eddomania Geplaatst 25 April, 2013 Geplaatst 25 April, 2013 Hoi, mooi nieuwe kia rio begon al met het afhalen van de auto ik keek langs de auto zag ik een deuk zitten smeer op de achterzijde en rondom de stoelen zat nog plastic 1 dag kwijt voor het eruit halen deuk,daarna kreeg ik een ratel in het blok weer 1 dag kwijt onderzoek nu blijkt er iets met de distributie ketting te zijn of de geleiders alles word vernieuwd 2 dagen kwijt de ratel hoor je bij 3000 toeren en dat met 1400 km. Tja alles word wel geregeld maar toch kost het je weer tijd en planning om de auto bij de garage te krijgen. Ik heb nog wel gevraagd ter compensatie voor een hebbe dingentje of zoiets je snapt hem al helemaal niets. Ik hoop dat er niets meer aan de auto komt want dan heb ik het helemaal gehad met de RIo ondanks dat ik het een fijne auto vind dus als je een ratel hoort in de motor wacht er dan niet te lang mee. Ook aan de rechterkant bij de passagier stoel begint het te kraken pffff. Ik wou dit toch even met jullie delen. Groet Ed Quote
Baggio Geplaatst 26 April, 2013 Geplaatst 26 April, 2013 Ik herken je ratel, heb een afspraak voor begin mei. Quote
janusrowie Geplaatst 26 April, 2013 Geplaatst 26 April, 2013 Herkenbaar ook ik heb nog steeds de ratel zie: al eerder op het forum gemeld in 2012 Ik zie Tot nu toe 3 meldingen. Door de importeur KIA wordt het afgewend het kan geen kwaad je heb 7 jaar garantie ,maar toch........... de ketting kan als het fout gaat door de motor slaan . KIa is dan duurder uit dan ten opzichte van een reparatie . Quote
Rio 013 Geplaatst 3 Mei, 2013 Geplaatst 3 Mei, 2013 Ik ben destijds met zelfde issue naar dealer gegaan en krijg alleen antwoord dat het hoort bij deze auto en geen kwaad kan. Heb ze het zwart op wit laten zetten mocht er toch wat misgaan Quote
Baggio Geplaatst 19 Mei, 2013 Geplaatst 19 Mei, 2013 Ga deze week ook terig voor verschillende dingen, gra, gra, geluid versnellingsbak, wordt nieuwe geplaatst. Verder het ratel geluid, kachelklep, dashboardkraak enz. Quote
eddomania Geplaatst 27 Mei, 2013 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2013 Hoi, mooi nieuwe kia rio begon al met het afhalen van de auto ik keek langs de auto zag ik een deuk zitten smeer op de achterzijde en rondom de stoelen zat nog plastic 1 dag kwijt voor het eruit halen deuk,daarna kreeg ik een ratel in het blok weer 1 dag kwijt onderzoek nu blijkt er iets met de distributie ketting te zijn of de geleiders alles word vernieuwd 2 dagen kwijt de ratel hoor je bij 3000 toeren en dat met 1400 km. Tja alles word wel geregeld maar toch kost het je weer tijd en planning om de auto bij de garage te krijgen. Ik heb nog wel gevraagd ter compensatie voor een hebbe dingentje of zoiets je snapt hem al helemaal niets. Ik hoop dat er niets meer aan de auto komt want dan heb ik het helemaal gehad met de RIo ondanks dat ik het een fijne auto vind dus als je een ratel hoort in de motor wacht er dan niet te lang mee. Ook aan de rechterkant bij de passagier stoel begint het te kraken pffff. Ik wou dit toch even met jullie delen. Groet Ed garage heeft distributie ketting bestelt geleiders ect en gemonteerd na een proef rit is het geluid niet weg het is minder dus daar kan ik mee leven krakend geluid kwam uit het rechter kastje ben de auto nu al 4 dagen kwijt geweest voor allerlei zaken pff heb er nu wel even genoeg van ja het word allemaal gemaakt maar je moet toch ergens weer een gaatje vinden om de auto bij de garage te krijgen en als het erger word ga ik met een spandoek bij het hoofdkwartier staan het zou ook eens leuk zijn dat je vanuit Kia wat hoort is het alleen maar sorry voor het ongemak of dat ze je iets aanbieden voor de auto. Quote
Baggio Geplaatst 27 Mei, 2013 Geplaatst 27 Mei, 2013 garage heeft distributie ketting bestelt geleiders ect en gemonteerd na een proef rit is het geluid niet weg het is minder dus daar kan ik mee leven krakend geluid kwam uit het rechter kastje ben de auto nu al 4 dagen kwijt geweest voor allerlei zaken pff heb er nu wel even genoeg van ja het word allemaal gemaakt maar je moet toch ergens weer een gaatje vinden om de auto bij de garage te krijgen en als het erger word ga ik met een spandoek bij het hoofdkwartier staan het zou ook eens leuk zijn dat je vanuit Kia wat hoort is het alleen maar sorry voor het ongemak of dat ze je iets aanbieden voor de auto. Same for me, ratel in motor enz. Ik ben zeker al 6x terug geweest elke keer voor iets anders. Ik hoop dat ik nu een tijdje klaar ben. Quote
Lennart Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Ik ben destijds met zelfde issue naar dealer gegaan en krijg alleen antwoord dat het hoort bij deze auto en geen kwaad kan. Heb ze het zwart op wit laten zetten mocht er toch wat misgaan Heb ik met de Picanto ook.. De 1.2 motor maakt ook een ratel geluid... Mee heen geweest en de dealer heeft het hapklare antwoord: Is een Picanto kwaal en het kan geen kwaad.... Ik ga ervan uit dat wij hetzelfde bedoelen.. Een soort geratel waarbij het klinkt alsof de kleppen niet goed gesteld zijn Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Klinkt haast bekend... Ik had/heb ook een bijgeluidje, daarvoor is bij mij inmiddels de PCV-klep vervangen, maar het is er nog steeds. Wil nu de garage voorstellen of ik eens kan rijden in een andere Picanto, om te luisteren of die het ook heeft. Quote
bigmac Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Mijn Picanto heeft ook zo'n ratelend geluidje; enkel als ik gas geef trouwens, als je het gas loslaat is het weg. Toen de Picanto nieuw was, was dat geluidje er niet; maar het is ook niet verergerd of zo. Dus het zal vast iets (onschuldigs) in het inlaattraject zijn. Ik laat er niets aan doen. Quote
Baggio Geplaatst 31 Mei, 2013 Geplaatst 31 Mei, 2013 Mijn Picanto heeft ook zo'n ratelend geluidje; enkel als ik gas geef trouwens, als je het gas loslaat is het weg. Toen de Picanto nieuw was, was dat geluidje er niet; maar het is ook niet verergerd of zo. Dus het zal vast iets (onschuldigs) in het inlaattraject zijn. Ik laat er niets aan doen. Ik denk zelf aan de kettingspanners en geleiders. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.