Edwin936 Posted March 18, 2013 Share Posted March 18, 2013 Hallo, Mijn sorento 2.5crdi heeft sinds kort de koppeling vrij hoog zitten. Het aangrijpingspunt is nogal veranderd de laatste week. Zou dit kunnen zijn dat mijn koppeling aan vervanging toe is? Rij nooit met een aanhanger dus daar kan het niet van komen. Kan niet vernemen dat hij slipt, maar vind het wel merkwaardig. Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Groeten Edwin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Is wellicht een lek in het hydraulische systeem waardoor er lucht in het systeem is gekomen. Voelt ie sponzig aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin936 Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Bedankt voor je reactie, Dat klopt inderdaad, Kan ik dit systeem ook ontluchten? Hoor weinig problemen over de koppeling van de sorento en heb ook nooit geen aanhangwagen erachter! Is een lek in het systeem een vaker voorkomend probleem bij de sorento? Gr Edwin Is wellicht een lek in het hydraulische systeem waardoor er lucht in het systeem is gekomen. Voelt ie sponzig aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
masimo Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Ontluchten kan zeker. Zover ik weet is het geen veelvoorkomend probleem bij de Sorento, maar er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan. Er zijn twee koppelingsscylinders (gever en nemer). Losse aansluiting of lek in de koppelingsslang is ook een mogelijkheid. Het kan ook zijn dat "simpelweg" de vloeistof ververst moet worden. Vloeistof is remvloeistof! De remvloeistof neemt water op naarmate hij ouder is. Dan kunnen er bij hoge temperaturen dampbellen in de nemercylinder ontstaan. Deze bellen kunnen voor problemen bij het ontkoppelen zorgen. Hier meer info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo 442 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Als er lucht in het systeem zit is het probleem meestal net omgekeerd, dus dat de koppeling eerder pakt bij het op laten komen van het pedaal omdat de koppeling niet de volledige slag kan maken ivm het samendrukken van de luchtbel. Koppeling zou in het geval van lucht in het systeem eerder niet vrij komen. Probleem lijkt mij dan ook eerder een plaat/drukgroep probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin936 Posted March 27, 2013 Author Share Posted March 27, 2013 Bedankt voor jullie reacties, Ik ga de rem/koppeling vloeistof eerst eens verversen. Dat is natuurlijk de kortste weg. Ik laat het weten of het heeft geholpen heeft of niet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts