oude Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Als ik getankt heb kan ik op de eerste 2 streepjes 180km rijden, volgende 2 streepjes 60km en dan weer 2 streepjes 100km. Weet dat er in instructieboekje staat dat de brandstofmeter bij benadering aangeeft, maar vind dit toch beetje raar. Mijn vraag is dan ook, is dit normaal. Auto is picanto automaat van jan. 2013. grt. oude Quote
bigmac Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Ik weet niet of de automaat dezelfde tankmeter heeft als de handgeschakelde; maar ik weet van de mijne enkel de eerste twee streepjes en halverwege: 1e streepje: 150 km (~7 liter) 2e streepje: 200 km (dus 50 verder, ~10,5 liter) halverwege: 300-350 km (~17-18 liter) ik kan me voorstellen dat de meter de hoogte van de benzinehoeveelheid meet; en als je tank dan niet rechthoekig is, gaat de daling van de meterstand niet gelijkmatig. Quote
oude Posted May 1, 2013 Author Posted May 1, 2013 bigmac, Ik vroeg dit omdat bij mijn vorige auto elk streepje 70km was. Maar ik begrijp dat dat onregelmatige bij de picanto normaal is. grt. oude Quote
Recommended Posts