Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eerst proberen is verstandig. Wellicht dat er verschil zit tussen de hatchback en de SW. Wij hebben een SW en daarop zijn (wat ons betreft) de hulpveren (bij caravan of fietsendrager, twee personen en bagage achterin) noodzakelijk!

Posted

Oke, bedankt. kWilde de dealer al gaan vragen wat die hulpdingen zouden moeten kosten. Ook wij hebben geen achterpassagiers met de vakantietrips, daar ligt dan alleen wat bagage. Voorlopig geen veertjes dus, eerst maar eens probere.

Dit was bij onze eerste ( nog enigste) vakantie met de Cee'd.

Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 3 kinderen 10-12-14 jaar

Op foto 1 zit niemand in de auto, op foto 2 zitten de kinderen achterin.

Achterin liggen 5 vouwstoelen / tenttapijt / kleine koel-vriezer.

De kogeldruk was ongeveer 55 Kg.

De banden veren ver in het spatbord.

Bij het rijden geen probleem en de wegligging was ook gewoon goed.

Ik weet zelf ook nog niet of ik er hulpveren in wil zetten, de kinderen worden ook elk jaar groter/zwaarder. :(

post-9778-0-52470300-1389898095_thumb.jpg

post-9778-0-35100000-1389898134_thumb.jpg

post-9778-0-58915800-1389899533_thumb.jpg

Posted

Achterin liggen 5 vouwstoelen / tenttapijt / kleine koel-vriezer.

De kogeldruk was ongeveer 55 Kg.

Ik weet zelf ook nog niet of ik er hulpveren in wil zetten, de kinderen worden ook elk jaar groter/zwaarder. :(

 

......en dus de koe-vriezer voller..... :( :(

  • 4 months later...
Posted

Nou vandaag hebben we met de caravan naar Luxemburg gereden. Niks geen problemen gehad. Af en toe moest je terug naar de 5e versnelling (bij het gedeelte van de eifel in Duitsland) maar dat hadden we ook wel verwacht. Op de vlakke weg reed ik zonder moeite 110 km. Nou rijd ik dat nooit met de caravan maar het is geen probleem. We zijn uiterst tevreden over de prestaties met een caravan van pak em beet 1350 kg.

Dag Albert & Brigitte,

Ik heb jullie verhaal gelezen en ben blij met de inhoud. Ik heb ook plannen een Cee'd aan te schaffen. Ik weet nog niet of dit een hatchback of SW gaat worden. Ik vind ze beiden mooi.

Ik rijd momenteel een Tucson en heb deze voornamelijk om onze Hobby caravan van max 1350 kg enkele keren per jaar door Nederland te trekken. Een dorstige en zware auto dus enkel voor dit doel. Onze voorkeur gaat nu dus uit naar een lichtere en zuinigere auto. De Cee'd kan op papier 1400 kg te kunnen trekken en lijkt dus geschikt. Ik heb me enkel laten afschrikken door het advies op Caravantrekker.nl.

Jullie hadden toch geen hulpveren laten plaatsen?

Groeten,

Michel

Posted

Dag Albert & Brigitte,

Ik heb jullie verhaal gelezen en ben blij met de inhoud. Ik heb ook plannen een Cee'd aan te schaffen. Ik weet nog niet of dit een hatchback of SW gaat worden. Ik vind ze beiden mooi.

Ik rijd momenteel een Tucson en heb deze voornamelijk om onze Hobby caravan van max 1350 kg enkele keren per jaar door Nederland te trekken. Een dorstige en zware auto dus enkel voor dit doel. Onze voorkeur gaat nu dus uit naar een lichtere en zuinigere auto. De Cee'd kan op papier 1400 kg te kunnen trekken en lijkt dus geschikt. Ik heb me enkel laten afschrikken door het advies op Caravantrekker.nl.

Jullie hadden toch geen hulpveren laten plaatsen?

Groeten,

Michel

Michel.

Wij hebben hem gisteren weer naar Luxemburg gebracht en geen centje pijn, ook niet in de eifel waar je soms best moet klimmen. Wij hadden een sportage diesel en dan moet je nu wat vaker schakelen maar dat is geen probleem.

Nee wij hebben geen hulpveren geplaatst.

Succes met jullie keus.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...