rinusF Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 beste picantorijders, Ik vind nogal wat tegenstrijdige berichten over inrijden; zou niet echt meer nodig zijn. Klopt dit inderdaad? En als het toch moet, kun je dan ook 'achteraf' (na 2500km in mijn geval) inrijden? thnx, RinusF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 beste picantorijders, Ik vind nogal wat tegenstrijdige berichten over inrijden; zou niet echt meer nodig zijn. Klopt dit inderdaad? En als het toch moet, kun je dan ook 'achteraf' (na 2500km in mijn geval) inrijden? thnx, RinusF Bij een normale rijstijl hoef je je niet druk te maken over het inrijden want dan komt het toerental van de motor niet boven de 3500 4000 toeren. Het inrijden is niet meer zo als vroeger dat je niet harder mocht rijden dan 80 km. Verg je wat meer van de Picanto door er bijvoorbeeld een zware aanhanger er achter te hangen of op de grote weg wel continu boven de 4000 toeren zou komen kan je dit beter na de 2000km doen. Je moet niet vergeten dat je motor, versnellingsbak, remmen en banden allemaal nieuw is en dat moet een klein beetje inslijten op elkaar. Daarom staat dit ook zo in het instructieboekje en dat is eigenlijk uit voorzorg. Dus nogmaals bij normaal gebruik is er geen enkel probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardetails.nl Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Hoi RinusF, Ik denk wel dat ik weet wat je bedoel. Bij duurdere auto's is het inderdaad zo dat je ze in het geheel niet hoef in te rijden. Dit wordt namelijk al in de fabriek gedaan. Dit om te zorgen dat de auto's op een bepaalde manier worden ingereden zodat de betrouwbaarheid hoog blijf. Bij het midden en lager segment auto's gebeurd dit niet uit het oogmerk van kostenbesparing. Dan kan je je beter houden aan het verhaal van Warmentuuter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Ik denk dat je inderdaad niet echt meer hoeft int te rijden zo als vroeger, maar of het nou handig is om bij 0 KM gelijk naar Duitsland te rijden om te kijken wat ie kan is weer het andere uiterste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kaysem Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Heb ooit weleens auto's van een boot gelost, nou als die dan niet is ingereden dan weet ik het niet meer Klaar naar huis was dat altijd,verdiende goed toen hoor in een nachtje... Dus als je gewoon rijd is er niks aan de hand denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts