patten Geplaatst 22 Augustus, 2013 Geplaatst 22 Augustus, 2013 Tijdens mijn vakantie was ik in bergachtig gebied. Om sommige steile hellingen goed op (en af) te komen was terug/op-schakelen noodzakelijk. Echter had ik vaak moeite om snel van 6 naar 5 te schakelen. Dan kwam ik (irritant) vaak in de 3 terecht. Zelde voor 5 naar 4 wat dan 2 werd. Dit ook tijdens bergafrijden als ik wilde remmen op de motor. Gelukkig trapte ik dan snel genoeg de koppeling in om erger te voorkomen.... Was in elk geval erg irritant. Herkent iemand dit? Auto: 1.6 GDI SW met nu ongeveer 10.5K op de teller. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 22 Augustus, 2013 Geplaatst 22 Augustus, 2013 Nee wij zitten regelmatig in heuvelachtig terrein maar herken het niet. Wel ga ik inderdaad soms van 6 naar 3 ipv 5 maar dat is mijn eigen tekortkoming denk ik 1 Quote
Specialmade Geplaatst 23 Augustus, 2013 Geplaatst 23 Augustus, 2013 @Patten, Goed rechts houden. En dan bedoel ik niet op de rijbaan maar je versnellingspook. Bij terugschakelen, maar ook opschakelen, van 6 naar 5 of vv je versnellingspook een lichte druk naar rechts geven. Succes verzekerd. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
tjacha Geplaatst 23 Augustus, 2013 Geplaatst 23 Augustus, 2013 Nee, ik herken het ook niet. In de 6e versnelling rijdend moet je wel veel meer en alerter terugschakelen in bergachtig terrein t.o.v. rijden in een vijf-bak. Quote
patten Geplaatst 23 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 23 Augustus, 2013 Hier zal ik eens bewust op gaan letten en proberen. Thanx! @Patten, Goed rechts houden. En dan bedoel ik niet op de rijbaan maar je versnellingspook. Bij terugschakelen, maar ook opschakelen, van 6 naar 5 of vv je versnellingspook een lichte druk naar rechts geven. Succes verzekerd. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.