Jump to content

lichtsensor picanto TA

icerabbit

Recommended Posts

Vandaar merkte ik voor de tweede keer dat ik zonder verlichting reed in het donker  :?

Ik ben zo gewend om naar de verlichting van het dashboard te kijken of de lampen aanstaan en bij de Picanto is die standaard aan. In een verlichte stad heb je dan niet snel in de gaten dat de verlichting niet aanstaat. Altijd rijden met verlichting vind ik ook zo wat. Is het inbouwen van een lichtsensor een optie, dan wordt de verlichting automatisch aangezet als het donker is,  en wat/welke heb ik dan nodig?

Ik heb ooit voor iemand met een Aygo een gecombineerde regen/lichtsensor aangesloten.

Hij had 'm vanuit China, mooi compleet setje, kostte iets van EUR.50 als ik het me goed herinner.

De regensensor vereiste in de Aygo wel een lichte aanpassing van zijn

wisserhendel, maar al met al hadden we alles er met een uurtje of twee inzitten...

• 1 month later...

Ik kan met mijn Picanto met comfort pack uit 2011 gewoon mijn dimlicht aanlaten staan, want die gaan vanzelf uit als de sleutel uit het contact wordt gehaald. Let wel op dat de bestuurdersdeur open en dicht gedaan wordt, want anders blijven de stadslichten branden, voor en achter.

Zie ze met regelmaat rijden, mede-picantorijders met dagrijverlichting in het donker..

Maar de oplossing is simpel en mijns inziens nog veiliger ook! Gewoon altijd met dimlicht rijden. Scheelt inbouwkosten van een lichtsensor (op veel andere kleine auto's is dit gewoon een optie) en kost misschien iets meer benzine, maar we weten allemaal dat we die 1 op 20nogwat toch nooit gaan halen.

Groet,

• 3 weeks later...

Heb automatisch inschakelende verlichting. Doet het 90% van de tijd goed. Het blijft wel zelf opletten hoor, met een regenbui gaan mijn lampen niet aan ;)

Vind trouwens wel dat de sensor gevoeliger mag zijn. Tof idee en ben benieuwd naar de uitkomst !!