scanner Geplaatst 13 Januari, 2014 Geplaatst 13 Januari, 2014 Ook in mijn Kia Proceed is de 550 vandaag vervangen voor een 940. Ik hoop dat ik vanaf nu een gewoon probleemloos apparaat heb. Mijn dealer deed er niet zo moeilijk over. Quote
Goldy Geplaatst 13 Januari, 2014 Geplaatst 13 Januari, 2014 Helaas weigert mijn dealer er de 940 in te zetten. Volgende week wordt er weer een nieuwe kabelboom in geplaatst. Men zegt dat deze kabel opnieuw is ontworpen door Pioneer. Er schijnt nu een condensator in te zitten zodat het systeem niet meer zonder stroom kan komen te staan. Pfffffffff, afwachten maar weer. Quote
Jack_z Geplaatst 13 Januari, 2014 Geplaatst 13 Januari, 2014 Helaas weigert mijn dealer er de 940 in te zetten. Volgende week wordt er weer een nieuwe kabelboom in geplaatst. Men zegt dat deze kabel opnieuw is ontworpen door Pioneer. Er schijnt nu een condensator in te zitten zodat het systeem niet meer zonder stroom kan komen te staan. Pfffffffff, afwachten maar weer. wat een drama zeg, nou maar hopen dat die nieuwe condensator een extra accu in je kofferbak is Quote
Picanto Bram Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Belachelijk dat zo'n dealer zo moeilijk loopt te doen, over iets wat hem geen cent extra kost. Quote
Goldy Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Belachelijk dat zo'n dealer zo moeilijk loopt te doen, over iets wat hem geen cent extra kost. Dat is juist het probleem. Hij zegt dat het hun wel geld kost omdat de 940 duurder is dan de 550. Hij wilt alleen de 550 omruilen als ik er wat bij leg. Hoeveel heb ik niet over gehad omdat ik vind dat ik recht heb op een goed werkend systeem zonder dat het mij extra geld kost Quote
Jack_z Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 Dat is juist het probleem. Hij zegt dat het hun wel geld kost omdat de 940 duurder is dan de 550. Hij wilt alleen de 550 omruilen als ik er wat bij leg. Hoeveel heb ik niet over gehad omdat ik vind dat ik recht heb op een goed werkend systeem zonder dat het mij extra geld kost vreemd verhaal van je dealer ? het gaat om een defect aan iets wat in de garantie periode valt, dus dan is het een zaak van Kia om het op te lossen en kost het hem geen geld, verder zal het je dealer niet ontgaan zijn dat zowat iedereen met een 550 dezelfde problemen meld ? voor garantie dingen ben je volgens mij niet verplicht om naar de dealer te gaan waar je de auto gekocht heb ? kia dealer is kia dealer, dus probeer eens een andere, of praat ik dan te makkelijk ? Quote
Goldy Geplaatst 14 Januari, 2014 Geplaatst 14 Januari, 2014 vreemd verhaal van je dealer ? het gaat om een defect aan iets wat in de garantie periode valt, dus dan is het een zaak van Kia om het op te lossen en kost het hem geen geld, verder zal het je dealer niet ontgaan zijn dat zowat iedereen met een 550 dezelfde problemen meld ? voor garantie dingen ben je volgens mij niet verplicht om naar de dealer te gaan waar je de auto gekocht heb ? kia dealer is kia dealer, dus probeer eens een andere, of praat ik dan te makkelijk ? Mijn Kia dealer heeft contact gezocht met Pioneer en Kia Nederland. Pioneer heeft aangegeven met een oplossing te komen. Die schijnt nu gekomen te zijn. Pioneer heeft nu een kabelboom met een condensator voor de 550 ontwikkeld wat de problemen zou moeten oplossen. Volgende week wordt die kabelboom er bij mij ingezet. Ik hoop maar dat het helpt want dit wordt dan de vierde keer dat mijn auto naar de garage moet door dit probleem. Quote
Picanto Bram Geplaatst 15 Januari, 2014 Geplaatst 15 Januari, 2014 Je moet 4x terug komen voor een probleem wat bij hun bekend is, heb je al een rekening naar hun gestuurd ?? Ik zou als ik jou was je rechtbijstand verzekering inschakelen. Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik die 550 meteen geweigerd heb,..........heb zonder enig probleem/discussie een ander navigatie gekregen (8430BT), en ben er zeer tevreden over !! Quote
PatrickPR Geplaatst 15 Januari, 2014 Geplaatst 15 Januari, 2014 Dat is juist het probleem. Hij zegt dat het hun wel geld kost omdat de 940 duurder is dan de 550. Hij wilt alleen de 550 omruilen als ik er wat bij leg. Hoeveel heb ik niet over gehad omdat ik vind dat ik recht heb op een goed werkend systeem zonder dat het mij extra geld kost Dit klinkt alsof de dealer er een slaatje uit wil slaan. Voor deze actie hoeft de dealer niets meer te doen als een 840/940 bestellen, inbouwen als die binnen is, en de 550 weer terug sturen. De 550 is ook vanuit Kia Nederland aangeleverd, hier heeft de dealer al geen kosten aan gehad. De enige kosten die de dealer heeft is het uurloon van een monteur voor het vervangen (dit is hooguit 1,5 uur werk). En zoals Jack_z al zegt, dit is een garantiegeval, het systeem moet gewoon goed werken, en de dealer kan de kosten verhalen op Kia Nederland. Persoonlijk ben ik van mening dat Pioneer slechts 1 kwaaltje oplost (het uit zichzelf resetten), hierna heb je nog steeds een apparaat dat softwarematig slecht in elkaar zit. Ik zou het ook eens bij een andere dealer proberen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 15 Januari, 2014 Geplaatst 15 Januari, 2014 Pioneer is toch niet het minste merk zou je zeggen en zullen daar ook niet stil zitten om het probleem op te lossen. Zij hebben toch ook een naam hoog te houden ondanks het zoeken van het probleem tijd vergt. En dan is het vervelend als je moet wachten voor het goed werkt. Hopelijk lost de nieuwe kabelboom het probleem op. Quote
ceedje Geplaatst 15 Januari, 2014 Geplaatst 15 Januari, 2014 Hallo, Even een reactie als nieuwe gebruiker van dit forum. Mijn nieuwe Ceed is gisteren afgeleverd met een nieuwe AVIC-F840BT. Eerder zag ik op dit forum dat er veel problemen waren met de AVIC-F550BT en die zou ik gratis krijgen bij mijn nieuwe auto. Vervolgens heb ik mijn zorgen geuit bij mijn dealer KIA-Helmond VDNS en gevraagd of ik geen andere Pioneer kon krijgen bij de aflevering van de nieuwe auto. Erg klantgericht heeft mijn dealer mijn zorgen uit handen genomen. Tot nu toe ben ik erg gelukkig met mijn nieuwe NAVI. Hopelijk zijn er meer dealers die soepel met hun klanten willen omgaan. Laat je niet afschepen een goede dealer neemt je klachten serieus. Quote
npolm Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Ook van deze nieuwe gebruiker dan maar een bericht. Heb mijn Rio nu ongeveer 2 weken en dit weekend heb ik een gehele avond (veel gereden) geen navigatie kunnen gebruiken omdat het gps-signaal niet werkte. Verdere (kleine) klachten: - titelnaam, artiestnaam via Bluetooth en CD verwijderen na minuutje - Telefoon soms niet op te nemen via scherm - Menu springt soms opeens terug naar vorig scherm Klinken deze problemen mensen bekend in de oren? Anders toch maar misschien terug naar de dealer? Quote
PatrickPR Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Ook van deze nieuwe gebruiker dan maar een bericht. Heb mijn Rio nu ongeveer 2 weken en dit weekend heb ik een gehele avond (veel gereden) geen navigatie kunnen gebruiken omdat het gps-signaal niet werkte. Verdere (kleine) klachten: - titelnaam, artiestnaam via Bluetooth en CD verwijderen na minuutje - Telefoon soms niet op te nemen via scherm - Menu springt soms opeens terug naar vorig scherm Klinken deze problemen mensen bekend in de oren? Anders toch maar misschien terug naar de dealer? Slechte gps ontvangst heb ik zelf nooit ervaren. Het enige wat mij bekend voor komt is het terugspringen van menu's. Quote
ceedje Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 Ook van deze nieuwe gebruiker dan maar een bericht. Heb mijn Rio nu ongeveer 2 weken en dit weekend heb ik een gehele avond (veel gereden) geen navigatie kunnen gebruiken omdat het gps-signaal niet werkte. Verdere (kleine) klachten: - titelnaam, artiestnaam via Bluetooth en CD verwijderen na minuutje - Telefoon soms niet op te nemen via scherm - Menu springt soms opeens terug naar vorig scherm Klinken deze problemen mensen bekend in de oren? Anders toch maar misschien terug naar de dealer? Hallo, Zoals eerder hier geschreven heb ik in mijn nieuwe Ceed i.p.v. een AVIC f550bt een AVIC-f840bt gekregen van mijn dealer. De audio en het telefoon gedeelte werkt vanaf het begin prima. Over de navigatie was ik minder te spreken en heb al vrij snel de kaart vernieuwd naar versie 5.0000. Tevens de kaart aangevuld met de gratis flitspalen. Ondanks dit alles is mijn navigatie enkele keren behoorlijk van slag geweest en was compleet de weg kwijt. Ik heb eens de navigatie instellingen gekeken en daar zag ik dat de GPS antenne geen ontvangstbalkjes liet zien. Ook zag ik dat er maximaal 4 satellieten werden gevonden (rood) en 0 (geel). Vandaag ben ik naar mijn dealer KIA-Helmond (VDNS) gereden en een monteur bevestigde mijn vermoedens van een zeer slechte ontvangst van de GPS antenne. Deze monteur heeft vervolgens de GPS-antenne verplaatst. Het gevolg is dat ik nu steeds meer dan 3 balkjes bij de antenne zie en meer dan 10 satellieten. De navigatie loopt nu als een speer. Prima werk van deze monteur. Quote
Jack_z Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 goed om te horen ceedje, en je had natuurlijk geluk met een monteur die er zin in had Quote
ceedje Geplaatst 20 Januari, 2014 Geplaatst 20 Januari, 2014 goed om te horen ceedje, en je had natuurlijk geluk met een monteur die er zin in had Daar heb je helemaal gelijk in Jack-Z. Een bedrijf is afhankelijk van haar medewerkers. Als die door de baas gewaardeerd worden dan zetten ze vaak een extra stapje. Dat heeft een grote invloed op de klanttevredenheid en behouden ze hun klanten. Dat is hier zeker het geval. Er hangt een goede sfeer. Bijkomend voordeel voor de dealer is dat zeer tevreden klanten hun positieve ervaringen aan hun omgeving vertellen. Daar doe ik graag aan mee. (bij een slechte service doe ik dat natuurlijk ook) 1 Quote
Goldy Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Even weer een update. Vrijdag 24 januari is er weer een ander kabelboom ingegaan maar nu met een condensator., Dit zou het probleem van het uitvallen van het systeem bij koud weer moeten oplossen. Echter nu het vandaag weer koud was, is weer het systeem uitgevallen. Ook de nieuwe kabelboom met condensator blijkt dus niet te helpen. Ik heb weer de garage gebeld en verteld dat ik het nu wel zat wordt. Ze hebben tenslotte diverse kansen gehad om het probleem op te lossen. Ik heb wederom verteld dat er kia garages zijn die de 550 omruilen voor de 940. Mijn garage zegt dat ik dan moet bijbetalen. Mijn garage zegt contact gehad te hebben met diverse garages en die vertellen dat hun klanten bijbetaald hebben voor de 940. Nu lees ik in dit topic dat diverse forumleden ook hun 550 omgeruild hebben voor een gelijkwaardige type. (940) Ik zou van jullie graag willen weten of jullie ook moesten bij betalen. We zitten nu in een stadium dat mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld moet gaan worden. Want mijn garage verwijst mij steeds naar Pioneer terwijl ik vind dat mijn garage dit moet oplossen. Zij hebben tenslotte hetsysteem aan mij geleverd.Het wordt er niet leuker op. Quote
PatrickPR Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Mijn 550 is door mijn dealer kosteloos omgeruild voor een 840 (qua apparaat identiek aan de 940). Het enige dat het mij gekost heeft is een halve vrije dag Succes ermee. Quote
Goldy Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Mijn 550 is door mijn dealer kosteloos omgeruild voor een 840 (qua apparaat identiek aan de 940). Het enige dat het mij gekost heeft is een halve vrije dag Succes ermee. Bedankt voor je reactie. Hopelijk volgen er nog meer. Ik ben nu zoveel mogelijk aan bewijs aan het verzamelen zodat ik daarmee mijn Kia dealer aan het bewegen krijg. Ook mijn rechtsbijstandsverzekering vraagt om alles op papier te zetten. Wie weet dat jullie bevindingen mijn helpen om tot een juiste beslissing te komen Quote
Goldy Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Er zit schot in de zaak Ik werd net gebeld door mijn dealer en ze hebben besloten om het systeem om te wisselen voor een 8430. Iemand hier ervaring mee? Quote
ceedje Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Even weer een update. Vrijdag 24 januari is er weer een ander kabelboom ingegaan maar nu met een condensator., Dit zou het probleem van het uitvallen van het systeem bij koud weer moeten oplossen. Echter nu het vandaag weer koud was, is weer het systeem uitgevallen. Ook de nieuwe kabelboom met condensator blijkt dus niet te helpen. Ik heb weer de garage gebeld en verteld dat ik het nu wel zat wordt. Ze hebben tenslotte diverse kansen gehad om het probleem op te lossen. Ik heb wederom verteld dat er kia garages zijn die de 550 omruilen voor de 940. Mijn garage zegt dat ik dan moet bijbetalen. Mijn garage zegt contact gehad te hebben met diverse garages en die vertellen dat hun klanten bijbetaald hebben voor de 940. Nu lees ik in dit topic dat diverse forumleden ook hun 550 omgeruild hebben voor een gelijkwaardige type. (940) Ik zou van jullie graag willen weten of jullie ook moesten bij betalen. We zitten nu in een stadium dat mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld moet gaan worden. Want mijn garage verwijst mij steeds naar Pioneer terwijl ik vind dat mijn garage dit moet oplossen. Zij hebben tenslotte hetsysteem aan mij geleverd.Het wordt er niet leuker op. Ook mijn Avic-F550BT is door mijn dealer gratis vervangen voor een Avic-F840BT. Een goede dealer lost dit probleem natuurlijk keurig op. Succes! Quote
Goldy Geplaatst 29 Januari, 2014 Geplaatst 29 Januari, 2014 Ook mijn Avic-F550BT is door mijn dealer gratis vervangen voor een Avic-F840BT. Een goede dealer lost dit probleem natuurlijk keurig op. Succes! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij op de 840 gratis flitspalen kon zetten. Hoe heb jij dat gedaan? En kan je ook gratis de nieuwste kaart op de 840 zetten? Bij de 550 was dat wel het geval maar voor de flitspalen moest ik toen betalen. Ik krijg overigens de F8430 Quote
ceedje Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij op de 840 gratis flitspalen kon zetten. Hoe heb jij dat gedaan? En kan je ook gratis de nieuwste kaart op de 840 zetten? Bij de 550 was dat wel het geval maar voor de flitspalen moest ik toen betalen. Ik krijg overigens de F8430 Ja die flitspalen kun je gratis krijgen. Je moet daarvoor eerst je navigatie apparaat registreren op de site van Pioneer. Dan krijg je Je gratis abonnementscode voor NavGate flitscamera updates. Tevens kun je dan het gratis beschikbaar gestelde POIbase downloaden en op je PC installeren. Met dit programma kun je de flitspalen selecteren. Succes... Quote
Picanto Bram Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 ze hebben besloten om het systeem om te wisselen voor een 8430. Iemand hier ervaring mee? Yep ik heb hem ook, ben er tot nu toe erg tevreden over. 2 kleine minpunten 1. De originele kia microfoon in het dak, wordt niet gebruikt.(je krijgt een ander microfoontje dat aan / bij je spiegel wordt bevestigd) 2. De telefoon bediening (opnemen/afsluiten) op het stuur werkt niet. (je moet dus op het schermpje drukken om op te nemen). Helaas weet / ken ik niemand die dat voor mij zou kunnen oplossen, maar Ik weet zeker dat beide minpunten kunnen worden opgelost door iemand die er verstand van heeft. Quote
Jack_z Geplaatst 30 Januari, 2014 Geplaatst 30 Januari, 2014 bram dat zal inderdaad wel op te lossen zijn, wellicht zit er een optie in die 8430 om de stuurwiel bedienings knoppen toe te wijzen, en in mijn kia zat niet een origineel microfoontje in het dak, die van pioneer zit op mijn stuur kolom geplakt en werkt perfect, maar ben wel benieuwd waar dat originele microfoontje dan zou moeten zitten, kan je een foto maken ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.