Borland Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Dus ik van de week rijden in Zuid-Duitsland. Naar beneden gaat daar iedereen remmen en dan berg weer op gaan ze gas geven. Dan merk je toch wel dat de Rio 1.2 aardig wat vermogen mist. Moest op gegeven moment gewoon aansluiten tussen de vrachtwagens want met vol gas was de Rio niet vooruit te branden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ik begrijp wat je bedoelt met minder motorvermogen, maar je kunt natuurlijk gerust met terugschakelen en op veel toeren rijden. Moderne motoren moeten daar tegen kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Hmmmmmm raar! Ik heb inderdaad zoals Smart zegt al flink wat bergen beklommen... je mag best wel wat toeren maken hoor!! Gaat hard en prima de berg op.... maar nu een andere vraag... waarom in deze mooi natuur zo hard rijden? Geniet ervan! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ik begrijp nu van Borland dat hij moest afremmen vanwege remmende voorliggers. Dan is het natuurlijk bergop vervelend om genoeg snelheid te maken om snel vooruit te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Dus ik van de week rijden in Zuid-Duitsland. Naar beneden gaat daar iedereen remmen en dan berg weer op gaan ze gas geven. Dan merk je toch wel dat de Rio 1.2 aardig wat vermogen mist. Moest op gegeven moment gewoon aansluiten tussen de vrachtwagens want met vol gas was de Rio niet vooruit te branden.... Heb dat met mijn Sportage in 2011 ook gehad richting Oostenrijk. Zo'n benzine motor legt het dan helemaal af tegen de turbodieseltjes die je voorbij suizen. Daarnaast rijden Duitsers ronduit hinderlijk in bergachtige snelweg omstandigheden, idd remmen naar beneden en planken naar boven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ik vind het als je de rio op toeren houd best meevallen. Ja het is een 1.2 dus wat wil je verwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wilcovdongen Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Ik ben benieuwd hoe mij rio het gaat redden in frankrijk. Voor het eerst met een vriend op vakantie en tegelijke tijd voor het eerst met me rio de bergen op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Ik ben benieuwd hoe mij rio het gaat redden in frankrijk. Voor het eerst met een vriend op vakantie en tegelijke tijd voor het eerst met me rio de bergen op. Dat gaat prima lukken hoor en bij tijds terug schakelen om de motor op toeren te houden. En trek je niets van die Fransen aan want die rijden als malloten in de bergen. Willen ook graag dat jij dat ook doet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borland Posted June 15, 2013 Author Share Posted June 15, 2013 Ik heb inderdaad teruggeschakeld en ben hoog in de toeren gegaan maar dan nog is het naar de rechterbaan want je kan gewoon niet mee. Hier in Nederland natuurlijk geen probleem maar daar viel het me echt op. En Remko er valt op de Autobahn weinig te genieten met alle drukte en beton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTP2 Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 En tik ook je airco eens uit. Levert toch weer aardig wat extra vermogen op. Alleen in de zomer een beetje vervelend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IvoP Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Ach je moet wel een beetje het blokje op toeren houden. En natuurlijk vooruit kijken en zorgen dat je niet teveel andere grootverbruikers aan het staan. Dan is het, zelfs met een 1.2, makkelijk te doen. Vorig jaar naar Italie geweest via Oostenrijk en de 1230km mooi binnen 11 uur kunnen doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huizebakker Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Afgelopen winter met vol bepakte auto met grote dakkoffer naar Tsjechië gegaan. Bij de steilere hellingen liep hij echt wel aardig terug, ondanks terugschakelen en hogere toeren. A.s zomer ook nog met de caravan erachter, wish me luck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Komt vast goed, als je je beperkingen maar weet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Komt vast goed, als je je beperkingen maar weet. Bedoel je zijn beperkingen of de beperkingen van de auto ? lijkt namelijk dat hij wel wil maar de auto niet !!!!! Grtz. Specialmade 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Bedoel je zijn beperkingen of de beperkingen van de auto ? lijkt namelijk dat hij wel wil maar de auto niet !!!!! Grtz. Specialmade Inderdaad van de auto, maar dat is een combinatie haha . Ik heb wel eens figuren met een caravan gezien die het vermogen van de auto niet wisten of overschatten en die stonden berg op bijna stil met een caravan erachter. Dat lijkt mij niet fijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 Ik heb in de Franse Alpen helemaal geen hinder ondervonden van de kleinere motor.Vooral als je op de kleine weggetjes zit en tempo niet heel belangrijk is (weinig mede weggebruikers) is er echt heel goed te rijden met de auto. Heb trouwens meer achter andere auto's gezeten (klote campers) dan dat ik voorop reed en anderen tot last was. @alle camperrijders: Het zijn er soms zo ontzettend veel! En als je dan een camper koopt, bezuinig dan niet op de motor.De duurdere blokken karren natuurlijk wel lekker de berg op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofdeborle Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Heeft er iemand ervaring in de bergen met de rio CDRI 1.1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Echte ervaring in de bergen heb ik niet, alleen steile heuvels in Duitsland. Op vlakke weg en bergje af is er niks aan het handje. Bergje op heeft hij er meer moeite mee. Met 2 volwassenen, 2 kids en volle belading kwam de 1.1 CRDI vrij goed mee. Zodra je merkt dat de auto terug valt, even terug schakelen en dan komt hij weer op gang. Ik weet alleen niet hoe de auto reageert als je echt de bergen op gaat. Frankrijk zal steilere bergen dan Duitsland maar mijn ervaringen tot nu toe vallen zeker niet tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavi86 Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik ben vorig jaar met de auto naar Zwitserland geweest en heb daar ook diverse bergpassen (Susten, Furka en Grimselpas ) gereden. Was prima te doen hoor! Wel een beetje in de toeren jagen af en toe maar verder kwam ik overal boven 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borland Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Het ging mij er ook niet om dat ik niet boven kwam maar andere auto's zijn aanzienlijk sneller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don56 Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Waarom niet laten chiptunen (eerst)? Met méér vermogen kan je dan veel beter anticiperen op die heuveltjes! Mijn ervaring is dat de trekkracht dan ook een stuk beter is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlamJam Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Nu ik dit verhaal lees ben ik toch benieuwd. Ik zit namelijk te twijfelen we hebben de beschikking over 2 autos een 1.2 Benzine en een 1.6 Benzine het wordt een ritje door Frankrijk heen welke auto zal het voordeligst zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeef Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Welke rijdt het zuinigst verwacht je? Afhankelijk van jouw rijstijl, snelheid en je belading. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieles Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Ik denk de 1.6 als je het mij vraagt, mij 1.9 diesel reed zelfs vele male zuiniger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Ik ben het met Nieles eens. Een 1.6 hoeft minder hard te werken om vooruit te komen met een vol geladen auto en zal daarom ook zuiniger zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts