Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Software, ISG en Voice Control Pro-Cee'd 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Kia kenners,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Pro-Cee'd X-ecutive uit 2010.

Een prima rijdende auto, ligt een stuk "steviger" op de weg dan mijn voorgaande wagen (prius uit 2006).

Er vallen een aantal zaken op:

- het ISG systeem staan continu uit en is niet in te schakelen (lampje in de knop om het ISG systeem uit te schakelen brand en gaat niet uit als je er op drukt). Ik heb al e.e.a. gelezen op het forum maar nog geen echte oplossing gelezen; is die er al?

- De toets op het stuur voor de Voice Control doet niets (had ik moeten testen tijdens de proefrit maar ben dit kennelijk vergeten)

De huidige software versies zijn als op de afbeelding.

Heeft er iemand hier updates voor (firmware update, niet de kaarten) die ik op een USB-stick kan zetten en daarmee de firmware kan upgraden?

post-8450-0-83116900-1361311019_thumb.jpg

Geplaatst

@who210,

Allereerst veel rijplezier en veel veilige kilometers met de nieuwe Pro-Cee'd.

Het ISG lampje brandt als het systeem niet kan inschakelen. Dit kan diverse

oorzaken hebben zoals: te koud weer, accuspanning niet voldoende etc.

(Zie Kia site voor uitleg over ISG). Bij indrukken van de schakelaar zal op

het dashboard (meters) de melding komen van ISG in- of uitgeschakeld.

Voor de schakelaar (stuur) van de voice controle zul je naar de dealer moeten.

Bij het indrukken van deze toets dien je een (korte) pieptoon te horen waarna

je een opdracht kan geven.

Voor de firmware-update kun je op de site van www.navigation.com (zie systeem) de

laatste nieuwe update downloaden. De laatste versie is 7.1.2. Let op want de versie

die je minimaal moet hebben is 5.1.3. Deze kan alleen door de dealer worden geïnstalleerd.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Inderdaad opletten dat er minimaal opstaat 5.1.3. anders kan je toestel weg gooien, en ik denk dat hij is van jan-2010 (dit betekend geen garantie meer op navigatie)

ik heb hier nog 5.1.3. via wetransfer kan ik hem naar je sturen, moet je via PM even mail adres door emailen.

7.1.2 kan via www.navigation.com/kia

Geplaatst

@ Specialmade,

Bedankt voor je antwoorden.

Wat betreft het ISG systeem, de wagen is net 3 jaar oud en heeft 43000km gereden, kan het dan al aan de accu liggen....?

Ik heb op het dashboard geen melding van het ISG systeem staan alleen het lampje in de schakelaar, links van het stuur brand (en veranderd niet bij indrukken :-(

Ik begrijp dat er verschillende soorten updates zijn?

- systeemsoftware

- kaartsoftware

- firmware

De kaartupdate vind ik niet echt belangrijk (en te duur)

Welke software moet de dealer dan updaten zodat de voice control weer werkt?

Ik begreep dat de taal van invloed is op het wel of niet werken van de voice control.

Ik hoor graag weer van je.

Geplaatst

@ Specialmade,

Bedankt voor je antwoorden.

Wat betreft het ISG systeem, de wagen is net 3 jaar oud en heeft 43000km gereden, kan het dan al aan de accu liggen....?

Ik heb op het dashboard geen melding van het ISG systeem staan alleen het lampje in de schakelaar, links van het stuur brand (en veranderd niet bij indrukken :-(

Ik begrijp dat er verschillende soorten updates zijn?

- systeemsoftware

- kaartsoftware

- firmware

De kaartupdate vind ik niet echt belangrijk (en te duur)

Welke software moet de dealer dan updaten zodat de voice control weer werkt?

Ik begreep dat de taal van invloed is op het wel of niet werken van de voice control.

Ik hoor graag weer van je.

Zie eerder bericht boven jouw antwoord aan special made,

Het kan zijn dat er in jouw auto een verkeerde accu zit, dit kan de Kia dealer n de buurt controleren. er zijn cee'd geleverd met ISG waar een verkeerde accu in zit. en daarna is er nog een software update geweest.

sowieso zitten er een paar calls op jouw auto, zoals de tankbeugel die worden gratis vervangen. ik weet neit of de koplamp update ook al is gedaan. een bezoek aan de dealer met een oliebeurt lijkt mij een goede combi,

Geplaatst

Bedankt weer voor de antwoorden, ik begrijp dat een bezoekje aan de dealer onoverkomelijk is.

Ik meld me weer als ik langs geweest ben.

Geplaatst

Bedankt weer voor de antwoorden, ik begrijp dat een bezoekje aan de dealer onoverkomelijk is.

Ik meld me weer als ik langs geweest ben.

Lijkt mij een goed plan. Laat dan ook meteen de systeemsoftware aanpassen naar tenminste 5.1.3.

Daarna kun je dan downloaden van de site www.navigation.com voor de nieuwste versie, of misschien

doet de dealer dat wel meteen voor je. Suc6

Grtz.

Specialmade

• 2 weken later...
Geplaatst
Gisteren is alles (behalve ISG) opgelost.

De nieuwste software staat erop, voice control werkt nu ook in het Nederlands!

Alles wordt keurig met de iPhone4S gekoppelt, contacten worden keurig overgezet en als extra: muziek is nu te streamen naar de stereo.

De tankbeugels zijn vervangen.

Helaas werkt de ISG (nog) niet, de accucapaciteit is 72% (en moet 80% zijn om het systeem te laten werken)

Dit laatste vind ik vreemd, dit betekend dat na 2 jaar vanaf nieuw een accu al te "slecht" is om het systeem te laten werken. Als je uitgaat van een gemiddelde levensduur van een acuu van 5 a 6 jaar dan rij je 3 a 4 jaar rond met een niet werkend systeem.

Vraagje,

Als ik de accu op wil laden moet er dan iets losgekoppeld worden of mag dat met een aangesloten accu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...