Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

paul

Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie  ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen

post-3886-0-91329500-1367394558_thumb.jpg

Posted

Op het eerste zicht is het oppervlakkig. Waarschijnlijk daar wat lichte schade en begint te roesten. Niet erg. Gewoon naar de dealer gaan. Bestaan producten genoeg.

Posted

Zo te zien zit deze roest op je as waar zeg maar je wielen aan vast zitten

Gewoon even een beetje ont roesten en behandelen

Voor dat dat is door geroest is de auto al weer verkocht :-)

Posted

paul

Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie  ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen

zit niet op 1 plek maar overal waar het metaal tegen  mekaar zit en op de randen  weet geen betere omschrijving volgens mijn is het metaal gewoon zwart gespoten en niet goed ontvet en geen anti roest behandeling gehad of hoe dat ook heet

Posted

Denk ni dat de dealer er wat aan doet / kan doen , over 20 jaar ??? heeft dit nog geen gevolgen voor de eigenschappen van de auto. Kijk eens onder andere auto's zie je hetzelfde

komt bij ons nog een Daihatsu Charade uit 1982 binnen ( ja dat rijdt nog ) en die heeft minder roest dan menig nieuwe autotje van nu en die is nog ongetectyleerd ook.Tis tegenwoordig

meer geld voor minder kwaliteit.

Posted

een kennis van mij werkt bij een fabrikant van auto onderdelen (plaatwerk) van de ena laatste generatie mercedes E klasse gaan de nieuwe deuren als zoete broodjes, hij zegt dat die van onder na een paar jaar door roesten.

Als dat allemaal klopt zegt dat heel wat over de huidige autofabrikanten

Posted

paul

Strooizout vreet de hele onderkant weg, als deze niet goed is behandeld met een  anti-roestmiddel af fabriek. Bij de Kia Picanto is hierop bezuinigd.

Posted

Verkeerde bezuiniging  koop je een nieuwe auto moet je hem eerst nog  extra laten tectyleren  mijn volgende auto is zeker geen picanto hij rijdt prima maar het verbruik op korte afstanden is slecht en nu ook al dat roest 

Posted

Strooizout vreet de hele onderkant weg, als deze niet goed is behandeld met een anti-roestmiddel af fabriek. Bij de Kia Picanto is hierop bezuinigd.

Hoe kom je daarbij ?

Zou een fabrikant 7 jaar garantie geven als de auto binnen 4 jaar van onderen is doorgerot ?

Ik denk dat het nogal mee valt.

Oppervlakte roest komt vaker voor en wordt nogal eens verward met doorroesten.

w.b. verbruik is ook al veel gezegd en geschreven en dat is bij vele andere merken niet anders.

Guest Warmentuuter
Posted

Verkeerde bezuiniging  koop je een nieuwe auto moet je hem eerst nog  extra laten tectyleren  mijn volgende auto is zeker geen picanto hij rijdt prima maar het verbruik op korte afstanden is slecht en nu ook al dat roest 

Je moet je lekker gek laten maken.

Gewoon langs de dealer rijden en het laten bijwerken als het je stoort.

Het is net wat Bigwade zegt, ze geven zeven jaar garantie en een draagbalk rot echt niet snel door hoor. (die dient jou tijd wel uit)

En het verbruik is ook al veel over geschreven maar dat is met een ander niet veel beter.

Op iedere auto is wel iets te bedenken en zeker op een forum.