DoubleH Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Mijn naam is Hans en het eerste dat we van een Kia dealer te horen kregen was dat we verziekt waren. Dit sloeg op de eventueel in te ruilen auto. Voorheen reden we namelijk een Seat Toledo Sport 2.3 V5 met 170 pk.Echter in het tijdperk van het rustige rijden en de iet wat mindere aanslag op onze portomonnee, wilden we een nieuwe (zuinigere) auto. Eerder hebben we een proefrit gemaakt in de Kia Rio 1.2 benzine. Maar tijdens het rijden mistte ik wel wat trekkracht. Ook het idee wanneer vier volwassenen plaats nemen in deze auto, had ik toch zoiets van ...... net niet! Zodoende een extra proefrit met de 1.4 benzine. Wat een wereld van verschil al, deze doen we. Vervolgens de offerte opgemaakt en voila. Een Kia Rio 1.4 benzine Wendy Brown incl. het plus pakket en extra opties als RVS sierstrip achterklep en een ovaal uitlaatstuk. Meerwaarde voor het super pakket vond ik verwaarloosbaar, allemaal toeters en bellen die ik niet gebruik en/of interressant vind. De Seat had echter wel alle opties. Wellicht betekent dit ook dat we (door het plus pakket) geen probleem krijgen met de automatische ontwaseming, waarbij menigeen de aansluiting van de sensor achter de achteruitkijkspiegel al los gehaald heeft.We gaan dus niet voor de wegenbelastingvrije mogelijkheid, maar ja dit houdt mijnsinziens binnenkort toch op. Uiteindelijk moeten we er wel blijer van worden, zo levert deze Kia al een verlaging van de wegenbelasting op van ± 300 euro per jaar (vergeleken met de Seat). Daarnaast zal de verzekering goedkoper zijn en hoop ik bij het tanken ook een glimlach op mijn gezicht over te houden. Om die reden hebben we ook niet gekozen voor de Phantom velgen, maar de standaard stalen velgen met maat 185. Voor een mid-veertiger is het ook niet meer interressant om dikke sloffen onder je auto te hebben. Wel heb ik gekeken naar een leuk setje Le Mans wieldoppen op internet. Tevens stickertjes van Kia laten maken, beide kompleet voor nog geen 50 euro. Staat best aardig onder de Wendy Brown, in plaats van de standaard Kia wieldoppen.Ben wel een enorme muziekliefhebber (geen genre is te gek), maar twijfel nog even over een audio upgrade. Misschien later meer hierover.Groet,Hans. http://s20.postimg.org/ewzzezua5/WP_20130627_004.jpg Benieuwd wie mij als eerste spot. Quote
Jordan Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Welkom. Mooie kleur ook. Als ik de keuze had was ik ook waarschijnlijk voor de Wendy Brown gegaan. Veel plezierige en veilige kilometers gewenst. Nb. Zo'n audio upgrade is echt een aanrader en hoeft niet veel te kosten. Ik was voor nog geen €250,- klaar en de verbetering is echt gigantisch. 1 Quote
Specialmade Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 @DoubleH, Ziet er allemaal erg mooi uit. Ik zou durven zweren dat je velgen eronder had gezet. Erg mooi afgewerkt door gebruik te maken van de stickers op de wieldoppen. Je mag trots zijn op je Rio 1.4 Wendy Brown. Veel rijplezier en veilige kilometers. Grts. Specialmade 1 Quote
Albert jan & Brigitte Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Hele mooie auto, veel plezier hier op het forum en succes met de Rio. 1 Quote
Jack_z Posted August 17, 2013 Posted August 17, 2013 zijn dat echt wieldoppen ?????? wat mooi zeg 1 Quote
DoubleH Posted August 29, 2013 Author Posted August 29, 2013 zijn dat echt wieldoppen ?????? wat mooi zeg http://www.wieldoppengigant.nl/alle-producten/zwart-frasl-zilver/p-1-1/WG251354--wieldoppen-set-le-mans-in-zwart-zilver-met-chroom-ring-van-13-inch-t-m-16-inch.html http://www.stickerzone.nl/Wiel-Stickers.html Gr. DoubleH. Quote
Recommended Posts