skoebidoe Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Wegens het spijtige ontbreken van radarverklikkers in de software van de Lg navigatie in de Sp3 was ik op zoek achter een klein toestelletje die deze funktie had. Twijfelde tussen de Mini Coyote en de Wikango max maar vondt de aanschaf en de abonnementskosten te hoog. Uiteindelijk viel ik op de Wikango 600,een klein handig toestelletje waar geen abonementskosten aan verbonden zijn,maar met een aangepaste dagelijkse update via de pc(gratis) Geeft de vaste flitscamera's aan alsook aangekondigde mobiele camera's(na update v/d dag ervoor.) Geeft ook trajectcontrole's aan,politiewagens met ingebouwde radar,of radar op een brug... Dit alles via een vocale duidelijke,ja Hollandse dame ,toeters en bellen en een eenvoudig dimbaar LED display(rood,passend bij de sp3) waar ook uur op komt bij niet rijden,bij het rijden wordt de actuele snelheid weergeven,bij traject controle wordt de gemiddelde snelheid tussen de 2 camera's gemeten,begin en einde wordt weergeven. De afstand wanneer u een camera nadert wordt ook weergeven vanaf 300 meter en telt dan af per 50 meter. Vandaag in mijn bestelwagen gezet en heel de dag mee rond getoert en moet zeggen dat dit een prima dingetje is. Enig minpuntje,duurt een tijdje eer de satelieten gevonden worden,qua betrouwbaarheid ga ik het nog uittesten. En voor de prijs moet je het niet laten,nl:59 eurotjes één ding moet je dan wel doen,regelmatig updaten,maar dat neem ik er graag bij! En nu een geschikt plaatsje vinden om in de SP3 in te bouwen zonder teveel kabelgedoe... hou jullie op de hoogte, grtz Mike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Als je een android telefoon hebt kun je ook de Flitsnav applicatie gebruiken. Die doet ongeveer hetzelfde. En een stuk goedkoper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 22, 2013 Author Share Posted May 22, 2013 Als je een android telefoon hebt kun je ook de Flitsnav applicatie gebruiken. Die doet ongeveer hetzelfde. En een stuk goedkoper. Heb een Samsung Galaxy mini waar ik de gratis wikango app had op geinstalleerd maar dit werkte niet. Neemt die zijn verbinding via internetverbinding,dan moet je sowieso je verbruik betalen. daar ik geen internetabonnement heb(op de gsm) kan ik ook bv google maps niet gebruiken. Ik denk niet dat er een gps antenne in het toestel zit,iets dat bij een radarverklikker of nav.toestel wel het geval is. Of heb ik het mis? Ook omdat een smartphone een lomp geval is en niet in je wagen kan achtergelaten worden zonder dat ze je ruit inslaan...heb ik geopteerd voor iets kleiner en onopvallend. D'as een keuze die je zelf uitmaakt natuurlijk.En 59 euro valt nu wel mee,een boete kost je wel meer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Correctie ,is eigenlijk een radarmelder,wat in België wettelijk toegelaten is,doet zijn update via een openbare database die dagelijks wordt aangepast. updaten moet je dan via pc doen. werkt prima,mooi ondergebouwd met houder rechts onder het stuur. Nu nog apart schakelaartje inbouwen met vaste aansluiting zodat die sigarenplug weggewerkt kan worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuckion Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Waar kan je dit toestel online bestellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Waar kan je dit toestel online bestellen? Welk toestel bedoel je ? ?? Deze link werkt niet !!!! Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neo Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Ik denk niet dat er een gps antenne in het toestel zit,iets dat bij een radarverklikker of nav.toestel wel het geval is. Of heb ik het mis? Hoe denk je dat het toestelletje zijn positie dan bepaald? Inderdaad, GPS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neo Posted May 26, 2013 Share Posted May 26, 2013 Twijfelde tussen de Mini Coyote en de Wikango max maar vondt de aanschaf en de abonnementskosten te hoog. Uiteindelijk viel ik op de Wikango 600,een klein handig toestelletje waar geen abonementskosten aan verbonden zijn,maar met een aangepaste dagelijkse update via de pc(gratis) Het verschil is dat de Wikango 600 enkel bekende locaties weergeeft, waar de 2 andere actief en in realtime de onaangekondigde en/of minder bekende plaatsen kan weergeven dmv. meldingen van andere gebruikers. Daardoor is het ook duurder qua abonnement... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Het verschil is dat de Wikango 600 enkel bekende locaties weergeeft, waar de 2 andere actief en in realtime de onaangekondigde en/of minder bekende plaatsen kan weergeven dmv. meldingen van andere gebruikers. Daardoor is het ook duurder qua abonnement... Heel just !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Welk toestel bedoel je ? ?? Deze link werkt niet !!!! Grtz. Specialmade zal geen link zijn,denk dat Chuckion iets wou benadrukken met zijn vraagje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Waar kan je dit toestel online bestellen? www.wikango.com toestel 600 by wikango. ikzelf heb hem aangeschaft in de Carrefourwinkelketen voor 59 euro Grtz Mike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuckion Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Bedankt voor de reacties. Nee wou niets benadrukken, alsook geen link tonen. Weet zelf niet hoe het komt dat dit onderstreept is Neo, welke 2 andere types bedoel je dan exact? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neo Posted May 27, 2013 Share Posted May 27, 2013 Bedankt voor de reacties. Nee wou niets benadrukken, alsook geen link tonen. Weet zelf niet hoe het komt dat dit onderstreept is Neo, welke 2 andere types bedoel je dan exact? "De 2 andere" waar ik op doelde zijn de Wikango Max en de Coyote. ( Beiden abo nodig ) Opmerkelijk is wel dat je de Wikango Max in Millenium versie hebt ook: nl. Wikango Max, samen met een onbeperkt abonnement inbegrepen voor 'maar' € 299,95. http://www.wikango.be/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=61〈=nl Voor € 0,95 minder heb je bij Coyote een Nieuwe Coyote samen met een abonnement van 12 maanden. http://www.coyotesystems.be/nl/products/nieuwe-coyote-12-maanden-abonnement-benl.html Nu wil ik wel iets opmerken: Beide toestellen hebben zowel voor- als nadelen. Voordeel van Wikango Max Millenium is dat je maar eenmalig een kost hebt, terwijl Coyote het voordeel heeft meer gebruikers te hebben IMHO, vooral door naambekendheid. Heb zelf al een tijdje zo'n Wikango ( heette vroeger alerteGPS ) G200 Neo. Gebruik hem niet vaak, want ik hou me bijna altijd aan de snelheidsbeperking . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoebidoe Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 "De 2 andere" waar ik op doelde zijn de Wikango Max en de Coyote. ( Beiden abo nodig ) Opmerkelijk is wel dat je de Wikango Max in Millenium versie hebt ook: nl. Wikango Max, samen met een onbeperkt abonnement inbegrepen voor 'maar' € 299,95. http://www.wikango.be/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=61〈=nl Voor € 0,95 minder heb je bij Coyote een Nieuwe Coyote samen met een abonnement van 12 maanden. http://www.coyotesystems.be/nl/products/nieuwe-coyote-12-maanden-abonnement-benl.html Nu wil ik wel iets opmerken: Beide toestellen hebben zowel voor- als nadelen. Voordeel van Wikango Max Millenium is dat je maar eenmalig een kost hebt, terwijl Coyote het voordeel heeft meer gebruikers te hebben IMHO, vooral door naambekendheid. Heb zelf al een tijdje zo'n Wikango ( heette vroeger alerteGPS ) G200 Neo. Gebruik hem niet vaak, want ik hou me bijna altijd aan de snelheidsbeperking . Ja ik ook...soms... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts