icerabbit Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Vandaar merkte ik voor de tweede keer dat ik zonder verlichting reed in het donker Ik ben zo gewend om naar de verlichting van het dashboard te kijken of de lampen aanstaan en bij de Picanto is die standaard aan. In een verlichte stad heb je dan niet snel in de gaten dat de verlichting niet aanstaat. Altijd rijden met verlichting vind ik ook zo wat. Is het inbouwen van een lichtsensor een optie, dan wordt de verlichting automatisch aangezet als het donker is, en wat/welke heb ik dan nodig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eugen Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 merk of type maakt niet zo veel uit , als je maar oplet dat wat je aanschaft EU is goedgekeurd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Ik heb ooit voor iemand met een Aygo een gecombineerde regen/lichtsensor aangesloten. Hij had 'm vanuit China, mooi compleet setje, kostte iets van EUR.50 als ik het me goed herinner. De regensensor vereiste in de Aygo wel een lichte aanpassing van zijn wisserhendel, maar al met al hadden we alles er met een uurtje of twee inzitten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 Klinkt interessant. Weet je nog wat details zodat ik kan kijken/bestellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Helaas heb ik die gegevens niet meer. Maar ik vond wel het emailadres van diegene, dus ik heb hem een mail gestuurd. En even op ebay gekeken; dit lijkt heel veel op wat ik toen heb ingebouwd: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180912056516 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
icerabbit Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coiz² Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Ik kan met mijn Picanto met comfort pack uit 2011 gewoon mijn dimlicht aanlaten staan, want die gaan vanzelf uit als de sleutel uit het contact wordt gehaald. Let wel op dat de bestuurdersdeur open en dicht gedaan wordt, want anders blijven de stadslichten branden, voor en achter. Zie ze met regelmaat rijden, mede-picantorijders met dagrijverlichting in het donker.. Maar de oplossing is simpel en mijns inziens nog veiliger ook! Gewoon altijd met dimlicht rijden. Scheelt inbouwkosten van een lichtsensor (op veel andere kleine auto's is dit gewoon een optie) en kost misschien iets meer benzine, maar we weten allemaal dat we die 1 op 20nogwat toch nooit gaan halen. Groet, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennart Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Heb automatisch inschakelende verlichting. Doet het 90% van de tijd goed. Het blijft wel zelf opletten hoor, met een regenbui gaan mijn lampen niet aan Vind trouwens wel dat de sensor gevoeliger mag zijn. Tof idee en ben benieuwd naar de uitkomst !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts