Ceed2Ceed Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Ik kan nergens vinden of de 1.6 GDI-motor hydraulische klepstoters heeft. Iemand die dat weet? En zo ja, moeten die ook afgesteld worden? Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 als ze hydraulisch zijn hoeven ze niet te worden af gesteld deze worden gesteld door middel van de olie druk die een zuigertje beweegt en zo de speling opheft Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 hier nog een mooi filmpje met wat technieche uitleg van je motor Quote
Crum Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 een GDI heeft geen hydraulische stoters. afstellen zal je denk ik niet aan toe komen, tenzij je op gas gaat rijden ofzo. afstellen zal wel een prijzig iets zijn, aangezien (net als bij de 1.4 en 1.6 uit de vorige ceed) de nokkenassen eruit moeten omdat het complete kommen zijn, en geen losse plaatjes. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Normaal heb je een vulplaatje onder de vaste klepstoter liggen om de klep te stellen, onder een hydraulische klepstoter zit geen vulplaatje meer, deze drukt direct op de klep en is dan ook per definitie zelfstellend. De 1.6 GDI heeft volgens mij wél hydraulische stoters trouwens, GDi is een CVVT motor. Quote
Crum Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 vulplaatjes wordt al een poosje niet meer gebruikt bij kia, zo uit mn hoofd zaten ze het laatst erin bij t vorige type sportage 2 liter, daarna zijn t complete kommen geworden die varieren in dikte. tegenwoordig worden trouwens weer steeds minder hydraulische stoters gebruikt omdat de constructie duurder en zwaarder is dan mechanische, en de materialen van de klepzitten zijn verbeterd waardoor de kleppen minder zullen inslijten. En de 1.6 gdi heeft toch echt mechanische stoters. Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Ik wil niet met je in discussie gaan maar een CVVT motor met mechanische klepstoters? Dit staat er op de site van Hyundai over de Gamma motor; "In the valve train, roller swing arms and Hydraulic Lash Adjusters (HLA) reduce valve driven friction to improve fuel economy by 1% compared with direct valve driving. The Gamma engine also features a maintenance-free silent timing chain system to enhance durability and to reduce noise, vibration and harshness (NVH)." HLA's zijn toch echt hydraulische klepstoters Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 zo nu heb ik het maar even in het hand boek opgezocht en dit staat daar in Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Vaag dat de site van Hyundai wat anders zegt, en dit is echt de Gamma 2 (GDi) motor en niet de 1 (MPi)? Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 dit is van een 1.6 gdi motor zo als die in de rio soul en nog veel meer types word gezet wet niet of er al weer een nieuwer type is deze heb ik bij de rio 2013 uit de usa weg gehaald Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Aha oke thanks, weer wat geleerd! Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 eeeeh, wacht ff hoor... De 2013 Rio wordt toch helemaal niet geleverd met een 1.6 benzine? Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 eeeeh, wacht ff hoor... De 2013 Rio wordt toch helemaal niet geleverd met een 1.6 benzine? in de usa word de rio alleen maar geleverd met een 1.6 gdi Quote
Crum Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 @ creative name, je hoeft niet met me in discussie, ik zit hele dage in de kia's, dus denk inmiddels wel redelijk te weten waar ik het over heb. en de ceed JD heeft dezelfde motor als in de sportage en soul. Een rio 1.6 met GDI motor is er ook, enkel niet in NL Quote
Creative Name Geplaatst 16 Augustus, 2013 Geplaatst 16 Augustus, 2013 Dan stop ik nu met de lastige vragen, bedankt voor je info! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.