Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

TESTDRIVE KIA PRO CEE'D GT

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Testdrive Kia ProCee'd GT
Datum 20-9-2013 en 27-09-2013

In navolging van de testdrive van Smart en Bigwade (zie hier) was het de beurt aan de andere twee leden van de KCG. Omdat de volgende twee testritten precies in de vakantie periode vielen zijn deze  testritten later gehouden. Beide KCG leden nodigden een actief forum lid uit om ook een

dagje te sturen met de nieuwe Kia Pro Cee’d GT. Natuurlijk is het leuk als je wordt uitgenodigd voor een testdrive alleen deze keer is het voor een

hele brute en sportieve Kia. Namelijk de Pro Cee'd GT die is uitgevoerd met een turbo en heeft daardoor 204 PK onder de motorkap. De eerste

testdrive werd op vrijdag 20-092013 ingepland waarbij Warmentuuter en Theomonica met zijn zoon, het spits af beten. De tweede testdrive was

op vrijdag 27-09-2013 ingepland voor Specialmade en Mika Kjelld.

In Breukelen waar het hoofdkantoor zit van KMNL werden we welkom geheten door de PR manager.
Hier kregen wij onder het genot van een kopje koffie de uitleg van de Pro Cee'd  en de Pro Cee'd GT.

Maar voordat  we de sleutels kregen vertelde hij hoe het in zijn werk ging bij kia NL en dat was best indrukwekkend er gebeurd daar meer dan de

meeste mensen denken zoals het samenstellen van de pakketten. De Cee'd GT  is meer een gezinsauto doordat deze is uitgevoerd met vijf deuren

en een iets andere daklijn maar wel met de sportieve eigenschappen en looks van de Pro Cee'd GT.  Kia had nog geen auto's in het sportievere marktsegment maar de eerste indruk als je er om heen loopt is  zeer goed. Wat je met instappen opvalt is de lagere zit in de auto en de Recaro

stoelen die je geriefelijk omarmen voor een stevige zit. Een leuke gadget is dat je kan kiezen uit de lay-out van de teller.

Een gewone of een sportieve waar je de turbodruk en torque (kracht) kan aflezen.

Je kan je misschien voorstellen waar onze voorkeur naar uit ging.

Na een rustige opwarming rijden we van Breukelen naar Purmerend.
Wat meteen opvalt is het relaxte rijden en dat voelt meteen vertrouwd aan.
Het even inhalen is geen probleem, je ziet de turbo en torque meter ophoog schieten en voor je het weet ben je voorbij een vrachtwagen.

Wel dien je op je snelheidsmeter te letten want voor je het weet ga je (veel)  te hard. Meteen komt de mooie bocht van de A2 naar de A9.

Een lekkere doordraaier maar de iets stuggere en sportieve vering heeft hier geen moeite mee en de Pro Cee'd GT snijdt de bocht aan

als een warm mes door de boter. Bij Purmerend komen we langs een Jachthaven waar we ons eerste fotomoment hebben.

Purmerend is ook het territorium van Pimpmaster Xtra40. En als je een techneut bij het forum hebt moet je er ook gebruik van maken om

de technische aspecten te laten bekijken. Al snel werd het duidelijk dat dit wel snor zat en er eigenlijk weinig te pimpen viel aan de auto.

Onderweg hadden we een mooi moment om de toeter eens te proberen. Nou ik kan je zeggen die krijgt twee vinkjes bij

het vakje goed. De overstekende (bekende) wandelaars leken wel breakdansers zo mooi ze aan de kant sprongen.

Via Alkmaar naar Schermerhorn waar we de dijkjes van de Schermer opzoeken.
Dit zijn heerlijk slingerende weggetjes waarvan het wegdek niet te vlak geasfalteerd is.
En geen flitskasten dus perfect om de Pro Cee'd GT aan de tand te voelen en Theo heeft er zin in.
Je merk nu ook hoe belangrijk de sportievere vering zijn werk doet in samenspel met de Michelin Pilot Sport banden.

Het lijkt wel of de banden zich vast zuigen aan de weg en nu valt ook op hoe lekker stevig de Recaro stoelen zitten.
Moet erbij zeggen dat de vering stugger is maar zeker niet hinderlijk.
Over het sturen met de Cee'd  is al veel geschreven maar dat is met de Pro Cee'd  prima in orde.
Het stuurt direct en zeker niet komt niet zenuwachtig over en wij ervaren het als lekker sturend.

Buiten het feit dat de Pro Cee'd GT een sportieve uitstraling heeft, heeft deze ook wat sjiek's over zich.

En ik moet zeggen dat de oprijlaan hem niet misstaat. Zoals altijd als je het leuk hebt gaat de tijd snel en moesten

we met gezwinde spoed naar Breukelen en dat wil de Pro Cee'd GT ook prima.  Alleen jammer dat je hier maar max 120 km mag.

Warmentuuter:

In de tweeëntwintig jaar dat ik Koreaans rij kan ik met een gerust hart zeggen dat dit een toppertje is.
En zeg nu zelf als je het bovenstaande plaatje ziet............ Het is een wolf maar wel in wolfskleren en daar wil ik mee zeggen dat

Kia een prima sportieve auto op de markt zet die nog eens rijkelijk is voorzien van accessoires.

Theomonica:

Wat een auto is dit ben nog steeds onder de indruk. Dikkere bumpers, grotere wielen, en een turbomotor met 204 pk.  

Die ook echt vooruit wil, een mooie uitrusting heeft en mooi is afgewerkt. Dat zijn de dingen die van de Kia Pro cee'd GT

een begerenswaardiger auto maakt.  Zijn er dan geen op of aanmerkingen op de auto? Nee ik heb die niet kunnen vinden

je kan er lekker mee toeren maar je kan er ook lekker mee smijten ;).  Nou vooruit dan 1 dingetje dan, die grote 7 Jaar sticker

die had er wat mij betreft wel van af mogen blijven.

Specialmade:

De gebruikte materialen zijn van hoogwaardige kwaliteit. Plastic is niet of nauwelijks meer aanwezig. Er zijn 35 Kia Pro Cee’d GT’s naar Nederland gehaald. 33 bij een aantal geselecteerde dealers en twee in Breukelen. Een wit en een rood exemplaar. We hebben het hier dus over een exclusieve auto die je niet op elke straathoek zult tegenkomen. Wij hebben het voorrecht om het “witte exemplaar” te mogen testen. De GT is zeer compleet en kent (standaard) vele accessoires. Het stuur is b.v. voorzien van diverse satelliet knoppen, waaronder één met het opschrift GT. Bij het indrukken van deze toets veranderd het digitale dashboard van een “normale” kilometerteller in een digitale weergave. Hierbij komt ook de weergave van de turbodruk en torque in de klok tevoorschijn. Het constant corrigeren,  waarover bij sommige andere type Kia’s wordt gesproken, komt bij de Pro Cee’d GT niet voor. Hij stuurt als een skelter (kart) en ligt als een blok op de weg. De vering is wel wat stugger, maar zeker niet hinderlijk of nadrukkelijk aanwezig. De zes versnellingsbak, waar je even aan moet wennen, schakelt super licht en uitermate snel en nauwkeurig. Voor een bedrag van rond de € 30.000,00 rijd je een zeer sportieve auto waarmee je veel rijplezier zult beleven.

Tel daar tot slot nog de 7 jaar garantie bij en de aankoop zal snel een feit zijn.

Mika Kjelld:

Nadat de PR Manager ons nog het een en ander verteld had over de GT konden we vertrekken en geloof me als je vanuit een Sportage in een GT stapt dan lijkt het wel of je op de grond zit maar dat mocht de pret niet drukken.  Specialmade begon met rijden richting Volendam dus kon ik me concentreren op het interieur, en ik moet zeggen daar was niks op aan te merken het was mooi afgewerkt zat goed in elkaar en vooral de instrumenten zien er gaaf uit. Je kunt zelfs de turbodruk en het koppel zien. De stoelen die zitten erg goed en lekker stevig. Toen kwam het moment dat we wat meer vermogen gingen vragen en dan weet je niet wat er gebeurt, wat een kracht zit daar in, en dat voor een 1.6 met turbo.  Vervolgens ben ik achter het stuur gekropen. Wat een beleving. Het lijkt wel een kart zo strak deze GT de bocht instuurde.  De GT ligt als een blok op de weg en wat betreft de stugheid dat viel best mee alleen op een hobbelige weg merkte je dat,  maar het is zeker niet storend. Al met al  was het een dag om niet te vergeten en de foto’s zeggen genoeg... wat een mooie auto.  Ook een compliment voor KMNL dat deze testdrive’s mogelijk maakte.

• Like 6
Geplaatst

Leuk verhaal heren, leuk om te lezen. Mooie foto's  :-) en ook ik ben jaloers :P

• Like 3
Geplaatst

helemaal weer een top verslag heb hem weer met een smile zitten lezen 

en heb inderdaad geconstateerd dat er heel veel van mijn ideen inzitten dus er valt weinig te pimpen

• Like 4
Geplaatst

mannen via deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor deze mooie uitnodiging en ik heb er erg van genoten

• Like 4
Geplaatst

mannen via deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor deze mooie uitnodiging en ik heb er erg van genoten

dat telt natuurlijk ook van mij bedankt voor deze leuke dag

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...