Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik heb mijn laten vertellen door de auto poetser dat alle kia rio's     de vw  polo's en de audi's  te zachte lak hebben die pas na 2 jaar uithard hebben er meerdere mensen last van na 1x wassen krassen in de lak

je kan hem laten polijsten maar na 1x een doek erover heen tehalen dan zitten de krassen er weer in  je heb een betere oplossing maar die is 1200euro  je lak helemaal polijsten en laten reinigen en dan een laag blanke lak er over heen laten spuiten.

hebben meerdere mensen hier last van  op de witte autos zal je het niet zien denk ik ;)

Posted

Das echt bulshit...

Kia heeft juist echt hele mooie lak, beter dan die vervelende klote harde lakken waar je met geen mogelijkheid door heen komt.

Krassen heeft gewoonweg te maken met slechte spullen, goedkope rotzooi of het niet gebruiken van een twee emmer methode (vuilwater je auto wassen), spons altijd afspoelen in schoon water, zachte microdoeken gebruiken en al zeker geen zeem! Speciale droogdoek doet wonderen om te drogen, een spons verplaatst vuil/zand en daardoor krijg je krassen.

Tja, zo iemand die dit zegt....... wilt gewoon geld verdienen.

Overigens op een witte auto zie je ook goed krassen, mijn garage heeft heel lief de auto door de krasstraat gedaan.. je raad het.. :P maar dat is weg te polijsten doe ik gewoon zelf.

Posted

jha het is bull shit daarom heb ik ook die nieuwe auto's zien komen vol krassen enzo ik zeg dit niet voor niets hoor

en hij wil geen geld verdienen want hij raadde me af om te polijsten want je krijg ze zo weer terug

ik heb hem helemaal laten polijsten 2 weken terug  bij een andere was helemaal strak een doek  erover heen en ware weer krassen.

Posted

Ik krijg echt geen krassen in mijn lak hoor, dan is er iets mis met je lak inderdaad en zou ik terug gaan naar de dealer.

Zoals jij het beschrijft kan geen normale situatie zijn, zo heb ik het op geen enkele Kia nog ervaren en heb al verschillende Kia rijders hier op het forum geholpen.

Posted

zal es kijken of ze er bij de dealer wat vanaf weten want ik vind het geen  gezicht net zoals alles kassen in me voor een achter raam ziet er ook niet uit

Posted

Wel m'n spiksplinter nieuwe VW polo, vorig jaar toen deze door de wasstraat was geweest. Daarna en nu ook de Kia met de hand gewassen..............................geen probleem!

• Like 1
Posted

Zou de kleur van de auto ook geen verschil maken in de zichtbaarheid van krassen? Kan me voorstellen dat je krassen op een witte auto misschien minder ziet.

Posted

Heb een zwarte Rio en ook veel krasjes ontdekt. Tevens 1 kras weg laten werken bij de schadehersteller.

Op zwart zie je alle krasjes goed en op wit minder.

Ik denk ook dat de kwaliteit van de Kia lak minder is dan de duurdere auto's.

Posted

Mijn dealer zei me dat de lak van slechte kwaliteit is en dat ik niet door de wasstraat moest gaan. Er stond een nieuwe rio die 1x door de wasstraat was gegaan en helemaal onder de krassen zat. Maar dealer gaf dus te kennen dat het slechte lak was....

Posted

jha ik zal ook nog even langs de dealer gaan mar denk dat die er vooreerst niets mee gaan doen  ik zit er wel zwaar over te denken om hem te laten wrappen  want komen nu echt wel super veel krassen op echt zonde

Posted

wat doen jullie met steenslag?

Heb een stuk of 6 plekjes.... Erg lelijk op een witte rio.

Iemand tips?

Posted

Heb ook de 'zachte lak' ervaring. Echter in de vorm van een aantal kleine beschadigingen als gevolg van in/uitladen van materiaal (en mensen).

De lak lijkt veel makkelijker 'wegkrasbaar'.

Overigens was ik de auto altijd alleen in de wasbox, gebruik alleen eigen zachte sponzen. Daarbij zelfs een aparte voor de onderkant vd deuren en de bovenkant (de onder en bovenkant was je apart, zei mijn moeder vroeger tenslotte..). Heb dus geen last van gegeneraliseerde krassen.

Groet!

Posted

wat doen jullie met steenslag?

Heb een stuk of 6 plekjes.... Erg lelijk op een witte rio.

Iemand tips?

Tipex.....:wink:

• Like 2
Posted

Tipex.....:wink:

Lakstift kopen bij de dealer, 2x goed aantippen vervolgens twee weken wachten en heel goed poetsen.. vaak poets je het redelijk goed wegmaar als je het echt weg wilt hebben moet je het laten spuiten haha!

Is wel klote steenslag maarja het blijft een auto en je kan je er druk om blijven maken, maar je zult zien altijd als je het net weer netjes hebt zitten er weer nieuwe bij.

Posted

Hoi rio rio

Ik heb zelf ook een witte Kia Rio

Lakstift gekocht bij de dealer.

Steenslag niet opvullen met het kwastje maar met een tandenstoker

Gewoon een paar keer zodat het mooi opgevuld is.

Laten drogen en daarna met Scratch x 2.0 van mequairs en een microvezeldoekje om je vinger en over de opgevulde steenslag gaan

Dit eventueel meerdere keren herhalen

Bij mijn Kia Rio is de steenslag nagenoeg niet meer te zien

Rio41

Posted

Michael en Rio 41, enorm bedankt voor jullie uitleg, wordt dus een lakstiftje scoren

• 3 weeks later...
Posted

Lakstifje kun je bij de dealer bestellen, je hebt dan een lakstif+ blanke lak voor ,als ik me niet vergis, rond de 10 euro inclusief btw :)