paedtain Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 paul Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen Quote
Ysie Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Op het eerste zicht is het oppervlakkig. Waarschijnlijk daar wat lichte schade en begint te roesten. Niet erg. Gewoon naar de dealer gaan. Bestaan producten genoeg. Quote
xtra40 Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Zo te zien zit deze roest op je as waar zeg maar je wielen aan vast zitten Gewoon even een beetje ont roesten en behandelen Voor dat dat is door geroest is de auto al weer verkocht Quote
paedtain Posted May 1, 2013 Author Posted May 1, 2013 paul Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen zit niet op 1 plek maar overal waar het metaal tegen mekaar zit en op de randen weet geen betere omschrijving volgens mijn is het metaal gewoon zwart gespoten en niet goed ontvet en geen anti roest behandeling gehad of hoe dat ook heet Quote
Picawhite Posted May 3, 2013 Posted May 3, 2013 Denk ni dat de dealer er wat aan doet / kan doen , over 20 jaar ??? heeft dit nog geen gevolgen voor de eigenschappen van de auto. Kijk eens onder andere auto's zie je hetzelfde komt bij ons nog een Daihatsu Charade uit 1982 binnen ( ja dat rijdt nog ) en die heeft minder roest dan menig nieuwe autotje van nu en die is nog ongetectyleerd ook.Tis tegenwoordig meer geld voor minder kwaliteit. Quote
paedtain Posted May 3, 2013 Author Posted May 3, 2013 auto is nog geen 2 jaar oud met 10000km vindt het wel erg snel zoveel roest Quote
eugen Posted May 8, 2013 Posted May 8, 2013 een kennis van mij werkt bij een fabrikant van auto onderdelen (plaatwerk) van de ena laatste generatie mercedes E klasse gaan de nieuwe deuren als zoete broodjes, hij zegt dat die van onder na een paar jaar door roesten. Als dat allemaal klopt zegt dat heel wat over de huidige autofabrikanten Quote
fonzie Posted May 10, 2013 Posted May 10, 2013 paul Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen Strooizout vreet de hele onderkant weg, als deze niet goed is behandeld met een anti-roestmiddel af fabriek. Bij de Kia Picanto is hierop bezuinigd. Quote
paedtain Posted May 11, 2013 Author Posted May 11, 2013 Verkeerde bezuiniging koop je een nieuwe auto moet je hem eerst nog extra laten tectyleren mijn volgende auto is zeker geen picanto hij rijdt prima maar het verbruik op korte afstanden is slecht en nu ook al dat roest Quote
bigwade Posted May 11, 2013 Posted May 11, 2013 Strooizout vreet de hele onderkant weg, als deze niet goed is behandeld met een anti-roestmiddel af fabriek. Bij de Kia Picanto is hierop bezuinigd.Hoe kom je daarbij ?Zou een fabrikant 7 jaar garantie geven als de auto binnen 4 jaar van onderen is doorgerot ? Ik denk dat het nogal mee valt. Oppervlakte roest komt vaker voor en wordt nogal eens verward met doorroesten. w.b. verbruik is ook al veel gezegd en geschreven en dat is bij vele andere merken niet anders. Quote
Guest Warmentuuter Posted May 11, 2013 Posted May 11, 2013 Verkeerde bezuiniging koop je een nieuwe auto moet je hem eerst nog extra laten tectyleren mijn volgende auto is zeker geen picanto hij rijdt prima maar het verbruik op korte afstanden is slecht en nu ook al dat roest Je moet je lekker gek laten maken. Gewoon langs de dealer rijden en het laten bijwerken als het je stoort. Het is net wat Bigwade zegt, ze geven zeven jaar garantie en een draagbalk rot echt niet snel door hoor. (die dient jou tijd wel uit) En het verbruik is ook al veel over geschreven maar dat is met een ander niet veel beter. Op iedere auto is wel iets te bedenken en zeker op een forum. Quote
Recommended Posts