Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Slecht radio ontvangst na nieuwe radio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoals de topicnaam al aangeeft zit ik met een dramatisch radio ontvangst na het laten plaatsen van een nieuwe autoradio en versterker plus subje.
Nu ben ik al een keertje terug geweest en hebben ze een versterker tussen de antenne en de radio geplaatst maar dit heeft geen resultaat gehad.

Het bedrijf heeft de radio aangesloten door middel van officiële ombouw stekkers en het is geen hobby Bob klusje geweest.

Nu lees ik hier en daar dat de Rio al een actieve versterker in de antennevoet heeft en dat de spanning van deze antenne via de bedrading loopt. Maar als je er een andere radio inzet deze geen spanning meer krijgt?

Kan iemand beamen of dit zo is en als dit zo is hoe ze dit hebben opgelost.

Geplaatst

Of het bij de Rio zo is weet ik niet, bij de Picanto volgens mij wel. Meestal kun je dat oplossen met een speciale "fantoom voeding" in de vorm van een klein tussen-kabeltje, bijv. verkrijgbaar bij de vrienden van Conrad.nl

Geplaatst

Ik heb in de nachtdienst heel internet afgestruind en ik vermoed nu dat de versterker van de dakantenne geen stroom krijgt.

De radio krijgt online juist goede recensies met betrekking op het ontvangst. Daarnaast las ik in de installatie handleiding dat de antenne op een speciale manier aangesloten moet worden als je een versterkte antenne hebt. Met de oude radio was het radio ontvangst prima.

Ik heb nu een afspraak staan bij de dealer om de automatisch inklappen van de spiegels module in te laten plaatsen en dan kijken ze meteen ff of de radio antenne wel is aangesloten zoals het hoort. Mijn vermoede richt zich op de antenne versterker omdat het installatie bedrijf aankwam zetten met een antenne versterker maar deze zit dus al in de auto (dit werd aangegeven op een US forum aan de hand van het elektrische schema) Dus als ze niet wisten dat de versterker er al zat is de kans groot dat ze hem niet goed hebben aangesloten zeker aanwezig.

En ik durf het paneel zelf niet los te halen, ik heb zelf nu al gezien dat je daar geen zwak hard voor moet hebben :o

ik heb donderdag de afspraak ik laat wel weten of het eindelijk goed is.

Geplaatst

Bij mijn nieuwe Pioneer is dit ook het geval.
Plaats ik de originele antenne terug op het dak is het ontvangst prima, plaats ik mijn korte antenne van een ander merk heb ik bij geen enkele zender nog ontvangst.
Bij mijn oude Pioneer 2 din maakt het ontvangst niet echt verschil, maar blijkbaar bij de nieuwe wel.

• 3 maanden later...
Geplaatst

bij mij hebben ze een week na aflevering de pioneer afic 550 geplaatst en heb sindsdien een slechte radio ontvangst.

met de orginele radio was het een prima ontvangst,

hebben er meer mensen daar last van?

heb voor aankomende week een afspraak staan om dit probleem op te lossen.

Groeten john

Geplaatst

Ik had ook slechte radio ontvangst in mijn Rio, mijn dealer ontdekte dat er een stekkertje los laag in de rechter À Style

Geplaatst

Ik had ook slechte radio ontvangst in mijn Rio, mijn dealer ontdekte dat er een stekkertje los laag in de rechter À Style

Dat zou ook heel goed kunnen daar zit en de stekker voor de antenne versterker als ook een verbinding van je antenne kabel

Geplaatst

Ik heb dit onlangs aan de dealer gevraagd (ik moest de wielen laten balanceren). Volgens de dealer is de F550BT één van de nieuwste modellen Pioneer radio's, waarbij de voeding van de antenneversterker intern in de radio al is ingebouwd. Er is dus als het goed is geen extern verloopje nodig om voeding op de antennekabel te zetten. Dit is ook gecontroleerd tijdens het inbouwen (mijn Rio was de 2e auto waar mijn dealer de F550BT moest inbouwen, de 1e was een Picanto). Punt blijft dat mijn ontvangst niet denderend goed is.

Volgens www.rondevries.nl is de F550BT een instapmodel radio, niet vergelijkbaar met de F940BT en die alleen beschikbaar is voor dealers en importeurs en niet voor consumenten. Dat verklaard ook waarom er op internet zo weinig informatie te vinden is. Ik vind persoonlijk dat Kia NL hier wel gemakkelijk weg komt, met het aanbieden van een F940BT en vervolgens een F550BT laten installeren omdat de voorraad op is.

• 4 weken later...
Geplaatst

Bij mij hebben ze er ook zo F550BT in gezet. Ik had de auto opgehaald en na een Half uur kon ik al terug

omdat hij het niet meer deed.

Ik kreeeg in het Display NO SIGNAL na een aantal resets deed hij het weer. Ik krijg de radio niet helemaal

op de nederlandse taal en ook kan de radio niet zachter zetten als ik moet stoppen voor het verkeerslicht.

Pas als ik weer aan het rijden ben kan ik het volume wijzigen.

Ik ben eigenlijk wel Klaar met de F550BT

Geplaatst

Dat vind ik nu dus ook, ik kom zoveel dingetjes tegen met dat apparaat:

• Niet volledig nederlandse taal
  • usb stick wordt soms niet herkend (blijft hangen op format readin)
  • contactenboek vanuit telefoon laadt niet
  • bij lange mp3's (complete cd's) wordt niet op hetzelfde punt begonnen als dat geëindigd is
  • vanuit filmpje omschakelen naar mp3 gaat niet of gaat heel omslachtig
  • radio ontvangst slecht
  • menu's springen soms weg als je daar in bezig bent
  • ik ben er vast nog wel een paar vergeten.......

Nu heb ik ook begrepen dat de F940BT een veel sneller en luxer apparaat is. Overigens zie ik nu wel in alle reclames over de Pioneer actie dat voor de foto's de F550BT wordt gebruikt. Dit wekt bij mij de indruk dat ze de F940BT helemaal niet meer leveren.

Geplaatst

Ik heb na 1 dag bij de dealer aangegeven dat ik het niet zag zitten met die F550BT.

Ik heb eigelijk dezelfde problemen als jij PatrickPR en bij de dealer gevraagd of ze toch

naar een F940BT konden kijken.

Maar je raadt het al ( zijn niet meer op voorraad moeilijk moeilijk moeilijk) dus geen

F940BT.

Ik denk dat ik nu elke week maar een keer of twee langs de dealer rij om de problemen met

de navi aan te kaarten.

Ik kan dat lang volhouden kom er namelijk langs als ik van m'n werk kom.

Moet niet zo zijn omdat de navi gratis was dat er er maar een 2e rangs inzetten.

Ook aangegeven dat ze de advertentie moeten aanpassen daar wordt namelijk de F940BT op afgebeeld.

Geplaatst

Dat vind ik nu dus ook, ik kom zoveel dingetjes tegen met dat apparaat:

• Niet volledig nederlandse taal
  • usb stick wordt soms niet herkend (blijft hangen op format readin)
  • contactenboek vanuit telefoon laadt niet
  • bij lange mp3's (complete cd's) wordt niet op hetzelfde punt begonnen als dat geëindigd is
  • vanuit filmpje omschakelen naar mp3 gaat niet of gaat heel omslachtig
  • radio ontvangst slecht
  • menu's springen soms weg als je daar in bezig bent
  • ik ben er vast nog wel een paar vergeten.......

Nu heb ik ook begrepen dat de F940BT een veel sneller en luxer apparaat is. Overigens zie ik nu wel in alle reclames over de Pioneer actie dat voor de foto's de F550BT wordt gebruikt. Dit wekt bij mij de indruk dat ze de F940BT helemaal niet meer leveren.

Naar aanleiding van de reacties hier ben ik er eens dieper ingedoken. Ik ben naar een car electronica winkel gegaan die officieel Pioneer-dealer is en heb hem gevraagd of hij bekend is met de F550BT. Dit was hij niet, maar stond wel open voor mijn verhaal en bood aan om mijn bevindingen (die ik op papier had gezet) met Pioneer te overleggen. Hier ben ik zojuist over terug gebeld. Pioneer heeft aangegeven dat mijn bevindingen bekend zijn als zijnde problemen, maar dat deze niet opgelost gaan worden. Dit komt voornamelijk doordat de F550BT een lowbudget instap model is die niet voorzien gaat worden van firmware updates. De radio's zijn in grote getalen ingekocht door Kia en Hyundai voor een gunstige prijs. Kortom, de genoemde problemen van de F550BT zijn bij Pioneer bekend maar worden niet opgelost, en wij zitten nog steeds met een lowbudget radio met genoemde mankementen.

Afgelopen zaterdag ben ik ook naar mijn dealer geweest en heb hem hetzelfde papiertje gegeven. Ook de dealer gaat er achteraan. Ik heb tegen de dealer gezegd dat ik vind dat er een auto geleverd is waar ik voor de rest heel tevreden over ben, maar dat deze radio het geheel nét niet afmaakt. De dealer heeft ook aangegeven dat de F940BT niet meer beschikbaar is vanuit Kia.

Wat ik hoop is dat Kia onderkend dat deze radio lastige bugs heeft en dat het leveren van deze radio eigenlijk niet past bij de kwaliteit van de auto, en dat Kia een ander model (zoals de F940BT of F950BT) levert om te installeren.

Geplaatst

Vrijdag bij de dealer geweest om het probleem weer aan te kaarten.

Gesproken met de aftersales manager, en deze ook de problemen laten zien.

Zei ook al is hij gratis moet het wel goed doen.

Hij gaat het opnemen met Pioneer en zien of hij toch nog een F940BT kan scooren

We hopen er maar het beste van

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag mn nieuwe Rio opgehaald en daar zit ook de 550 in .......... maar volgens mij speelt deze ook geen dvd's af ? wat de 940 wel doet .... iemand ervaring hiermee?

Geplaatst

Bij mij speelt de 550 wel videobestanden af, een mp4 op de usb stick. Een DVD als schijfje heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel gemerkt dat de 550 vrij kieskeurig is met het soort video dat je aanbied (audio en video codec).

Geplaatst

Bij mij speelt de 550 wel videobestanden af, een mp4 op de usb stick. Een DVD als schijfje heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel gemerkt dat de 550 vrij kieskeurig is met het soort video dat je aanbied (audio en video codec).

Heb deze instellingen en programma gebruikt , en idd dan speelt de 550 probleemloos videobestanden af.

i3z7.jpg
  • 3 weken later...
Geplaatst

hallo

ik heb ook de avic -f550bt in mijn nieuwe kia rio navigatie en geluid is goed geluid even goed instellen

alleen radio ontvangst is niet zo best valt soms weg storings gevoelig ga hier morgen mee terug naar de dealer 

moet niet kunnen anno 2013 de tijd van slechte auto radio ontvangst licht ver achter ons neem ik aan 

en zeker voor een merk als pioneer

nou ik wacht de oplossing af ben er niet echt blij mee 

wordt vervolgd

geeltje

Geplaatst

bij mij hebben ze een week na aflevering de pioneer afic 550 geplaatst en heb sindsdien een slechte radio ontvangst.

met de orginele radio was het een prima ontvangst,

hebben er meer mensen daar last van?

heb voor aankomende week een afspraak staan om dit probleem op te lossen.

Groeten john

hallo

heb ook een slechte radio ontvangst met de  avic f550bt

dealer heeft contact gezocht met pioneer deze gaat een update uitbrengen zijn meerdere klachten weet alleen nog niet waarneer blijven afhankelijk van pioneer 

ik wacht het wel af ben niet blij 

grt geeltje

Geplaatst

hallo

ik heb ook de avic -f550bt in mijn nieuwe kia rio navigatie en geluid is goed geluid even goed instellen

alleen radio ontvangst is niet zo best valt soms weg storings gevoelig ga hier morgen mee terug naar de dealer 

moet niet kunnen anno 2013 de tijd van slechte auto radio ontvangst licht ver achter ons neem ik aan 

en zeker voor een merk als pioneer

nou ik wacht de oplossing af ben er niet echt blij mee 

wordt vervolgd

geeltje

hallo

nou de dealer heeft contact met pioneer opgenomen deze zegt dat ze bezig zijn met update voot de avic 550 dus even afwachten zijn van pioneer afhankelijk

ben er niet blij mee en dat ook nog eens voor een merk als pioneer

wordt vervolgt

geeltje

Geplaatst

Die update komt pas volgend jaar, als de F560BT uit komt. Die firmware wordt gebruikt om de F550BT te updaten. Dat is wat mijn dealer via Kia NL en de leverancier aan Kia NL te weten is gekomen.

• 2 jaar later...
Geplaatst

de standaar radio in de picanto is zoiezo een drama ook die van januari 2016 zet er een din2 radio in een beetje fantsoenlijke en je hebt nergens meer last van 

Geplaatst

de standaar radio in de picanto is zoiezo een drama ook die van januari 2016 zet er een din2 radio in een beetje fantsoenlijke en je hebt nergens meer last van 

zo das een lekkere 1e post  :-)  :-)

dit is al 3 jaar oud en niet meer echt actueel 

1e post word meestal (normaal gebruikt om je even voor te stellen in het voorstel hoekje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...