Specialmade Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 In een folder van Blue-one 95 welke ik bij een pompstation kreeg staat het volgende te lezen. Betere prestaties bij een lager verbruik. Blue one 95 is geschikt voor benzineauto's vanaf 2001. De geavanceerde motortechniek, veelal met directe brandstofinjectie en turbo's, komt volledig tot zijn recht met een brandstof die het rendement van de motor verhoogd. De hogere concentratie water in Blue One 95 heeft een koelende werking op de motor. Een lagere temperatuur zorgt ervoor dat een groter brandstof/luchtmengsel in de verbrandingskamer komt. Bij de verbranding in de motor komt hierdoor meer vermogen vrij. Dankzij deze eigenschap heeft Blue One 95 een positief effect op de motorprestatie. De in Blue One 95 gebruikte ethanol heeft een lager brandstofverbruik tot gevolg. De besparing kan oplopen tot 3%. Door de energiezuinige productiewijze van de toegevoegde ethanol is de productieprijs van Blue One 95 lager dan die van Euro 95. Daarnaast (en hier komt het) bevat Blue One 95 een groter aandeel ethanol (15%) dan Euro 95, wat voor een accijnsverlaging zorgt. Blue One 95 biedt betere prestaties tegen een lager verbruik, heeft een scherpe literprijs en is minder milieubelastend. (zie www.blueone95.nl) Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Als ik op de website kijk, staat daar inderdaad dat het gehalte aan ethanol 15% bedraagt. In de handleiding van mijn Rio staat dat het gehalte maximaal 10% mag bedragen, deze brandstof dus beter maar vermijden Het gekke is dan weer wel dat ze claimen dat het veiliger is dan de E10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Als ik op de website kijk, staat daar inderdaad dat het gehalte aan ethanol 15% bedraagt. In de handleiding van mijn Rio staat dat het gehalte maximaal 10% mag bedragen, deze brandstof dus beter maar vermijden Het gekke is dan weer wel dat ze claimen dat het veiliger is dan de E10 Vandaar dat ik dit daarom onder de aandacht wilde brengen!!! Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Er zit ook een hoog gehalte water in.....daar rijdt mijn motor niet op! Daarnaast, ik betaal toch niet voor water? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 , ik betaal toch niet voor water/ Je kunt ook proberen om zelf water toe te voegen aan je Euro 95. Als zij het kunnen kan jij het zeker Volgende keer niet helemaal vol gooien maar de laatste 2 á 3 liter met water afvullen. Laat ons weten hoe het gegaan is Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Ik val helemaal stil......zeker met watertoevoeging! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Vraag mij af of er forummers zijn die deze brandstof al tanken of getankt hebben. En dan met name wat de bevindingen zijn. iemand ??????? Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LED-Lightning Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Nog een interessant artikel hierover: http://www.amt.nl/Techniek/Brandstoffen/2012/11/Argos-brengt-betere-benzine-Blue-One-95-1113288W/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Nog een interessant artikel hierover: http://www.amt.nl/Te...ne-95-1113288W/ Dank je voor deze interessante aanvulling. Hier staat inderdaad waar ik huiverig voor ben. Het gebruik van dit soort ethanol (veel water) wat doet dat op de lange termijn. Echt onderzoek is er dus (nog) niet geweest, en dan onderstaande tekst...... Een manco blijft dat autofabrikanten nog te weinig ervaring hebben met natte ethanol in de benzine. Argos wil wel met ze in gesprek, maar voor nu is de stand net als in 2008: haast geen autofabrikant keurt gebruik van hE15 brandstof goed. Dat wil zeggen: ze garanderen niets, zijn nog niet overtuigd dat het vocht in hE15 ook op lange termijn geen (corrosie)schade zal aanrichten. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Ik was er ook al huiverig voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Zou er dan niemand van dit forum zijn die deze benzine reeds een keer getankt heeft ???? Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Ik heb de stukjes op internet aandachtig gelezen. Op zich is het natuurlijk fantastisch dat er een brandstof komt met een lagere CO2 uitstoot, dat je auto ook nog eens betere prestatie's levert en gewoon in de benzinetank kan. Er staat ook bij dat deze brandstof voor een betere koeling zorgt. Dit gaf een jaar of twee terug grote ophef in de F1 dat ze de benzine gingen koelen want dit gaf een betere verbranding en de F1 auto's ging hier sneller door rijden. (zijn nu ook richtlijn voor) Dus die theorie zou natuurlijk kunnen kloppen. Je denkt inderdaad vocht en metaal. (natte ethanol) Dat gaat niet samen vanwege de corrosie. Je vraagt je wel af of door het hoge vochtgehalte je auto niet gaat roken. (water en hitte geef stoom) Wat doet je uitlaat door de vocht. De grootste vraag is natuurlijk wat doet je dealer als er problemen zijn. Het blijft interessant. Als ik het zou willen tanken is de dichtsbijzijnde pomp een 40 km van huis af. Dat is dan wel weer jammer. http://www.blueone95.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Op zich is het natuurlijk fantastisch dat er een brandstof komt met een lagere CO2 uitstoot, dat je auto ook nog eens betere prestatie's levert en gewoon in de benzinetank kan. Wat doet je uitlaat door de vocht. De grootste vraag is natuurlijk wat doet je dealer als er problemen zijn. Het blijft interessant. Als ik het zou willen tanken is de dichtsbijzijnde pomp een 40 km van huis af. Dat is dan wel weer jammer. Dit zijn dus ook de vragen c.q. twijfels die ik heb bij het gebruik van deze benzine Daarbij keurt haast geen autofabrikant het gebruik van he15 goed en garanderen niets. Mocht er inderdaad een besparing te behalen zijn met het gebruik van deze brandstof dan is die 40 km geen enkel probleem. Heb je, door de lagere kostprijs, zo terug verdient Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimo Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Ik heb toevallig vorige keer de blueOne getankt, was nieuw, ong 3ct goedkoper, dus ik dacht, ill give it a try. Wat mij opvalt is dat het verbruik wel aanzienlijk hoger is (omdat ik meer op snelweg rij), verder geen dingen opgemerkt. Volgende keer weer naar de Shell... (ook gezien de ethanol gehalte wat hierboven genoemd wordt, wist ik dus niet) Overigens staat er dus wel bijgemeld dat het alleen voor autos na 2001 geschikt is! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Ik heb toevallig vorige keer de blueOne getankt, was nieuw, ong 3ct goedkoper, dus ik dacht, ill give it a try. Wat mij opvalt is dat het verbruik wel aanzienlijk hoger is (omdat ik meer op snelweg rij), verder geen dingen opgemerkt. Volgende keer weer naar de Shell... (ook gezien de ethanol gehalte wat hierboven genoemd wordt, wist ik dus niet) Overigens staat er dus wel bijgemeld dat het alleen voor autos na 2001 geschikt is! Goedkoper valt dus tegen, als het verbruik hoger is, nou je hebt er wel ervaring mee nu. Nog geen roestplekken? Haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Op één rit is dit natuurlijk een voorbarige conclusie. Dan zou het verschil in tot hoever iemand heeft "afgetankt" bepalender zijn denk ik. Ik ben wel serieus benieuwd naar meer ervaringen en zoek ook op andere plaatsen op het www. Dat het goedkoper is komt waarschijnlijk doordat er dus minder benzine in je tank komt, en daarvoor in de plaats 15% natte ethanol (daar zit dus een percentage water in) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 heb nu inmiddels mijn 5 tankbeurt met bleu , tja of ie zuiniger is ...nee alleen in de knip (0.60 cent per tankbeurt )rij nog steeds rond de 1:18 -1:20 , is voor mij niet beter geworden en voor die 0.60 cent is ni echt een grote besparing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Vraag mij af of er forummers zijn die deze brandstof al tanken of getankt hebben. En dan met name wat de bevindingen zijn. iemand ??????? Grtz. Specialmade Ik heb het een paar keer in de aygo gegooid toen ik bij een pomp was waar ze dat hadden. Zowel qua verbruik als prestaties geen verschil gemerkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eugen Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Ik tank eigenlijk altijd blue one 95 , nergens problemen mee , verbuik verbetert niet zichtbaar , prestaties zijn niet merkbaar verbeterd, maar tis wel 2 cent de liter goedkoper. oftewel, doet het zelfde, kost minder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Blue one 95 Het gebruik van dit soort ethanol (veel water) wat doet dat op de lange termijn. ??Echt onderzoek is er dus (nog) niet geweest, en dan onderstaande tekst......Een manco blijft dat autofabrikanten nog te weinig ervaring hebben met natte ethanol in de benzine. Argos wil wel met ze in gesprek, maar voor nu is de stand net als in 2008: haast geen autofabrikant keurt gebruik van hE15 brandstof goed. Dat wil zeggen: ze garanderen niets, zijn nog niet overtuigd dat het vocht in hE15 ook op lange termijn geen (corrosie)schade zal aanrichten. Zie voor de volledige tekst hier.Grtz.Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik heb het inmiddels een aantal keren getankt. Merk geen verschil of in ieder geval zo weinig dat het niet opvalt. Alleen de prijs is inmiddels 5 ct goedkoper dan Euro 95. Wat als je het langdurig gaat gebruiken zolang er niets over bekend wordt gemaakt.? Denk dat ik maar weer terug ga naar de Euro 95. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.