Jump to content

betrouwbaarheid kia

bigwade

Recommended Posts

LS

Het Kia forum is helaas niet zo actief wb. input.

Dat is jammer.

Ik lees bijv. van mensen die problemen met garantie hebben waar zowel dealer als Kia Nederland niks mee doet.

Dat geeft niet een prettig gevoel.

De gas problemen van de sportage, meerdere problemen met de picanto.......

Het geeft te denken.

Hoe goed /slecht ervaren jullie merk en dealer.

Sta op het punt een beslissing te nemen/keuze te maken........

Ik ben heeeeel erg tevreden met mijn picanto :)

De Kia-dealer hier in Den Bosch is opzich wel fijn :) Hebben me meerdere keren geholpen, advies gegeven en ben er tot nu toe altijd tevreden mee geweest :)

Keuringen enz ga ik niet naar de dealer maar ik heb een eigen adresje ;)

Gr Daiz

Mijn KIA is nog nieuw... Voor onderhoud gaat hij gewoon naar de concessiejouder waar ik hem gekocht heb.

tot nu toe heb ik geen problemen gehad met services of dergelijke. 1 keer bleek de software een bug te hebben en deze werd zonder problemen meteen verholpen.

Misschien komt dit ook doordat ze in Belgi

Je zit nergens aanvast. Als jij je auto goed laat onderhouden bij een andere garage volgens het onderhoudsschema en dit goed laat noteren is er niets aan de hand.

De 7 jaar garantie heeft niets met het onderhoud te maken die je moet doen aan een voertuig.

Maar net als Bij KIA zijn er ook mensen die slechte ervaringen hebben met hun AUDI, VW, SEAT, BMW, Porsche, Ford, SKoda enz. enz. Garagehouder.

Daarbij gaat 99% van het onderhoud goed bij je KIA dealer/Werkplaats en zijn er altijd uitzonderingen bij de werkplaatsen. Daarbij verwijs ik naar de verhalen hier op het forum.

Het ligt ook wel aan de dealer waar je zit,wij rijden niet veel meer en bij de beurt dit jaar rekende ze ook niet het volle bedrag wat voor de beurt staat.

Verleden week begaf de accu het leeg en stuk, er werd een nieuwe accu gezet en dit was garantie zeiden ze geen probleem.

De service van onze dealer zijn dan ook goed en ook nooit geen klachten van gehad.

mijn joice zal ook geen kia dealer meer zien hij is daar in 3 maanden tijd 8 x geweest voor het engine check lampje.

elke keer was er wat anders aan de hand en elke keer moesten er onderdelen van mijn lucht/uitlaatsysteem vervangen worden.

na 8 x denk jetoch wel dat het dan goed is maar niks was minder waar en er werd gezegd dat het waarschijnlijk aan mijn rijstijl lag??????

ik rij vrij rustig dus dat kon het niet zijn en ook als je hard en wild rijdt daar moet een auto tegen kunnen.

uiteindelijk ben ik naar een renaultgarage gegaan en heb het probleem uitgelegd . na een uur werk en twee kopjes thee was het probleem opgelost. het keramiek van mijn katalysator zat niet goed vast met als gevolg dat er vuile uitlaatgassen langs de sensor kwamen

dus in het vervolg geen kia garage meer

Het ligt dus meer aan de onbekwaamheid van de garages dan aan KIA..

Dat is het probleem van de mensen. Door fouten of onbekwaamheid van een garagehouder wordt het merk gestraft.

Edited by Alex VB

Alleen jammer dat kia nederland of de dealer's hier geen leergeld uittrekken,dit is namelijk een slechte reclame of service van-voor kia,voor zover ik heb gelezen op diverse side's zijn er al diverse die hierdoor van merk zijn veranderd.

Vrg.Ed

Ik denk alleen niet dat Kia Nederland dit wat interesseerd. Voor dat kleine beetje mensen dat van Kia afgestapt is, zijn er weet ik hoeveel mensen bijgekomen, waardoor dat kleine aantal niet opvalt en niet belangrijk is.

In mijn ogen een vreemde manier van zakendoen van Kia Nederland. Bij andere merken is dat toch een stuk beter geregeld.

Beste,

Ik weet het niet uit mijn hooft, maar ik heb enkele weken gelezen dat Kia nederland een van de grootste dalers was met verkoop resultaten over 2008. Het was geloof ik iets van -20%. Dus ze mogen de Kia bezitters dan nu wel goed gaan behandelen. Ik zelf ga altijd naar een Kia dealer voor het jaarlijks onderhoud, maar ik heb het geluk dat er in een straal van 10km 3 dealers zitten, dus als de een me niet zind ga ik naar een ander. Ja. en je betaald bij elke dealer het bedrag wat in het boekje staat.

groeten ruud

• 1 year later...

Dames & heren,

een dappere poging om deze discussie een nieuw leven in te blazen!

Ik heb mijn Shuma II altijd bij een AD-autobedrijf voor het onderhoud.

Deze garage in Leeuwarden is een familiebedrijf met 2 monteurs in dienst.

Ik heb hier alleen maar goede ervaringen bij! Een echte aanrader!

Ze nemen er uitgebreid de tijd voor je, leggen alle onduidelijkheden perfect helder uit en daar bij is het prijskaartje aan het eind prima voor elkaar!

Ik heb nooit betaald wat er in de brochures wordt opgegeven, het is bij mij altijd minder!

Greetz

Jan

Ik rijd pas een 1/2 jaar Kia en de auto bevalt prima.

Het is net wat Alex zegt, als er problemen zijn moeten die snel

en klant tevreden opgelost worden.

Deze ervaring heb ik tot nu toe ook ( accu )

Ik heb ongeveer 14 jaar Land Rover gereden.

Als ik moet vertellen wat ik met de eerste heb meegemaakt zit ik

vanavond nog te typen. ik zal het kort houden.

Maar op een gegeven moment ook een gebroken krukas.

Na een 50000 km versnellings bak stuk, men was het zo zat, en ik ook

dat ik gewoon een nieuwe Land Rover kreeg hoefde alleen het verschil

in nieuw prijs te betalen.

Ook bij de volgende Land Rovers altijd alles netjes opgelost.

Kijk dat is belangrijk, de dealer zet de auto niet in elkaar maar als er

een probleem is netjes oplossen.

Ook de importeur moet moet laten merken dat hij ahw zich de

problemen aantrekt.

En daarom is dit forum ook heel belangrijk.

Groeten,

Aart.

Ook ik ben met mijn Rio prima tevreden.

Wel moet ik erbij zeggen dat ik steeds meer dingen zelf doe aan de auto, voor zover mogelijk.

Niet alles gebeurt dus nog bij de Kia Dealer. Het belangrijke onderhoud wel.

Als ik nieuwe banden nodig heb, ga ik naar een ander, vaak omdat de prijzen aantrekkelijker zijn.

APK keuring doe ik bij een onafhankelijk keurstation. Die repareren niets, alleen keuren. Daardoor keuren ze niet af op een licht versleten ruitenwisserblad of

Ik heb de ceed nu bijna 3 maanden en heb er al 8100km op zitten.

Heb nu 1x de auto een weekendje moeten missen vanwege een storing, deze is keurig verholpen door de koops auto in apeldoorn.

Ondanks dat kleine tegenvallertje bevalt de kia echt heel goed en ben er nog steeds tevreden mee. Kleine tegenvallertjes kan je ook met een ferrari van paar maanden oud hebben. (net nog een filmpje gezien van een enzo die over verhit raakt en compleet uitbrand)

Ik ben blij dat mijn poging om dit forum zo goed wordt opgepakt door iedereen!!

Er gaat niets boven goede service en een goed contact waarbij er geen belachelijke "diagnosekosten" of iets dergelijks betaald dienen te worden.

Mijn garage stelt de diagnose gratis. Mede door de goede relatie die ik daar heb opgebouwd.

greetz Jan

Ik ben blij dat mijn poging om dit forum zo goed wordt opgepakt door iedereen!!

Er gaat niets boven goede service en een goed contact waarbij er geen belachelijke "diagnosekosten" of iets dergelijks betaald dienen te worden.

Mijn garage stelt de diagnose gratis. Mede door de goede relatie die ik daar heb opgebouwd.

greetz Jan

ik heb gelukkig die 7 jaar garantie dus diagnose was sowieso gratis. Maar ondanks dat hij daar in het weekend neer gezet was hebben ze maandag ochtend meteen gekeken wat er aan de hand was. Dat vond ik echt heel netjes van ze.