skoebidoe Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Hallo, ben reeds hele tijd aan het uitzoeken hoe ik beelden kan overzetten van mijn ipod touch 4G op mijn LG navigatie van mijn Sportage III i-touch(6/2012). Via de door Kia meegeleverde ipod kabel kan ik wel mp3 afspelen maar beelden lukt niet.Handrem opgetrokken... Heb het clipje geconverteerd naar mp4 zoals vereist is volgens handleiding Kia. Al van alles geprobeerd,lukt niet. Ook kan ik geen bluetooth verbinding krijgen ts ipod en LG. En mijn Galaxy mini phone,daar heb ik wel BT verbinding ,bellen en ontvangen lukt wel maar krijg de telefoonboek niet op het scherm,desondanks ik de tel,nrs op het gsm geheugen geplaatst heb. Raakt er iemands wijs uit? Groetjes, Mike Quote
Myrom Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Hi Mike, Heb je al eens geprobeerd om film bestanden via USB in te laden? En probeer eens een DIXV movie ... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
skoebidoe Posted January 29, 2013 Author Posted January 29, 2013 Heb het ook al eens geprobeerd via USB maar met AVI filmfragment,heb juist geluid geen beeld. Muziekbestanden werken ook op USB. Zal eens proberen met Divx maar denk niet dat het zo simpel zal zijn.... Nochtans zou het met de ipod moeten lukken met de speciale kia ipod kabel volgens de handleiding van het LG navigatiesysteem... Quote
Pipercub Posted February 2, 2013 Posted February 2, 2013 Misschien moet je dit kabeltje maken. Aanpassing Iphone kabel.pdf Moet ook voor een Ipod werken. Wat je telefoon betreft, heb je daarin aangegeven dat er gegevens gekopieerd mogen worden? Als dit niet aanstaat krijg je geen telefoonmboek overgezet. Quote
skoebidoe Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Misschien moet je dit kabeltje maken. Aanpassing Iphone kabel.pdf Moet ook voor een Ipod werken. Wat je telefoon betreft, heb je daarin aangegeven dat er gegevens gekopieerd mogen worden? Als dit niet aanstaat krijg je geen telefoonmboek overgezet. Hartelijk dank voor de reactie, het kan niet duidelijker geformuleerd worden.Hopelijk werkt dit....ipod touch 4G of iphone 4 is denk hetzelfde uitgenomen dat je met de iphone kan bellen. ga nu op zoek achter zo'n tweedehands ipod/iphone kabeltje dat ik kan slopen want het originele Kiakabeltje hou ik liever intact... De aanpassing zal niet voor direct zijn daar mijn arm & hand in de gips ligt en van fijn werk,laat staan solderen deftig werk van voortkomt, tenzij ik mijn pollen wil verbranden... :-) Mijn telefoon zal ik nog eens uitpluizen om te zien of ik niets ben vergeten aan te vinken,ik hou je op de hoogte. Grtz Mike Quote
skoebidoe Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 telefoon uitgeprobeerd maar lukt niet,krijg geen telefoonboek overgeheveld naar navsysteem, het betreft een Samsung Galaxy Mini GT-S5570 waar alle tel.nrs in het telef.geheugen zitten. hij heeft ook een SDkaartje,maar daar zitten geen tel.nrs op waar kan ik aangeven dat de gegevens mogen gekopieerd worden?alle instellingen staan volgens mij correct ik geraak er niet aan uit.... Quote
Specialmade Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 waar kan ik aangeven dat de gegevens mogen gekopieerd worden? ik geraak er niet aan uit.... Het meest makkelijke is om zowel in de telefoon als in de auto de verbindingen te verwijderen. Laat daarna de auto (SP3) de telefoon zoeken, zodra deze de telefoon "gevonden" heeft zal op het scherm van je telefoon de tekst "automatisch verbinden" of iets dergelijks verschijnen. Hier vul je het vinkje in (goedkeuring). Daarna moet het allemaal werken, zeker omdat je de telefoonnummers in de telefoon hebt staan en niet op het SD-kaartje van de telefoon. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Murcielaygo Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 ga nu op zoek achter zo'n tweedehands ipod/iphone kabeltje dat ik kan slopen Kijk eens op eBay, daar staan er regelmatig voor iets van €15 Quote
skoebidoe Posted February 6, 2013 Author Posted February 6, 2013 Het meest makkelijke is om zowel in de telefoon als in de auto de verbindingen te verwijderen. Laat daarna de auto (SP3) de telefoon zoeken, zodra deze de telefoon "gevonden" heeft zal op het scherm van je telefoon de tekst "automatisch verbinden" of iets dergelijks verschijnen. Hier vul je het vinkje in (goedkeuring). Daarna moet het allemaal werken, zeker omdat je de telefoonnummers in de telefoon hebt staan en niet op het SD-kaartje van de telefoon. Suc6 Grtz. Specialmade Dank u Specialmade, Heb het geprobeerd zoals je me zei,alles verwijderdt,bluetooth tel.aangezet,tel.zichtbaar maken,SP3 laten zoeken naar apparaten,vind apparaat,op apparaat klikken,geeft code:0000 door ,op tel.verschijnt vakje om code in te geven,invullen ,op ok duwen,en verbinding word zonder problemen gemaakt. op de nav.verschijnt:verbinding met" naam "apparaat geslaagd. op de tel.staat: telefoon en media gekoppeld en verbonden met sportage alle functie's werken maar de telefoonboek niet(de functieknoppen van telefoonboek,snelkiezen en gesprekken lichten niet op en werken dus ook niet) bellen via telefoonnummers in te geven,of opnemen is geen probleem,media beluisteren lukt ook. :mad: :mad: Quote
Specialmade Posted February 7, 2013 Posted February 7, 2013 @Skoebidoe, Waarschijnlijk heeft dit toch met je telefoon te maken. Ik weet niet uit mijn hoofd of de Samsung Galaxy Mini GT-S5570 wordt ondersteunt. Hiervoor moet je de lijst van Kia raadplegen. Probeer het eens met een andere telefoon. suc6 Grtz. Specialmade Quote
skoebidoe Posted February 7, 2013 Author Posted February 7, 2013 Waarschijnlijk heeft dit toch met je telefoon te maken. Ik weet niet uit mijn hoofd of de Samsung Galaxy Mini GT-S5570 wordt ondersteunt. Hiervoor moet je de lijst van Kia raadplegen. Probeer het eens met een andere telefoon. suc6 Grtz. Specialmade @Specialmade Toen ik de Sportage III gekocht heb in 6/2012 ,heb ik via Kia de lijst opgevraagd voor de comptabiliteit en daar stond de Samsung mini bij,wel geen specifiek type van mini,wel zelfde uiterlijk.Heb de gegevens toen nog afgedrukt... Als ik de lijst nu raadpleeg zie ik wel dat er 2 verschillende type's mini inzitten doch mijn type niet (GT S5570)? ??? De gsm van mijn vrouwke werkt zonder problemen,incl.telefoonboek op het LG systeem. Het betreft een iets ouder slider model van Sony Erickson grtz Mike Quote
Specialmade Posted February 7, 2013 Posted February 7, 2013 @Skoebidoe, Als laatste red middel kun je nog proberen om de nieuwe update versie (7.1 van je systeem te downloaden en installeren. Wellicht zitten daar weer de nieuwere types telefoon in verwerkt. Grtz. Specialmade Quote
Pipercub Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 @Skoebidoe Kan je in het telefoonboek aangeven wat voor type nummer het is. Er zijn toestellen waarbij moet worden aangegeven dat het type nummer mobiel is. Ik had zo'n probleempje al eens eerder met een HTC waarbij ik niet alle nummers uit het telefoon adresboek in de radio kreeg. Nadat ik alles het kenmerk mobiel had gegeven werden alle nummers over genomen. Groet, Pipercub. Quote
skoebidoe Posted February 10, 2013 Author Posted February 10, 2013 @pipercub Ik zal ze eens nachecken maar zover ik zie staan de mobiele nummers als de vaste nummers onder het type "mobiel" ik krijg geen enkel nr op het scherm,kan gewoon de telefoonboek niet openen op de nav. Specialmade had mij als laatste redmiddel vermeld van de laatste upgrade te doen van mijn nav. maar daarvoor ben ik een beetje bang dat er problemen van voortkomen ook mede daar ik toch niet zo'n krak ben op gebied van computers en aanverwanten... ik probeer mij zelf een beetje up to date te houden,maar soms is het niet eenvoudig Grtz Mike is echt iets waar ik niet aan uitgeraak. Quote
skoebidoe Posted February 19, 2013 Author Posted February 19, 2013 @piperclub Vandaag eindelijk mijn aanpassing gemaakt aan het originele iPodkabeltje,zoals je in je bijlage getoond hebt. Valt goed mee om het te maken behalve dat het fotootje met de 4 geleiders rood/blauw/zwart/beige aangeeft en de kleuren aan de 3.5mm jack rood/paars/zwart/beige aangeeft. Ik denk dat de foto van de geleiders niet duidelijk is en dat het de paarse ipv blauwe geleider moet zijn. Ik heb het alvast toch zo aangesloten. Vanavond gaan we proberen of het lukt om beelden van de ipod op de navi te krijgen . Ben benieuwd,en oh ja...heb een nieuwe(zoals het originele Kiakabeltje) ipodkabel gekocht via eBay in U.K voor amper 9,65 euro thuisgeleverd Grtz Mike Quote
skoebidoe Posted February 19, 2013 Author Posted February 19, 2013 @piperclub met volle overtuiging naar mijn Sportage getrokken met de hoop dat het ging werken,maar HELAAS...het wil niet lukken Heb een mp4 clipje (Enter Sandman-Metallica )op mijn iPod touch 4G staan,sluit de boel aan via de aanpassingskabel. start de navi op(zonder contact op te zetten,of de motor te laten draaien),handrem opgetrokken. Ga via de media toets naar AUX,start het filmpje op via mijn iPod,en krijg alleen het stereogeluid te horen. Ook mijn muziekbestanden kan ik afspelen,maar te selecteren via de iPod. Via de originele ipodkabel van Kia kan ik wel navigeren door de muzieklijsten en worden deze weergeven op de navi. Kan het toch liggen aan de kleur van de geleider nl blauw ipv paars of is een LG navi niet geschikt voor Metal-Rockmuziek... Of is er iets met de instelling van de iPod,maar veel valt er niet in te stellen... Vind toch dat de LG navi moeite heeft met het synchroniseren van bepaalde toestellen hetzij via bleutooth ,hetzij via kabeloverbrenging, Of wordt ik een dagje ouder en kan ik niet meer mee met de techniek ? grtz Mike Quote
Pipercub Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 @ Skoebidoe, De aanpassing had ik eerder gevonden op het Spaanse Kia forum, Ik gebruik zelf niet zo'n kabeltje. Hieronder staat het schema van een Ipod kabel en kan je zien welke pin je moet hebben, even met een multimeter testen welke kleur op welke pin zit. Groet Pipercub.. Quote
Pipercub Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Hier een PDF met nog wat gegevens. Hier staan andere kleuren in. Schema Ipod kabel..pdf Quote
skoebidoe Posted February 27, 2013 Author Posted February 27, 2013 Nou wordt het toch wat ingewikkeld Quote
Pipercub Posted February 27, 2013 Posted February 27, 2013 Nou wordt het toch wat ingewikkeld @ Skoebidoe, Geluid links en rechts werkt. Kan alleen massa en video draadje zijn. Quote
Murcielaygo Posted February 28, 2013 Posted February 28, 2013 Dat plaatje hierboven komt NIET overeen met de gegevens die ik heb over de AUX-aansluiting. De tip is LINKS, dan ring RECHTS, ring VIDEO en de sleeve is Ground. Het video-signaal op een DockConnectoir komt vanaf pin 8 (of 23 afhankelijk van hoe je telt: Kia telt net andersom dan Apple)... Quote
skoebidoe Posted March 7, 2013 Author Posted March 7, 2013 ik denk dat Murcielaygo gelijk heeft, Volgens het spaans Kiaforum is de aansluiting van de jack (originele iPodkabel) ook tip-4=audio left-red cable ring-3=audio right-violet cable ring 2=video-orange cable sleeve-1=ground-black cable en zo komen ook de contacten van de iPodconnector overeen nl : contact 2=ground(vidoe&audio ground)-black cable contact 3=audio right(line out)-violet cable contact 4=audio left(line out)-red cable contact 8=video out-orange cable zo heb ik het kabeltje ook aangesloten heb eens een losse jack ingestoken in de kia jacksocket AUX en de de contacten komen overeen met die van het spaans forum die Pipercub doorstuurde. Maaaaaaaaaaaaaaarrrrrr,het werkt nog steeds niet. Ik begin stillaan te denken dat er iets met de instellingen van de iPod 4G itouch mis is of ontbreekt waardoor deze geen video doorgeeft.Dan kan ik nog lang proberen met dat kabelgedoe Ik denk bv aan eeen bijhorend app:Apple Tv video out?kan dat? ofwel één of andere instelling,heeft iemand hier kaas van gegeten? Mike. Dat plaatje hierboven komt NIET overeen met de gegevens die ik heb over de AUX-aansluiting. De tip is LINKS, dan ring RECHTS, ring VIDEO en de sleeve is Ground. Het video-signaal op een DockConnectoir komt vanaf pin 8 (of 23 afhankelijk van hoe je telt: Kia telt net andersom dan Apple)... Quote
Murcielaygo Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Wat zou kunnen is dat de kabel niet aan je iDevice "vertelt" dat video-uit gegeven kan/mag worden. Daarvoor zit een pin verbonden met een weerstand in de Dock-connector. Heb de gegevens niet bij de hand, maar zoek eens op "Dock connector pinout", op een Russisch gehoste pagina staat een zeer goede beschrijving. Quote
Recommended Posts