar een andere kiabumper...zal nog even duren:)

Laterzz!!

Gr Daiz

Hallo Daiz,

fijn dat je toch naar mij hebt geluisterd :wink:

Het afstellen van de versterkers is de basis van het geheel.

Het kan beter minder hard klinken, maar wel zuiver, en dat is iets wat is altijd probeer te verkondigen aan de jonge generatie muziekliefhebbers.

Veel plezier ermee, en heb je nog vragen, even mailen en dan zal ik zeker proberen te helpen.

En............succes me je bumper, ben erg benieuwd.

Philip

Geplaatst

Thanx Philip,

Ja als ik vragen heb laat ik het je weten ;)

Bassbox klinkt goed vind ik alleen mag er meer decibel uitkomen denk ik ;) Maar als je ze nu hoort moet je maar zeggen hoe je ze vind klinken ;)

Bumper wordt lastig hehe maar wel leuk om te doen!

Eerst even een andere kia bumper halen en dan zien we wel verder, wil eigenlijk bij de volgende meeting m'n bumper erop hebben ;) Maar we wachten af, alles op z'n tijd en het kost aardig wat ;)

Gr Daiz

Geplaatst

Nieuwe update,

Weer iets gekocht..ja ja kopen haha verbouwen komt er nog niet van..ondanks de sneeuw nu ;) & ook omdat ik weer eens wat lomps heb gedaan...enkel ging beetje ombuigen toen ik erdoorzakte terwijl die sliep :shock: tjah..ingetapte enkel dus maar mag er wel op lopen...morgen werken, kijken of het rijden wel gaat lukken ;) Maar dat gaat vast goed komen.

Ik heb dus een setje blauwe draadjes gehaald voor onder de motorkap..die je eromheen kan schuiven/klikken of zoiets haha..

Misschien niet hoe de *echte* tuners het doen maar ben er denk wel tevreden mee..:) Als het zooitje erin zit.. + rood motorblok zal ik weer een foto maken...ben er wel benieuwd naar..... :cool:

Laterzz Gr Daiz

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou hier ook even een update :) kleine dan hahaha

We zijn een beetje bezig geweest met de draadjes onder de motorkap en ik moet zeggen gaat er al heel leuk uitzien :)

Omdat het weer niet echt meezit en te koud ( vorige keer tenen er bijna afgevroren en toch doorgaan hehe :P ) gaan we andere keer mee verder :)

Laterzzz gr Daiz

P.s ik vind het weer redelijk stil op het forum ;)

Geplaatst

Heej Daiz,

Leuk leuk, die draadjes.. ben benieuwd naar de foto..

Ben overigens nog wel ergens benieuwd naar... Naar de raampjes.. Is dat nog door gegaan of??

Groeten,

Peter

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe Aanmaken...