Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Al iemand een nieuwe sorento 2013.?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Sorento is sedert maandag binnen, en toevallig was ik niet ver van de dealer toen hij belde, dus vlug gaan kijken.

En daar stond ie dan, vanbuiten alles ok tot ik de deur open deed.

ik heb een beige lederen interieur besteld en dit gaat volgens de brochure gepaard met een zwart houten afwerking,

maar ipv zwart hout was het bleek grijze kunstof. Ondertussen heeft de dealer dit al vervangen. Jammer genoeg is er

echter geen zwart hout op het stuur en de middenconsole.

Hij ging zijn best doen om deze nog te vinden.

Voorlopig gaan we hem toch gaan afhalen nu vrijdag.

Geplaatst

NB. Een maand of wat geleden mijn Sorento II VGT AUT10/2006 'ingeruild' voor een Mitsubishi Outlander PHEV. Geen proefrit kunnen maken want die is nog niet op de markt in NL, alleen in Japan. Derhalve 'ingeruild' want mid maart besteld, aflevering mid november. En dan pas mijn Sorento inleveren tegen een overeengekomen prijs van afgelopen maart. Ik gooi het dus over een gehele andere boeg en ga anders rijden: fiscaal vriendelijk: 0% bijtelling (mits afgeleverd in 2013, daarna wordt het 7%) en 0% MRB en talloze milieusubsidies, MIA, KIA, VAMIL. Ik zal zien of-tie tzt. bevalt. Een ding: met mijn Sorento jarenlang nauwelijks problemen gehad (spaar 'm niet, ook niet in het terrein), doet het altijd en met 180K op de teller per saldo een fantastische, dijk van een auto. Maar zoals gezegd: gooi het nu over een andere boeg en ga PHEV rijden. Blijf wel bij een SUV, onverslaanbaar. Daarmee eindig ik als jarenlange 'reaguurder' dit mooie forum, vele veilige kms. een ieder gewenst, Willem=

Geplaatst

Ik heb gezien dat er op mijn bestelbon splendor beige staat voor het interieur en J7 beige op de factuur zou dit de reden kunnen zijn van de afwijking? Kan iemand dit bevestigen?

Geplaatst

De Sorento is sedert maandag binnen, en toevallig was ik niet ver van de dealer toen hij belde, dus vlug gaan kijken.

En daar stond ie dan, vanbuiten alles ok tot ik de deur open deed.

ik heb een beige lederen interieur besteld en dit gaat volgens de brochure gepaard met een zwart houten afwerking,

maar ipv zwart hout was het bleek grijze kunstof. Ondertussen heeft de dealer dit al vervangen. Jammer genoeg is er

echter geen zwart hout op het stuur en de middenconsole.

Hij ging zijn best doen om deze nog te vinden.

Voorlopig gaan we hem toch gaan afhalen nu vrijdag.

Hallo Hend,

Hoe is het verder afgelopen ?

Is d auto nu naatje zin en rijdt hij ook naar je zin

henk

Geplaatst

Hallo,

de Sorento rijdt heel goed, het interieur is grotendeels verandert naar zwart hout uitvoering, de middenconsole moet nog worden

aangepast.

De motor iets meer hoorbaar dan bij de Honda CRV, maar deze had een super stille motor (verschillende malen uitgeroepen tot motor

van het jaar), en ik zit iets minder vast in de zetel.

Voor de rest ligt de Sorento beter op de weg, accelereert even goed terwijl hij een stuk groter en zwaarder is.

De telefoon werkt heel goed, iemand die belt hoort niet dat je aan het rijden bent. En met de ene microfoon kun je

iedereen in de auto goed verstaan die in de auto zit, zelfs van op de derde rij.

USB werkt heel goed en vlug, zelfs met 16 GB.

De GPS werkt goed, maar je moet je bestemming wel 100% correct intypen, anders reageert hij niet, een goeie Tomtom

biedt je enkele mogelijkheden aan, deze niet.

Verbruik 8,5 à 9l/100km

MVG Hendrik

Geplaatst

Het verbruik is nog gedaald en licht nu tussen de 7 en de 8 l/100km

• 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren besteld, medio augustus wordt die afgeleverd.

Gisteren opgehaald, wat een rust,wat een comfort !

Supermooi dingetje !!

Helaas een klein probleempje, een handboek van 508 bldz.

en  het mijne is in het frans. :cry:

Ik had nog zo vriendelijk verzocht om er een nederlands exemplaar bij te leveren,

maar dat is volgens 'Kia France' impassible.

Iemand die mijn exemplaar wil ruilen voor studiedoeleinden?

Geplaatst

Gisteren opgehaald, wat een rust,wat een comfort !

Supermooi dingetje !!

Helaas een klein probleempje, een handboek van 508 bldz.

en  het mijne is in het frans. :cry:

Ik had nog zo vriendelijk verzocht om er een nederlands exemplaar bij te leveren,

maar dat is volgens 'Kia France' impassible.

Iemand die mijn exemplaar wil ruilen voor studiedoeleinden?

Heb je ook de Franse uitvoering van de Kia Sorento?
Geplaatst

Heb je ook de Franse uitvoering van de Kia Sorento?

Sja wat is de franse uitvoering,waarin verschilt die van andere europese versie's of wat zijn de overeenkomsten.

Ik heb de 4X4 uitvoering van de 2.2 diesel met handgeschakelde 6 bak.

hier in frankrijk ' Active'   genoemd.

• 2 weken later...
Geplaatst

Een verschil tussen de Belgische en Nederlandse versie is bijvoorbeeld het lane departure warming system wat in België wel standaard op de luxe versie zit, maar in Nederland niet en zelfs niet als optie leverbaar is. Zo zijn er per land blijkbaar verschillende verlies, maar ik zou niet weten waarin het Franse model zich onderscheidt van ander landen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...