Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Via deze weg wil ik graag een oproep doen aan alle KIA Picanto rijders. Ikzelf rijd een KIA Picanto 2012 1.25 ISG bright silver, dit is mijn tweede picanto in 15 maanden. Vanwege diverse problemen met mijn eerste Picanto, waarvan sommige tot tevredenheid zijn opgelost en sommige blijkbaar niet op te lossen zijn, heb ik mijn eerste ingeruild voor een nieuwe. Ook hier nu weer dezelfde problemen, maar er is 1 probleem en dat is destijds ook de hoofdreden geweest om de eerste Picanto in te ruilen wat ik met de nieuwe nu ook heb.

Nu gemiddeld eens per week na het starten, constateer ik dat het stuur na verdraaien niet meer uit zichzelf naar het midden gaat, maar blijft staan waar je naar toe gestuurd hebt. Bij bochten uitsturen resulteert dit in een auto die de bocht wil blijven doorzetten en zonder een snelle reactie op de weghelft van de tegenligger belandt. Normaal gesproken wanneer je zeg maar 50 Km/h rijdt en je corrigeert met het stuur iets en laat deze vervolgens los, dan gaat deze weer ongeveer naar het midden, maar wanneer ik dit probleem heb, blijft het stuur staan waar je hem loslaat.

Dit is echter op te lossen door harder dan +/- 60 KM/h te gaan rijden of door de auto aan de kant te zetten en de motor uit -en aan te zetten. Hierna kan het weer +/- een week duren voordat dit voorvalt, in de tussentijd rijdt en stuurt de auto heerlijk.

Bij de dealer hebben ze de computer uitgelezen en kunnen ze niets vinden.

KIA nederland heeft een video van 5 min van mij ontvangen en kan hier alleen mondeling via de dealer op reageren, schriftelijke reactie van KIA nederland was niet mogelijk.

De reactie was: De auto heeft een zelf lerende stuurbekrachtiging; hoort dus bij de auto.

Is er iemand die dit herkent?

Geplaatst

Die van mij heeft dat ook, maar volgens mij is dat normaal omdat er een elektronische stuurbekrachtiging op zit.

Mag ik jou de vraag stellen of jou achteruit versnelling ALTIJD vlekkeloos direct in de versnelling gaat? Dat is een probleem dat ik heb met de picanto. Ik probeer zo veel mogelijk mensen te vragen om er inzicht in te krijgen of er meerdere zijn.

Geplaatst

@Kaddo001:

Ik heb zelf bijna nooit dat hij niet in de achteruit versnelling komt. Als het een keer voorkomt, dan is een keer opnieuw de koppeling voldoende. Dit heb ik bij al mijn vorige auto's ook zo ervaren.

U zegt mijn probleem met het sturen ook te ervaren. Mag ik vragen of dit altijd zo is, of dat dit net als bij mij eens in de zoveel tijd is? Als u dit ook ervaart, is dat dan ook bij alle snelheden tot +\- 60 km/h?

Alvast bedankt voor het reageren.

Geplaatst

vandaag heeft het probleem zich weer voorgedaan. Dit keer is het me eindelijk gelukt een monteur ermee te laten rijden om dit te ervaren. Monteur had dit nog niet meegemaakt en geeft toe dat het niet normaal is.

Na het uit -en aan zetten van de motor, was het probleem weer verholpen.

De dealer gaat volgende week overleggen wat eraan gedaan gaat worden.

Geplaatst

Die van mij heeft dat ook, maar volgens mij is dat normaal omdat er een elektronische stuurbekrachtiging op zit.

Mag ik jou de vraag stellen of jou achteruit versnelling ALTIJD vlekkeloos direct in de versnelling gaat? Dat is een probleem dat ik heb met de picanto. Ik probeer zo veel mogelijk mensen te vragen om er inzicht in te krijgen of er meerdere zijn.

Bovenstaand probleem mbt de achteruit rij versnelling herken ik ook bij mijn pico 1.2. Van nov2011
Geplaatst

Ja herken het stuurgedrag.

Je moet echt terugsturen na de bocht,

Ook op de snelweg tikkie sturen links of rechts en blijft die kant oprijden

Dealer geweest opnieuw uitgelijnd en ging stukken beter.

Om mezelf gerust te stellen precies dezelfde picanto vd dealer dagje meegenomen en vertoonde zelfde gedrag..

Dus laten uitlijnen scheelt een boel en wennen aan de auto.

De mijne heb denk ik geleerd :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...