Ga naar inhoud

SP3 facelift 2014 komt eraan!


Gast Timo0103

Aanbevolen Berichten

Kia Sportage gefacelift

De Kia Sportage is subtiel onder handen genomen. Het zijn de gebruikelijke wijzigingen, dus nieuwe bumpers en nieuwe lampen, maar ook onder de kap is een en ander gewijzigd.

je heel goed kijkt, zie je wel dat de Sportage voor 2014 anders is. Zo heeft de grille een andere structuur en ook de bumpers zijn anders van vormgeving. Misschien vallen de nieuwe achterlichtunits nog het meest op. Die zijn vooral ‘roder’ en voorzien van ledverlichting.Ook het interieur van de Sportage is erop vooruitgegaan, Kia belooft hoogwaardiger materialen en ook is de geluidsisolatie verbeterd.

Op het technische vlak beperken de wijzigingen zich tot een aangepaste stuurbekrachtiging en voortaan is ook de 2,0-liter benzinemotor direct ingespoten. De 2.0 GDI levert 166 pk en dat zijn er drie meer dan de ‘oude’ 2.0 CVVT in de aanbieding had. Met 7,8 liter per 100 kilometer is hij iets dorstiger dan zijn voorganger die met 7,5 liter genoegen nam.

De 1.6 GDI blijft natuurlijk dienstdoen, en op dieselgebied geldt dat voor de 1.7 CRDi en de 2.0 CRDi HP.

m1myg6rbdqvu.jpg

m1myg6rbbwvv.jpg

m1myg6rbuvvt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Subtiele maar wel mooi wijzigingen, die de Sportage naar een up-to-date standaard brengt.

Alhoewel, als ik de nieuwe Qashqai zie, die brengt heel wat kwaliteiten mee die de gevestigde orde behoorlijk doet schrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Subtiele maar wel mooi wijzigingen, die de Sportage naar een up-to-date standaard brengt.

Alhoewel, als ik de nieuwe Qashqai zie, die brengt heel wat kwaliteiten mee die de gevestigde orde behoorlijk doet schrikken.

Ja smart dat klopt, maar ze laten flinke steken vallen op motoren gebied.

Motoren van niks zijn het, 0,0

Geen keus noem ik dat, voor de rest een klasse auto.

Zal mijn auto nooit worden. ( de volgende wordt overigens een ML )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mercedes ML 320 CDI

o mijn hemel ik hoop niet een met een 651 motor dan ga je waarschijnlijk een innige verhouding met je vaste monteur daar hahahha

nou ja in de persone wagens gaat het no wel maar bij ons in de bedrijfs wagens gaat er nog wel eens wat stuk

wel een mooie wagen trouwens 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De facelift heeft andere bumpers? Nou ik zie zo op het oog echt geen verschillen hoor. Dat zijn dan wel hele subtiele wijzigingen.

 

De allergrootste wijziging naast de achterlichten vind ik zelf (en daar hoor ik niemand over) de klokkenwinkel. 2 klokken aan weerszijde met in het midden een soort informationcenter. Dat is echt wel heel anders dan nu.

 

En over die qashqai: ze hebben bij het ontwerpen van de nieuwe qashqai ontzettend goed naar de sportage gekeken. Kijk hier maar eens naar:

 

Groenlicht-Nissan-Qashqai-2014-2.jpg

 

Let eens op de lijnen van de voorste wielkast, hoe de voorbumper overgaat in het spatbord. De 'opliggende' motorkap met de schelpvorm, vorm koplampen/grille, vlak liggende voorruit die overgaat in het dakpaneel....alles gejat van de sportage. En de U vormige inhammen van de voorbumper komen van de Ampera. De achterkant is zo'n beetje 1:1 gejat van het oude model kuga.

 

Ik vind de Sportage beter ontworpen en meer 1 geheel, niet zoveel samengeraapte stijlelementen en origineler, maar ben ook niet helemaal objectief natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Sportage III/IV hebben ook veel stijlkenmerken gekregen van andere bekende automerken. Veel windtunnelwerk en kopiëren is aan de orde van de dag. Je ziet nu bijvoorbeeld ook de trend dat de achterlichten bij veel nieuwe modellen lijken op rode neonverlichtingsbuisjes ala Audi. Deze fabrikanten, de toeleveranciers, zitten met alle autofabrikanten rond de tafel. 

 

Audi

Audi_A1_Achterlichten_LED__09710_zoom_zp

 

Sportage IV

AchterlichtenSportageIV_zps426bd0d0.jpg

 

Citroën DS3

Achterlichten_zps641e540a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk computerknopje bedoel je?

Waarschijnlijk bedoelt hij het knopje voor het schakelen tussen, dagteller(s), gemiddeld verbruik,

Totaal gereden afstand, rijtijd etc. Dat zit inderdaad hinderlijk op het dashboard en niet op het stuur.

 

Grtz.

Specialmade 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Af fabriek had ik er bij gezegd. Zoals Breda1912 al zei werd het hiervoor door de dealer ingebouwd, dus feitelijk als accessoire. Met nogal wisselende successen kan ik je vertellen. Af fabriek is altijd beter EN ze zijn meegespoten.

Verder is het wel jammer dat ze niks aan het bestaande kleurenpalet hebben gedaan. Geen nieuwe frisse tinten :(

Ik bedacht me net iets... Jullie konden dan ook de Smart Park Assist niet hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die inderdaad ja... Absurde plek...

Zo te zien heeft overigens die tripcomputer/display ook wel een flinke update gekregen... Liep flink achter bij de concurrentie!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...