Baggio Geplaatst 24 Juli, 2013 Geplaatst 24 Juli, 2013 Ik ben er van overtuigd dat er echt iets aam de hand moet zijn. Ben benieuwd naar het antwoord van Kia. Quote
Baggio Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 KCG vraag voorgelegd aan Kia, wat vinden wij van dit antwoord? 2. Rammel distributieketting Rio IVDit probleem is door ons recent voorgelegd. Een update van eventuele resultaten en ondernomen stappen zien wij graag tegemoet! Tijdens het overleg hebben we gesproken over de verschillende type motoren waarin verschillende technieken worden gebruikt. Het rammelende geluid is inderdaad afkomstig vanuit de distributieketting in combinatie met de variabele verstelling van de nokkenas. Naarmate de motor meer ingereden wordt kan het geluid meer hoorbaar zijn dan in het begin. Dit zal echter niet leiden tot een technisch defect van de motor. Quote
janusrowie Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 KCG vraag voorgelegd aan Kia, wat vinden wij van dit antwoord? Waarom word de Rammel distributieketting Rio IV bij de andere dealer wel vervangen en mijn dealer niet (niet vervangen geeft blijvend hinderend geluid.). Ik had gedacht dat er een oplossing zou komen ik weet al sinds de aankoop dat je 7 jaar garantie heb maar ik wil van dat gerammel af. Dat wil zeggen een nieuwe distributieketting met variabele verstelling van de nokkenas. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 Het antwoord valt uiteraard tegen als je je mateloos irriteert aan de rammel. KMNL heeft uitdrukkelijk gezegd dat dit geen kwaad kan voor de motor. Ook zij hebben de vraag verder gelegd maar voor als nog doen ze hier niet mee. Het vervangen van het setje zou niet de oplossing zijn omdat je met 2000 km met hetzelfde probleem zit. De 1.4 motoren werken volgens een ander principe en kan de rammel niet van de ketting komen. Hier wordt meer de link naar de airco gelegd. Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft. Wij kunnen op dit moment ik niet meer doen. Quote
Remko .me Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 ik heb hier serieus geen last van hmmm een 1.2 blokje.. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 Wij hebben dat geluid ook niet. Staat eerdaags te koop Quote
Remko .me Geplaatst 31 Juli, 2013 Geplaatst 31 Juli, 2013 Alle rio's behalve die van ons zijn op Maandag gemaakt 1 Quote
janusrowie Geplaatst 1 Augustus, 2013 Geplaatst 1 Augustus, 2013 Hiermee is mijn vraag nog onvoldoende beantwoord Waarom word de Rammel distributieketting Rio IV bij de andere dealer wel vervangen en mijn dealer niet Zie het verhaal op pag 2. eddomania, op 18 Jun 2013 - 13:53, zei: kia rio 1.2 superpack 2013 km st 2083motorblok maakt ratelend geluid 3000 toeren1 dag kwijt mankement opsporen2 dagen kwijt nieuwe distributie ketting spangelijders Quote
Smart Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 Hallo janusrowie, die vraag kan zelfs KMNL niet beantwoorden. Jouw dealer is blijkbaar minder meegaand dan een aantal andere dealers. Helaas kunnen wij als KCG jouw probleem, en dat van anderen, niet oplossen ondanks onze indringende vragen hieromtrent. KMNL heeft aangegeven dit verder te laten onderzoeken door de fabrikant. Quote
Creative Name Geplaatst 2 Augustus, 2013 Geplaatst 2 Augustus, 2013 De dealer is niet persé minder meegaand vind ik... Als de toleranties van de distributieketting & co binnen de marge vallen of als er zelfs helemaal geen spelling/slijtage is maar gewoon sprake is van een motoreigenschap is het niet meer als logisch dat de dealer er niks mee doet. De dealer moet tenslotte ook de gemaakte kosten declareren bij de importeur en die gaat echt niet uitbetalen als er feitelijk niks aan de hand is. Rammeltje oke maar dat betekent nog niet dat er iets niet goed is. Ik vraag me zowiezo af waarom iedereen er vanuit gaat dat het de distributie is, omdat dat bij 1 iemand was? Ik zou zelf dan ook verder vragen bij KIA, welk onderdeel is het wat de vervanging van de hele distributie rechtvaardigt? Is het de ketting, een lagertje, tijdelijk slechte productie van een onderdeel of gewoon een ontwerpfoutje wat ze met een nieuw type onderdeel modificeren? Edit: ik bedoel hier overigens geen olie op het vuur te gooien, ik zou me er zelf ook kapot aan irriteren. 2 Quote
Creative Name Geplaatst 4 Augustus, 2013 Geplaatst 4 Augustus, 2013 Succes met je nieuwe auto dan. (einde citaat) Quote
eddomania Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Ik heb inmiddels een nieuwe motor en ik hoor niets meer heb er nu 1500 km mee gereden 1 Quote
Creative Name Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Heeft de dealer gemeld waarom de motor is vervangen? Quote
bigwade Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Omdat de oude niet goed was, denk ik.... Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 ja nou is aan deze auto een hele geschiedenis aan voor agf gegaan en het is meer de schuld van de dealer dat uiteindelijk na aandringen de motor is vervangen Quote
Creative Name Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Omdat de oude niet goed was, denk ik.... Denken moet je aan paarden overlaten Quote
Creative Name Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 ja nou is aan deze auto een hele geschiedenis aan voor agf gegaan en het is meer de schuld van de dealer dat uiteindelijk na aandringen de motor is vervangen Ow oke, ik vroeg me gewoon af of er al iemand gewoon de oorzaak van dit kwaaltje heeft weten te achterhalen.. Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 het antwoord weten ze zelf ook nog niet exact het lijkt wel uit de distributie te komen maar waarschijnlijk heeft het met de airco of zo te maken ook na het vervangen van de distibutie schijnt de rammel er nog te zijn Quote
Creative Name Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Als de airco van de Rio ook maar enigzins lijkt op die van een Picanto zou dat zomaar kunnen, ik zette hem vanmiddag aan tijdens het rijden en lag nog net niet met m'n kin op het stuur zo hard hakt dat ding erin kost een beetje vermogen geloof ik.. Maar ik vind het wel raar dat nog geen een dealer of de importeur himself dit probleem al heeft weten op te lossen of in ieder geval de oorzaak ervan kan aanwijzen.. Quote
xtra40 Geplaatst 14 Augustus, 2013 Geplaatst 14 Augustus, 2013 het probleem is niet het aanslaan maar mer het uit gaan dat doen ze soms heel erg slecht Quote
fjodor Geplaatst 24 Augustus, 2013 Geplaatst 24 Augustus, 2013 Rio 2011 1.2 pluspack ecodynamic; na een keer flink door trekken tot in de begrenzer had ik ook een klinkt als kleppen geluid. Bij het starten en soms als ik het gas lis liet. Na 3 keer zeuren bij de dealer.....het zou de slimme dynamo kunnen zijn.. .ikhoor niks....blabla......uiteindelijk de aircopomp vervangen. Nu is het weg......alleen als ik gas loslaat hoor je soms een licht ratetje....zal de ketting wel zijn. Maar daar moet je niet aan laten kloten lees ik in eerdere berichten. succes.... Quote
Nieles Geplaatst 25 Augustus, 2013 Geplaatst 25 Augustus, 2013 Auto staat inmiddels bij de garage, krijg maandag uitsluitsel over hoelang het gaat duren en wat het "waarschijnlijk" is Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 30 Augustus, 2013 Geplaatst 30 Augustus, 2013 Rio 2011 1.2 pluspack ecodynamic; na een keer flink door trekken tot in de begrenzer had ik ook een klinkt als kleppen geluid. Bij het starten en soms als ik het gas lis liet. Na 3 keer zeuren bij de dealer.....het zou de slimme dynamo kunnen zijn.. .ikhoor niks....blabla......uiteindelijk de aircopomp vervangen. Nu is het weg......alleen als ik gas loslaat hoor je soms een licht ratetje....zal de ketting wel zijn. Maar daar moet je niet aan laten kloten lees ik in eerdere berichten. succes.... Hoi Fjodor, ik hoor sinds kort precies hetzelfde; het moment dat je het gaspedaal zo doseert dat je exact tussen versnellen en afremmen in zit, dan hoor je het rateltje (klinkt alsof het de kleppen zijn). Overigens is mijn Rio wel aan nieuwe olie toe (29.500km) Quote
Sander1985 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Geplaatst 14 Oktober, 2013 Na een maand merkte ik ook wat tikken/ratelen uit de motor. Dit gebeurt tijdens het gas geven, maar ook als de motor stationair draait. De chef werkplaats zei dat dit kwam door de injecties die in de motor zitten. Nu lees ik op het forum dat het aan de distributieketting te ligt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.