Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb het ook, met mijn SP3 1.6Gdi.

Vorig jaar was het alleen bij vorst, en had ik het gemeld bij de dealer. Ook ik was de eerste :).

Ik heb de auto een nachtje daar gelaten en ze hebben er naar gekeken maar konden niets vinden.

Nu wordt het erger, ik heb het al bij vochtig weer en niet alleen bij de 1e keer optrekken.

Ik ga begin maart terug en laat de auto weer een nachtje staan. Het is nu in een dusdanige vorm dat ik het niet acceptabel meer vindt.

Ik kom er nog wel op terug met 'de uitslag'.

Geplaatst

Ik heb inmiddels een nieuwe koppeling erin zitten. Er was niets te zien aan de oude platen, echter probleem is verdwenen als sneeuw voor de zon!

Lijkt mij dus een productiefoutje, gezien er meerdere mensen over klagen?

Geplaatst

Ik heb inmiddels een nieuwe koppeling erin zitten. Er was niets te zien aan de oude platen, echter probleem is verdwenen als sneeuw voor de zon!

Lijkt mij dus een productiefoutje, gezien er meerdere mensen over klagen?

Over 2 weken ook nieuwe koppeling gehad en probleem lijkt me ook verdwenen.
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb het ook, met mijn SP3 1.6Gdi.

Vorig jaar was het alleen bij vorst, en had ik het gemeld bij de dealer. Ook ik was de eerste :).

Ik heb de auto een nachtje daar gelaten en ze hebben er naar gekeken maar konden niets vinden.

Nu wordt het erger, ik heb het al bij vochtig weer en niet alleen bij de 1e keer optrekken.

Ik ga begin maart terug en laat de auto weer een nachtje staan. Het is nu in een dusdanige vorm dat ik het niet acceptabel meer vindt.

Ik kom er nog wel op terug met 'de uitslag'.

Nou, ik zou er nog even op terugkomen.

Het probleem was bij de dealer in Hellevoetsluis (een andere dan waar ik 'm gekocht heb) bekend, ze hadden het ook bij sommige Rio's.

In eerste instantie heb ze iets gespoeld of gesmeerd, maar dat heeft niet geholpen.

Nu vandaag te horen gekregen dat de gehele koppeling en drukgroep wordt vervangen.

Krijg zelfs nog een nieuwe vervangauto mee, dat vind ik toch goede service.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik merk dit ook wel, maar alleen bij optrekken en koude motor.

Er staat ongeveer 25.000 km op de mijne, Ik kan nergens zien hoeveel die kia's van jullie hebben gelopen ?

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik merk dit ook wel, maar alleen bij optrekken en koude motor.

Er staat ongeveer 25.000 km op de mijne, Ik kan nergens zien hoeveel die kia's van jullie hebben gelopen ?

De mijne 22000km.

De koppeling is inmiddels vervangen en, zoals te verwachten, zijn de klachten verdwenen :)

Gast Timo0103
Geplaatst

Onregelmatige slijtage van de plaat geeft deze klachten, dus vervangen is meestal de oplossing.

Netjes

• 4 maanden later...
Geplaatst

Koppeling was tijdje geleden (ca 5000km) vervangen. Er was niets aan te zien volgens de garage. Helaas sinds vorige week wederom clutch judder met een nieuwe koppeling. Ik geef het op, het is gewoon een eigenschap van de sportage. Hoorde van een expert dat het voorkomt bij meerdere auto's vanwege de nieuwe materialen die ze tegenwoordig toepassen in de koppelingsplaten. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...