Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vervroegde KIA Venga 1.6

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zaterdag mogen we onze nieuwe Venga ophalen, nadat we hem vorige week al van de vrachtwagen zagen rijden.

Trouwens mooi om te zien hoe een nieuwe auto aan wordt geleverd vanaf fabriek, alle kunstof delen beplakt met beschermfolie tot aan de vloermatten toe.

Daar wij in de Venga een stalen honderek willen hebben dat nergens te verkrijgen is heeft de dealer Wolters aangeboden om het oude hondenrek uit de Sportage aan te passen  voor de Venga, hoorde van een monteur dat zze wel van uitdagingen houden :-)

Wordt vervolgd

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Gefeliciteerd en alvast veel veilig kilometers toegewenst.

En dat het nu maar snel zaterdag wordt

Geplaatst

leuk ik zit ook te wachten op mijn nieuwe venga moet helaas nog een paar maandjes rij nu ook in de Venga want die bevalt goed maar heb een nieuwe gekocht met meer toetters en bellen. Fijn dat er nog dealers zijn met klantenservice veel rijplezier en wie weet zien we elkaar wel eens rijden

Gast Warmentuuter
Geplaatst

het gaat goed met de Venga's.

Ze gaan als warme broodjes over de toonbank  :-)

Szuri ook gefeliciteerd met je nieuwe Venga

• 2 weken later...
Geplaatst

Net een telefoontje gehad van de dealer dat ik volgende week al mijn Venga kan ophalen. Is toch lekker snel. Nog geen 3 maanden. Nu binnenkort mijn trouwe Cerato wassen, uitruimen en stofzuigen zodat ik er waardig afscheid van kan nemen en hem in goede staat inruil. Met de Cerato heb ik het langst mee gedaan. Na een dikke 7 jaar en 7 keer Italië doorkruist zonder één mankement (aleen nieuwe voorbanden en nieuwe remschijven voor) neem ik er afscheid van. Ik hoop dat de Venga er ook zo één zal zijn.

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik hoop dat de Venga er ook zo één zal zijn.

altijd weer leuk een nieuwe auto ophalen. 

Maar de Venga gaat je niet teleurstellen.  :-)

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou hij is er hoor! Gisteren opgehaald. Wat is ie mooi! Alles werkt tot nu toe perfect. Ik wist nog geen eens dat de lichten ook automatisch aan en uit kunnen gaan. De navigatie werkt als een trein inclusief de omleidingen bij files. Dat had ik niet op mijn TomTommmetje.

Hij is iets meer gevoelig bij de wind van gisteren, de motor is wat tammer maar wat is ie handzaam! Die achteruitrij camera is "het je van het". Maar vooral rijdt ie zo lekker stil en rustig over de snelweg vandaag. Zelfs de I-Phone werkt via de bluetooth direct. USB stickje met een lading muziek er op, alles wordt afgespeeld.

Ben op het moment dik tevreden.

• Like 2
  • 3 weken later...
Geplaatst

yes 23 februari 2013 auto besteld gisteren binnen gekomen bij de dealer waarschijnlijk volgende week vrijdag rijden in mijn nieuwe Kia Venga, als hij net zo goed bevalt als mijn vorige Venga zal het wel goed komen.

Geplaatst

yes 23 februari 2013 auto besteld gisteren binnen gekomen bij de dealer waarschijnlijk volgende week vrijdag rijden in mijn nieuwe Kia Venga, als hij net zo goed bevalt als mijn vorige Venga zal het wel goed komen.

Sinds een paar weken heb ik mijn eerste Venga en die bevalt bijzonder goed. Eigenlijk een beetje boven verwachting. Dus het lijkt me stug dat jouw tweede nieuwe Venga teleur zal stellen.

• Like 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst

heel veel plezier met deze mooie auto

De afgelopen drie weken met de Venga een groot deel van Frankrijk doorkruist (ong. 5000km). Hij is zeer goed bevallen. Erg praktisch wat electronica en interieur betreft. Vooral de zit op de comfortabele stoelen is een verademing. Verder nog steeds geen rammeltje ergens te horen. De navigatie stelde me slechts (de meest afgelegen plaatsen weet hij te vinden) één keer teleur. Bij Toulouse wilde hij afslaan van de snelweg om direct daarna weer de snelweg op te gaan. Dat gebeurde ook wel ééns met een TomTom. Gevolg was dat het door werkzaamheden op die afslag wel een stief kwartiertje geduurd heeft voordat we weer op de snelweg zaten (nooit blindelings op die navigatie afgaan). Door niet bang te zijn om flink toeren te maken is de trekkracht best behoorlijk als het moet (wel het lawaai dan voor lief nemen). Een gebruik van ong. 1 op 14 vind ik acceptabel omdat ik best wel behoorlijk kan "doorrijden" op snelwegen. Er is één ding wat me vaker behoorlijk irriteerde en dat is het zicht links voor. Die A-stijl belemmert je uitzicht regelmatig in bochten en rotondes zodat ik echt naar voren moet leunen om er omheen te kunnen kijken. Na 6 auto's versleten te hebben te hebben in 33 jaar is dit voor het eerst dat me dit in die mate opvalt.

En OH wat is ie van binnen en buiten vies geworden. Gestofzuigd en gewassen, hij is weer als nieuw!!

• Like 1
Geplaatst

leuk om te horen dat hij bevalt en wat die A-stijl betreft dat is ook een kwestie van wennen want ik had er met de sportage ook last van maar ik ben er nu aan gewend

Geplaatst

Same here !Was ook al bekend met andere auto's met het zelfde euvel.Even wennen en goed uitkijken.

Ja vooral goed uitkijken! Één keer op een rotonde echt niet een andere auto gezien, het is dat mijn partner me waarschuwde anders was mijn Venga aan gort geweest. Die andere auto overigens ook.

• 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo allemaal naar bijna 3.5 jaar zorgloos en heerlijk gereden te hebben. Nooit klachten gehad zelfs het stop start systeem heeft het altijd gedaan.Maar heb nu bijna 100.000 km gereden met mijn 1.6 kia venga maar ben toch gevallen voor de nieuwe Kia Sportage4 die in mei in mijn bezit zal zijn.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Dag Petri,

Gefeliciteerd! Welke kleur is het geworden?

Geplaatst

Helaas niet voor iedereen de lievelings kleur maar ik vond wit het mooiste. Ben op de sportage 4 forum daar is de witte te zien Ik krijg de Sportage QL 1.6 T-GDi GT line in wit metallic.

Nog een paar weekjes

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

Veel plezier en veilige kilometers met de nieuwe sportage

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...