Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai mede-kiarijders,

Ik vroeg mij af of je 16 inch velgen onder een picanto kunt monteren? Ik heb hele mooie OZ superturismo GT's met dunne sportbandjes op het oog alleen zijn ze 16 inch, 4x100, ET 42. Volgens de specificaties van Kia kan je max 15 inch met ET 45 er onder monteren, maar groter lijkt me mooier, echter wil ik liever geen modificaties aan de vering of onderstel hoeven doen. Zijn hier mensen met ervaring die mij kunnen adviseren?

EDIT: Het betreft een Picanto uit 2011 1.2 CVVT alle packs 

post-5827-0-33835500-1373021003_thumb.jpg

Geplaatst

Hoe breed zijn die velgen? (J-waarde)

Qua omtrek zou je met een 185/45/15 uitkomen op 0,5% afwijking, minder zelfs

dan de vroegere 15"met 175/55/15 die Kia leverde (die hebben 0,6% afwijking).

Vraag is alleen of deze velgen niet te breed gaan zijn. Bij een 16"zit je al gauw aan een 7 of 8 J

en dat lijkt mij vragen om problemen, bij 185 breed rubber is 6J in mijn ogen al redelijk veel...

Geplaatst

Die nieuwe wielen zijn inderdaad 7J. Eventueel is er ook een velgenset beschikbaar met ET waarde 37, maar ik vermoed dat je dan daarmee alleen maar eerder zult aanlopen bij insturen.

Op dit moment zitten de standaard 15 inch zilverkleurige lichtmetalen velgen onder met Bandafmeting: 175/50r15 75h. 

Geplaatst

Ik dacht dat de standaard maat 175/55/15 was, maar kan me vergissen.

Bij een lagere ET komt het wiel meer naar buiten. Je zult dan minder snel aanloop

hebben op je schokdempers bijvoorbeeld, maar weer wel eerder je wielkasten raken.

Geplaatst

Ik dacht dat de standaard maat 175/55/15 was, maar kan me vergissen.

Ik vergis me dus; was in de war met de banenmaat van mijn Aygo.

Standaard is 165/60/14 of 174/50/15.

Best overeenkomende 16" maat is dan 185/40/16.

195/40/16 is te hoog, 195/35/16 te laag (als 195 breed al past).

Geplaatst

Okedan, ik heb in het begin van m'n bekrompen carrière zoveel banden verwisseld pffff was deze nog nooit tegengekomen volgens mij..

Rijd er geen forumlid met een Picanto + 16" in de rondte dan?

Geplaatst

Ik denk eerlijk gezegd dat je met 16", afhankelijk van je ET, óf tegen je wielkasten óf tegen je veerpoot gaat schrapen.

Zoals Murcielaygo ook al zei zie ik :D

Geplaatst

Ik heb de vraag even neergelegd bij de Kia dealer. Ik ontvang daar hopelijk binnen niet al te lange termijn antwoord op. En anders toch maar voor de zekerheid 15 inch.

Geplaatst

Wizardx,

195/40/16 is een maat met een marge van +1,15% op de originele 175/50/15. Dat is te verwaarlozen qua teller afwijking. Alleen de et waarde in de gaten houden en hoe de band op de velg ligt, of dat mooi is.

Mijn vrouw had 195/45/15 onder de picanto en die hadden ruimte zat.

185/40/16 ga je niet vinden qua band.

• 3 weken later...
Geplaatst

Wij hebben 165 45 16 Nankang banden eronder,valt tot nu toe(2500 km) niks tegen.

heb je geen problemen als je mensen achterin heb en/of een flinke lading in de kofferbak heb liggen ?

Geplaatst

heb je geen problemen als je mensen achterin heb en/of een flinke lading in de kofferbak heb liggen ?

Heb hem 1 keer rechtsachter gehoord met 2 personen erin en TE sportief over een TE hoge drempel.

Geplaatst

Heb hem 1 keer rechtsachter gehoord met 2 personen erin en TE sportief over een TE hoge drempel.

O dat valt wel mee dan :-)  

weet je welke ET en J waarde deze velgen hebben

of kun/wil je vertellen waar je ze gekocht heb, dan kunnen ze dat daar denk wel nakijken

p.s. zag dat je 165 45 16 Nankang banden had, klopt die breedte maat van 165 ?

• 2 weken later...
Gast Warmentuuter
Geplaatst

165 en dan 17 inch, dat lijken me meer fietswielen te worden. Zo smal qua hoogte :-)

Zou dit nog lekker rijden vraag ik me af.

Het ziet er zeker stoer uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...