Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1.6 GDI hydraulische klepstoters?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kan nergens vinden of de 1.6 GDI-motor hydraulische klepstoters heeft. Iemand die dat weet?

En zo ja, moeten die ook afgesteld worden?

Geplaatst

als ze hydraulisch zijn hoeven ze niet te worden af gesteld 

deze worden gesteld door middel van de olie druk die een zuigertje beweegt en zo de speling opheft 

Geplaatst

een GDI heeft geen hydraulische stoters.

afstellen zal je denk ik niet aan toe komen, tenzij je op gas gaat rijden ofzo. afstellen zal wel een prijzig iets zijn, aangezien (net als bij de 1.4 en 1.6 uit de vorige ceed) de nokkenassen eruit moeten omdat het complete kommen zijn, en geen losse plaatjes.

Geplaatst

Normaal heb je een vulplaatje onder de vaste klepstoter liggen om de klep te stellen, onder een hydraulische klepstoter zit geen vulplaatje meer, deze drukt direct op de klep en is dan ook per definitie zelfstellend. 

De 1.6 GDI heeft volgens mij wél hydraulische stoters trouwens, GDi is een CVVT motor. 

Geplaatst

vulplaatjes wordt al een poosje niet meer gebruikt bij kia, zo uit mn hoofd zaten ze het laatst erin bij t vorige type sportage 2 liter, daarna zijn t complete kommen geworden die varieren in dikte.

tegenwoordig worden trouwens weer steeds minder hydraulische stoters gebruikt omdat de constructie duurder en zwaarder is dan mechanische, en de materialen van de klepzitten zijn verbeterd waardoor de kleppen minder zullen inslijten.

En de 1.6 gdi heeft toch echt mechanische stoters.

Geplaatst

Ik wil niet met je in discussie gaan maar een CVVT motor met mechanische klepstoters?

Dit staat er op de site van Hyundai over de Gamma motor;

"In the valve train, roller swing arms and Hydraulic Lash Adjusters (HLA) reduce valve driven friction to improve fuel economy by 1% compared with direct valve driving.  The Gamma engine also features a maintenance-free silent timing chain system to enhance durability and to reduce noise, vibration and harshness (NVH)."

HLA's zijn toch echt hydraulische klepstoters  :wink:

Geplaatst

dit is van een 1.6 gdi motor zo als die in de rio soul en nog veel meer types word gezet wet niet of er al weer een nieuwer type is deze heb ik bij de rio 2013 uit de usa weg gehaald

Geplaatst

eeeeh, wacht ff hoor...

De 2013 Rio wordt toch helemaal niet geleverd met een 1.6 benzine? 

in de usa word de rio alleen maar geleverd met een 1.6 gdi 

Geplaatst

@ creative name, je hoeft niet met me in discussie, ik zit hele dage in de kia's, dus denk inmiddels wel redelijk te weten waar ik het over heb.

en de ceed JD heeft dezelfde motor als in de sportage en soul. Een rio 1.6 met GDI motor is er ook, enkel niet in NL

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...