Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bergje op.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker de 1.6 nemen dan, verbruik kan je nog meevallen dan en je hoeft je over trekkracht geen zorgen te maken.

• 4 weken later...
Geplaatst

ik rijd een 1.4. Vorige maand op vakantie geweest in de Pyreneeën en de Rio deed het vrij goed in de bergen. Mijn vorige auto, een 1.2 had al moeite met omhoog gaande snelwegen. nderdaad tussen de vrachtwagens omhoog. gelukkig heb ik daar met de 1.4 geen last van.

Tsja, de Rio slurpt wel veel meer dan ik had verwacht bij aanschaf op de Hollandse wegen, maar hiermee vergeleken deed hij het in de bergen dan toch wel redelijk.

Geplaatst

ik rijd een 1.4. Vorige maand op vakantie geweest in de Pyreneeën en de Rio deed het vrij goed in de bergen. Mijn vorige auto, een 1.2 had al moeite met omhoog gaande snelwegen. nderdaad tussen de vrachtwagens omhoog. gelukkig heb ik daar met de 1.4 geen last van.

Tsja, de Rio slurpt wel veel meer dan ik had verwacht bij aanschaf op de Hollandse wegen, maar hiermee vergeleken deed hij het in de bergen dan toch wel redelijk.

Hey Jap, heb zelf ook een 1.4 en ben met dakkoffer op vakantie gegaan, 4 personen en achterbak vol.

Ik heb ± 3000 km. gereden en de verbruiksmeter stond op 7.0

Ik ben benieuwd naar het verbruik van jou Rio in het buitenland en Nederland.

Andere vraag, heeft jou Rio ook last van de bekende ratel?

Geplaatst

Hoi Baggio,

ik heb helaas het verbruik niet nauwkeurig bijgehouden. Wel globaal, wat neerkwam op 1 tank op 515 km enkel snelweg, met 2 personen en wat koffers.

In de bergen uiteraard lager, maar niet ontzettend veel.

Ik heb last gehad van een trilling links onder dashboard. deze is door dealer verholpen. Een ratel of iets anders herken ik niet.

Geplaatst

Laatst in de bergen bij Oostenrijk gereden met de Rio 1.1 diesel.

Verbazingwekkende verbruik van 5.1 ondanks de behoorlijke bergen die geklommen moesten worden.

Kwestie van juiste verstelling en goed laten uitrollen

Geplaatst

Vergeet het moderne rijden in de bergen, kijk niet naar de schakelindicator maar luister naar jouw gevoel.

Scheelt wel een slok op een borrel.

Geplaatst

Ik ben net terug van de Pyreneeën met de 1.1 Rio diesel. Geen idee waarom mensen nog een zwaardere auto kopen. Die 1.1. 'waait' als het ware overheen de bergen. Mijn verbruik lag rond de 4.5 / 4.7 liter op 100 km. Je moet natuurlijk goed schakelen tussen die 5e en 6e versnelling, maar eens je boven de 110 km/uur rijdt, kan je makkelijk in die 6e versnelling blijven. Zelfs 130 km/u gereden bij hellingen van 7%. 

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier het zelfde resultaat met mijn diesel 1.1

Geen enkele moeite gehad met de bergen gewoon lekker door scheuren op de CC en het verbruik is niet schrikbarend gestegen.

Had verwacht dat het minder zou gaan maar met de diesel is er geen probleem.

Gast Rio_Brazil
Geplaatst

Ik zat in de buurt van Bordeaux en reed op een 110km-weg tegen een helling op (ik weet niet hoeveel procent).

Achter mij ook een Rio, maar hoe ik ook mijn best deed (plankgas in 3 omhoog) ik kon hem niet zoek rijden.

Nadat ik snel naar de rechter baan was teruggegaan en hij langs reed zag ik het; een diesel.... die dingen trekken inderdaad heel goed tegen de hellingen op !

Geplaatst

Net terug uit Noord Oost Italie, eerst dus over de Duitse autobahn via Munchen naar Salzburg enz. (reden tussen 110/140km) Tijdens de vakantie in het gebied door de bergen getoerd enz. Heb 4300 km gereden met een verbruik van 4.8 Geen greintje last van te weinig vermogen in de berge noid. . Je moet je Kia natuurlijk niet vergelijken en proberen een dikke SUV bij te houden in de bergen.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Afgelopen zomer dan met de caravan op vakantie gegaan. Auto trok de caravan goed, moest wel constant in zijn 4 blijven. Ben in Nederland gebleven, heb dus geen bergjes kunnen testen. Ik ga dat ook zeker niet proberen!

Daarom besloten om deze net ingereden Caravan, van de 2e eigenaar, na zijn 35 jarige jubileum afgelopen zomer, te verkopen. Inmiddels is hij in goede handen bij een nieuwe liefhebber en hebben wij een vouwwagen gekocht. Dit gaat de Rio veel makkelijker af, je merkte bijna niet dat hij er achter hangt.

Grotefoto-LJEEJM7V.jpg

• Like 1
Geplaatst

Dat weet ik echt niet meer, ergens online. Waren geloof ik 35 euro. Heb destijds gewoon gegoogled op wieldoppen zwart en dan de afbeeldingen bekijken. Zijn zoveel mooie doppen te krijgen.

Gezien het niet af te leren parkeergedrag van mijn vrouw komen er bij mij sowieso geen LM velgen onder! 

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...