Ga naar inhoud

Pioneer Avic f940bt


Pixelz

Aanbevolen Berichten

Bij mijn 840 hangt dit er een beetje vanaf of er veel/weinig satellieten binnen bereik zijn. Ik heb de 2013 kaartupdate, en als ik de navi aan zet rijdt deze in het begin ook even langs de wegen. Na een paar straten heeft de navi een goede gps fix, en dan verspringt de kaart waardoor de weg dan onder het pijltje ligt. Denk dat dit bij elkaar 30 seconden duurt. Maar vaak is het anders en gaat het sneller, dan heeft ie meteen een fix.

Vandaag de kans gehad om een en ander te testen. Navi 940 zit pas na 4 tot 5 minuten op het juiste pad. Na een stop van 15 minuten heeft het systeem wederom 4 tot 5 minuten  nodig om op track te komen.

Verder gaat het systeem ook de mist in bij nieuwe wegen. Dat ligt uiteraard aan de oude kaartdata, maar belangrijker, na een dergelijk moment is het systeem wederom de kluts kwijt. Heb inmiddels een afspraak gemaakt met de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

het is wat patrick zeg, bij de oude kaarten en de oude firmware was het een stuk langzamer, met die 2013 update gaat het aanzienlijk sneller

Hallo,

 

Zoals eerder aangegeven ben ik inmiddels deze week bij de garage geweest omdat ik vermoedde dat de plaats van de antenne in mijn geval beslist een rol speelde bij mijn problemen. Bij een testrit met de monteur leek het systeem in eerste instantie goed te werken, maar na enkele straten gaf het systeem aan om rechts af te slaan op een lange doorgaande weg. (iedereen kent de reclame met die mevrouw die meteen rechts afslaat als de navigatie dat zegt, dan was ik ook het struikgewas ingereden  :no:  als ik die opdracht serieus had genomen ). Even verderop bleek dat we ongeveer 300 meter van de route af waren. De antenne was oorspronkelijk achter de achteruitrijspiegel aangebracht op het zwarte vlak op de ruit (zo goed als onzichtbaar, ik had hem zelf nog niet zien zitten). Men heeft deze nu op het dashboard geplaatst en dat helpt! Het systeem zit vrijwel direct op de goede weg en het navigeren zelf start nu al royaal binnen een minuut. :-) De plek is natuurlijk een stuk minder fraai maar een werkend navigatiesysteem is wel zo prettig! 

Nu even de technische details voor de liefhebbers; Met de antenne op de ruit had ik nauwelijks een streepje ontvangst en 5 satellieten (+ 0 satellieten). Met de antenne op het dashboard waren er twee streepjes ontvangst en 9 satellieten (+ 4 satellieten). Voor diegenen die het menu nooit bezocht hebben, er staan twee satelliet indicaties achter elkaar vernoemd.

 

Nu maakt één zwaluw nog geen zomer maar de eerste indruk is dat de plaats van de antenne in dit geval het grote verschil maakt. Ik zal dit in de komende weken even blijven monitoren. Een kaartupdate is dan stap twee.

 

Hopelijk heeft iemand uit dit forum iets aan deze informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Antenne op de ruit is ook gewoon dom; dan "kijkt" deze omlaag, de auto in...

De meeste van deze antennes zijn waterdicht, wil je 'm niet op je dashboard en kan 'ie niet ver genoeg naar voren onder je dashboard dan is onder de paravaan, bij de wissers ook een populaire positie.

Of in een buitenspiegel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, omdat mijn pioneer avic-F940BT 2 maal uit de auto moest omdat de bedrading verkeerd was aangesloten door de monteur heb ik kunnen zien dat de gps onder het dashboard zit. Als ik de auto start en de pioneer direct aanzet heb ik binnen 20 sec , het scherm met info waar je oke op moet aandrukken . Vanaf dat moment heb ik direct een goede fix met de satellieten. Maar rij ik weg en zet ik de navigatie aan , zeg na 10 michelle minuten rijden, ja dan duurt het ook bij mij een 2 minuten voor hij weet waar we rijden. Maar zodra ik een goeie fix met de satellieten heb en ik stop onderweg bij een wegrestaurant , en we vertrekken weer, dan heb ik direct een goeie fix en heb ik geen problemen met de navigatie.

 

Zoals eerder aangegeven ben ik inmiddels deze week bij de garage geweest omdat ik vermoedde dat de plaats van de antenne in mijn geval beslist een rol speelde bij mijn problemen. Bij een testrit met de monteur leek het systeem in eerste instantie goed te werken, maar na enkele straten gaf het systeem aan om rechts af te slaan op een lange doorgaande weg. (iedereen kent de reclame met die mevrouw die meteen rechts afslaat als de navigatie dat zegt, dan was ik ook het struikgewas ingereden  :no:  als ik die opdracht serieus had genomen ). Even verderop bleek dat we ongeveer 300 meter van de route af waren. De antenne was oorspronkelijk achter de achteruitrijspiegel aangebracht op het zwarte vlak op de ruit (zo goed als onzichtbaar, ik had hem zelf nog niet zien zitten). Men heeft deze nu op het dashboard geplaatst en dat helpt! Het systeem zit vrijwel direct op de goede weg en het navigeren zelf start nu al royaal binnen een minuut. :-) De plek is natuurlijk een stuk minder fraai maar een werkend navigatiesysteem is wel zo prettig! 

Nu even de technische details voor de liefhebbers; Met de antenne op de ruit had ik nauwelijks een streepje ontvangst en 5 satellieten (+ 0 satellieten). Met de antenne op het dashboard waren er twee streepjes ontvangst en 9 satellieten (+ 4 satellieten). Voor diegenen die het menu nooit bezocht hebben, er staan twee satelliet indicaties achter elkaar vernoemd.

 

Nu maakt één zwaluw nog geen zomer maar de eerste indruk is dat de plaats van de antenne in dit geval het grote verschil maakt. Ik zal dit in de komende weken even blijven monitoren. Een kaartupdate is dan stap twee.

 

Hopelijk heeft iemand uit dit forum iets aan deze informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik plaats de gps antenne altijd achter de kilometer teller op een kachel buis

zo een antenne miet altijd recht omhoog kunnen kijken zeg maar

en deze kan op metaal na overal door heen zien

heb nog nooit problemen gehad op die plek en zit ook uit het zicht

maar dit zal wel te veel werk zijn denk ik

en een antenne tegen het raam aan dat kan wel maar dan moet je wel een andere antene kopen anders werkt het niet

bertje vreemde plek dus uitgekozen door die dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

Helaas ben ik nog niet in het bezit van de 2013 kaartupdate voor de f940bt.

Kan iemand mij daar aan helpen?

Heeft iemand de Pioneer aangesloten op nieuwe speakers, en zo ja, geeft dit veel verbetering qua geluid t.o.v. De standaard speakers?

Iemand tips voor audio instellingen?

Met vriendelijke groet, Olaf, Kia Rio 1.2 plus pack

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...