Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Stuurbekrachtiging / verbruiksmeter

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in dit forum, ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een Ceed Sportswagon Pluspack van september 2012.

Een fijne bak, maar ik merk ook een paar minpuntjes:

- De verbruiksmeter liegt dat-ie barst... Het werkelijk verbruik aan de pomp is 10% hoger dan wat de boordcomputer aangeeft (6,7 ipv 6,1 liter per 100 km)! Gemeten na een ritje van 400 km bij 120 km/h.

- De besturing is nogal zoekerig. Hij rijdt niet graag rechtdoor, je moet echt je aandacht erbij houden om in het spoor te blijven. Drift afwisselend naar links en naar rechts, nogal vermoeiend op lange stukken. Daar baal ik wel van. Mijn vorige auto (Mits. Lancer) reed als op rails, daarmee kon ik met 1 vinger aan het stuur rechtuit rijden. De bandenspanning (Hankook 205/55/16 op lichtmetaal) is OK (4×2.2).

Weten jullie misschien of deze euvels te verhelpen zijn? Ze doen nogal afbreuk aan het rijplezier.

Geplaatst

Ik ben net terug uit Duitsland en heb op het traject Hannover-Veenendaal (335 km bij 120 km/h gemiddeld) een verbruik van 5.9 l/100 km gemeten aan de benzinepomp, had in Duitsland de tank randvol met Total Super 95 getankt en ook bij thuiskomst randvol getankt.

De boordcomputer gaf 6.0 gemiddeld aan, dus deze keer was de indicatie best wel nauwkeurig. Vreemd.

Geplaatst

Wat ik nog vergat te vermelden, ik had de bandenspanning licht verhoogd naar 2.3 bar. Ook bij deze hogere bandenspanning is het stuurgedrag erg zoekerig, behalve wanneer ik de stuurbekrachtiging op "sport" zet. Dan rijdt hij wél rechtuit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...