Hend Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Heeft er al iemand een nieuwe sorento 2013 ? Hoelang was de levertermijn? Ik heb de mijne besteld in januari, ben ongeduldig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo.B Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Gisteren besteld, medio augustus wordt die afgeleverd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Heb ook medio januari een Kia Sorento besteld. Mij is toegezegd dat deze eind april, hoogstens eerste week van mei, geleverd zou worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 5, 2013 Author Share Posted April 5, 2013 Hallo, vandaag langsgeweest bij mijn Kia garage, mijn sorento staat gemeld als "boot", hij wordt half mei in de garage verwacht, het wachten begint in te korten. Ik ben nog aan het twijfelen over de montage van sidesteps. Ik laat jullie iets weten als hij binnen is. Nu eerst een koper vinden voor mijn Honda CRV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 ......mijn sorento staat gemeld als "boot", hij wordt half mei in de garage verwacht.... Dan heb je ook een boottrailer nodig..... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 vandaag langsgeweest bij mijn Kia garage, mijn sorento staat gemeld als "boot", hij wordt half mei in de De nieuwe KIA's worden toch gemaakt in de fabriek in Slowakije? Wat doet die dan op een boot? "Uhmm tsja, goeie vraag" Zo ging het dus bij mijn bestelling Dus nog steeds bestaat die zogenaamde KIA Boot.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 De sorento wordt gemaakt in Georgia Amerika, mooi filmpje op you tube van kia motors super moderne fabriek, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 shipped=verzonden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Mijn garage meldt dat de Sorento in Korea wordt gemaakt ( de Sportage in Slowakije) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Ik heb bij 2 veschillende dealers 2 verschillende antwoorden gekregen, 1 zij in Korea en de andere in Georgia. Hoe verklaart uw garage dan het filmpje op You Tube? Ik heb de sorento op 18/01/2013 besteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Ik ga morgen naar de dealer om uitleg te vragen, want inmiddels heb ik dus ook wat gegoogeld en alles wijst erop dat de Sorento in Amerika wordt gemaakt. Ik heb de Sorento 27 Jan besteld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Zowel USA als Korea. De NL auto's komen uit Korea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 2 productielijnen, wat een investering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Kosten-afweging. Sportage wordt geloof ik in Korea/EU/USA gemaakt dus zo gek is dat niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Ja, naar invoertaksen zal dat waarschijnlijk interresanter zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 De honda crv is gisteren verkocht, laat de sorento maar komen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Gisteren de nieuwe sorento gespot bij mij in de streek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted May 19, 2013 Author Share Posted May 19, 2013 De Honda is weg, maar de Sorento is nog niet binnen, ik krijg voorlopig wel een wagen van de garagehouder, een Kia Soul, Het zal nog 1 à 2 weken duren alvorens hij binnen is. Heeft er ondertussen iemand al een nieuwe Sorento? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Begin mei heb ik van mijn dealer gehoord dat "mijn" Kia geproduceerd zou zijn en hij zou mij direct berichten als hij op transport staat. Tot vandaag nets gehoord, dus ik vrees dat het weer enig ijd gaat duren. Ondertussen wel vanaf begin mei een goe vervangende auto. Morgen ( wij zijn pas terug van vakantie) ga ik nog maar eens informeren. Als ik nieuws heb zal ik hier verder informeren. Henk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Volgens de dealer arriveert 5 juli de boot dus zou d Sorento de tweede week van juli afgeleverd kunnen worden. We wachten maar geduldig af, zit niets ands op. Henk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 Als de mijnen op den zelfde boot zit zal het nog een stukje langer duren dan mij werd vermeld. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted May 24, 2013 Author Share Posted May 24, 2013 Vandaag de dealer aan de telefoon gehad, de Sorento zou volgende week moeten binnen zijn, en kan misschien zaterdag worden afgeleverd, Hendrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk50 Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Ik snap het ondertussen niet meer, wie houdt nou wie voor de gek, ( hiermee bedoel ik dus niet de deelnmers aan dit forum), maar wel de dealers, importeur en Kia fabriek) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Dat systeem zou idd wat duidelijker moeten zijn. Als een pakje uit de USA met track&trace te volgen is, zou dat ook openbaar voor autoleveranties moeten kunnen zijn. NB dit systeem werkt al sinds 1986 ! in autowereld, maar was/is niet openbaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hend Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Ja Mr Henk, ik vindt het ook triestig dat ze op geen maand na kunnen zeggen wanneer ze een wagen kunnen afleveren, als het dan uw vorige wagen zelf wilt verkopen weet je op geen haar na wannneer uw oude wagen vrij gaat zijn. Uw dealer zit er blijkbaar goed naast, bij bestelling zeggen eind april te laatste eerste week mei ????????????? Ik heb ongeveer op het zelfde moment besteld en toen heeft de dealer gezegd 5 maanden dus ongeveer halverwege juni, en dan nog heeft hij gezegd als het is zoals met de Sportage kan het gerust wat meer zijn. In april had hij al wat meer zicht op de planning en zij hij ongeveer half mei geleverd bij hem en dan nog ongeveer 1 week om klaar te zetten, oa opties monteren enz. Met de feestdagen en korte weken in mei zal het een paar weken meer zijn, als ik mijn dealer mag geloven !?!?!?!?. Ik hoop voor u (en ik) dat het niet te lang meer zal duren, het potje geduld geraakt op. Alhoewel een vriend van mij heeft begin mei 2012 een Ford Ranger besteld, hij heeft hem deze week geleverd gekregen, wat moet hij dan zeggen, meer dan een jaar, niet te doen!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts