Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Tijdelijk gratis navigatie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ik al eerder melde ,

ik heb in augustus 2013 een gratis navigatiesysteem van pioneer bij de aankoop van onze picanto gekregen.

Nu moest ik vandaag naar Limburg en wat denk je, bij Eindhoven was de pioneer avic-F940 BT. Dus mooi even de weg kwijt. Ik baal hier echt van de pijl van waar ik reed zat ergens helemaal van de kaart.

Je mag toch redelijkerwijs verwachten dat er dan toch tenminste een actuele kaart op de avic-F940BT zit. Eerder melde ik al dat op de doos een sticker zit waarop staat oktober 2012. Na mijn vragen over waarom er geen kaartupdate van 2012 -2013 op zit, wordt ik van de een naar de ander gestuurd,.

De kiadealer zeg je moet bij pioneer zijn , pioneer zegt je moet bij navteq zijn en navteq zegt je kan hem kopen, is het mogelijk dat iedereen die vindt dat je toch tenminste een zo actueel mogelijk navigatiesysteem had moeten krijgen, en die dit als een probleem zieN, om bij zijn Kia dealer aan de bel te gaan.

Mijn TomTom die ik in mij vorige auto had zitten en die 5 jaar oud was raakte Presies op hetzelfde stuk bij Eindhoven de weg kwijt . Als er een actuele kaart op de pioneer zou zitten had deze foutieve wegwijzing allang opgelost moeten zijn dus ik betwijfel nu zelfs om welke kaart van welk jaar hier in dit toestel zit.

P.s mijn dochter heeft een nieuwe TomTom en die geeft gewoon de actuele wegen aan.

En waar ik vooral van baal is dat ik telkens lees 7 jaar mapupdate bij uw navigatie , ja een Kia navigatie maar niet bij de gratis gekregen pioneer.

Hallo ik heb de nieuwe picanto 1.2 super pack vrijdag opgehaald. Daar zit dan ook de gratis navigatie in en wel de avic f 550 bt in. Na al wat gepuzzeld te hebben zit ik toch met wat vragen.

Ten eerste het stem geluid staat vol aan maar als je de radio op de achtergrond aan hebt hoor je de stem bijna niet .

Een route herberekenen na foute afslag duurt lang maar dan laat hij je ook nog eens een heel stuk doorrijden voordat hij je laat keren.

De stuurbediening van de tel werkt niet.

Volume navigatie en tel gaat niet lager indien snelheid verminderd word ( weet niet of dat erop zit)

Radio schakelt direkt al uit als je van radio naar telefoon gaat. Dacht dat als de tel overging dat dan de radio vanzelf uitging tenminste het volume.

Ik moet er natuurlijk nog mee terug morgen maar heeft hier iemand ervaring mee ?

In eerste opzichten ben ik al niet kapot van dit systeem dus laat me verrassen

gr frans

Geplaatst

Hallo ik heb de nieuwe picanto 1.2 super pack vrijdag opgehaald. Daar zit dan ook de gratis navigatie in en wel de avic f 550 bt in. Na al wat gepuzzeld te hebben zit ik toch met wat vragen.

Ten eerste het stem geluid staat vol aan maar als je de radio op de achtergrond aan hebt hoor je de stem bijna niet .

Een route herberekenen na foute afslag duurt lang maar dan laat hij je ook nog eens een heel stuk doorrijden voordat hij je laat keren.

De stuurbediening van de tel werkt niet.

Volume navigatie en tel gaat niet lager indien snelheid verminderd word ( weet niet of dat erop zit)

Radio schakelt direkt al uit als je van radio naar telefoon gaat. Dacht dat als de tel overging dat dan de radio vanzelf uitging tenminste het volume.

Ik moet er natuurlijk nog mee terug morgen maar heeft hier iemand ervaring mee ?

In eerste opzichten ben ik al niet kapot van dit systeem dus laat me verrassen

gr frans

Op een aantal van jouw vragen kan ik antwoord geven.

- De stem van de navigatie is inderdaad niet echt hard en ook lastig te verstaan. Ik heb begrepen dat dit met een update van naviextras verholpen kan worden. Zie http://www.kiaclub.nl/topic/14064-kia-rio-actie-gratis-navi-pioneer-avic-x940bt/?p=139245

- Route herberekenen ging bij mij redelijk snel, geen ervaring met het traag berekenen. Alternatieve route was ook prima.

- Voor de niet werkende telefoon stuurbediening zie http://www.kiaclub.nl/topic/12984-pioneer-avic-f940bt/page-5#entry131898

- Snelheidsafhankelijk volume heeft de F550 niet.

- Het uitschakelen van het geluid als je naar telefoon menu gaat is onderdeel van de software, niets aan te doen.

Lees ook de andere gebruikerservaringen over de F550 eens in deze topics: 

http://www.kiaclub.nl/topic/14243-avic-f550bt/

http://www.kiaclub.nl/topic/13187-slecht-radio-ontvangst-na-nieuwe-radio/

Geplaatst

Deze actie kon ik ook kiezen, maar ik gebruik navigatie toch nooit. Enige waar ik het nodig heb is ver in het buitenland, en vaak hebben ze daar geen up to date kaarten van.
Bij mijn kia picanto die ik zaterdag krijg kon ik kiezen tussen of die navigatie set twv 1200 ekko's of een setje winterbanden + lichtmetalen velgen.
Aangezien ik toch geen navigatie gebruik, maar gekozen voor de winterbandjes en de lichtmetalen velgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...