Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Haperende bak bij veel schakelen in bergachtig gebief (1.6 GDI)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tijdens mijn vakantie was ik in bergachtig gebied. Om sommige steile hellingen goed op (en af) te komen was terug/op-schakelen noodzakelijk. Echter had ik vaak moeite om snel van 6 naar 5 te schakelen. Dan kwam ik (irritant) vaak in de 3 terecht. Zelde voor 5 naar 4 wat dan 2 werd. Dit ook tijdens bergafrijden als ik wilde remmen op de motor. Gelukkig trapte ik dan snel genoeg de koppeling in om erger te voorkomen.... Was in elk geval erg irritant.

Herkent iemand dit?

Auto: 1.6 GDI SW met nu ongeveer 10.5K op de teller.

Geplaatst

@Patten,

Goed rechts houden. En dan bedoel ik niet op de rijbaan maar je versnellingspook.

Bij terugschakelen, maar ook opschakelen, van 6 naar 5 of vv je versnellingspook

een lichte druk naar rechts geven. Succes verzekerd.   :-)

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Nee, ik herken het ook niet. In de 6e versnelling rijdend moet je wel veel meer en alerter terugschakelen in bergachtig terrein t.o.v. rijden in een vijf-bak.

Geplaatst

Hier zal ik eens bewust op gaan letten en proberen. Thanx!

@Patten,

Goed rechts houden. En dan bedoel ik niet op de rijbaan maar je versnellingspook.

Bij terugschakelen, maar ook opschakelen, van 6 naar 5 of vv je versnellingspook

een lichte druk naar rechts geven. Succes verzekerd.   :-)

Suc6

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...