Sturen Nieuwe Cee'd
4 4

56 berichten in dit topic

Aanbevolen berichten

Standaardvelgen en -banden eronder. Zomer- (Conti) en winterbanden (Semperit).

Het is bij mij niet zozeer het moeten bijsturen, maar het niet kunnen geven van kleine correcties. Het stuur lijkt in de middenstand iets vast te zitten. Geef je een correctie, dan geeft je snel teveel correctie als je door die 'blokkering' heen draait. Op lagere snelheid lijkt er niets aan de hand, maar op hogere snelheid, zelfs op comfort, gebeurt het. Ik heb zelfs het idee dat het niet altijd zo is.

Dat geeft mij de hoop dat het met een software update te verbeteren moet zijn. Ik meld me eerst bij de dealer, maar reacties zijn welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Software udate kan helpen. Maar wat jij beschrijft is een kenmerk van de elektrische stuurbekrachtiging. Een electr. Stb schakelt zich uit, enschakelt weer in als jij aan je stuur draait. Er is veel over te lezen op internet. Het voordeel van elek. Stb is dat het verbruik iets lager is, maar het stuurgrvoel van een auto met een hydraulisch systeem is meestal beter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iemand nog interesse in een gloednieuwe mat voor op de bodem van de kofferruimte van een Kia Cee'd SW model vanaf 2012 ?? Nieuw in verpakking en nooit gebruikt. Met sparingen voor bagage ogen e.d. Nieuwprijs ruim € 70,-. Mag weg voor weinig....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou inmiddels 6000km verder maar ik blijf het sturen echt een irritatie punt vinden, als 16 en 17 inch ook niet helpt wat hier wordt beweerd dan maar wachten op de software update kijken of dat soelaas bied.

uitlijning en calibratie staan volgens van Kouwen Amsterdam goed.

heb ook een mail gestuurd naar KIA Nederland maar niet eens een reactie terug gekregen beetje jammer dit.

Iemand bekent wanneer er een software update beschikbaar komt voor de stuur inrichting???????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb zelf 1400km erop zitten met mijn SW uit 2013. totale km stand is ongev 27K. ik heb alleen nog maar met 15 inch stalen velgen gereden met de snowtrac 3 winterbanden. En op de snelweg rijd ik met het stuur losjes tussen duim en wijsvinger ongev 100km/h

heb de stuurbekrachtinging op comfort modus. en elke paar seconden 3 a 4  moet ik dan toch heel lichtjes een kleine correctie maken om netjes in het midden van de baan te blijven. Het stuur reageert ook goed op die kleine correcties. maar toch. iIs dit nu het probleem of ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@murky123,

Zo omschreef ik ook t weggedrag van onze Ceed in post #47. Mijn vraag aan jou: vindt jij dit: irritant/ matig gedrag//gewoon lekker sture/ perfekt rijden?

Inmiddels 6000+km op de klokke en wij vinde t gewoon goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wellicht prettig voor de GT rijders onder ons;

Mijn Pro_Cee'd GT heeft hier met de 18 inch wielen geen last van. Echter met de winterbanden (16 inch) is het geen plezier om te rijden. Kleine correcties uitvoeren is een nachtmerrie. Je stuurt vrijwel altijd té ver door. Dit gedrag komt gek genoeg alleen voor als je voor langer als bijvoorbeeld 5 minuten rechtdoor rijdt (bijvoorbeeld snel of rijksweg). Als je pas de snelweg op rijdt, is dit probleem niet aanwezig.

Lijkt mij dus inderdaad een issue met de elektrische stuurbekrachtiging. Echter, gek genoeg hebben mijn 18 inch wielen er geen last van. Nu kan ik mij voorstellen dat bij de GT dit mede veroorzaakt kan worden door de dikkere lagers/rubbers aan de vooras (alles is toch stukken stugger als de normale cee'd/Pro cee'd..). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@murky123,

Zo omschreef ik ook t weggedrag van onze Ceed in post #47. Mijn vraag aan jou: vindt jij dit: irritant/ matig gedrag//gewoon lekker sture/ perfekt rijden?

Inmiddels 6000+km op de klokke en wij vinde t gewoon goed.

ik heb er niet zo veel problemen mee, maar ik merk het wel. ik rijd vrij weinig op de snelweg. en het enige vergelijkings materiaal wat ik heb is mijn vorige auto: ford focus van 2002 .

lastig te omschrijven. perfect lijkt me niet, irritant vind ik het ook niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook wij hebbe dr geen probleme mee. n Vriend van mij, die ff in mn Ceed reed en direct "Sohe" riep, heeft nu ook n nieuwe Ceed (sw uit de showroom)   :tt1:  en stelde vast dat zn Ceed wat "zoekeriger" was dan zn vorige, ouwe, Volvo. Heeft r ook geen probleme mee.  :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onze nieuwe Ceed SW word als alles goed gaat Vrijdag aanstaande afgeleverd, ben benieuwd. Wij hebben een redelijk lange proefrit gemaakt, meer dan een uur, met een SW en vond dat heel goed sturen. Had hiervoor met een Focus sation gereden maar dat stuurt ook niet prettig en heel direct. Rijd nog in een Nissan Primera station en die stuurt ook wel heel direct, misschien dat het daardoor niet op valt. Ik zal jullie op de hoogte houden als ik hem heb.

Groet, Raymond

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag hier extra opgelet tijdens langere rit over snelweg. Rij in een nieuwe C'eed, sportswagon comfortpack 1.6 gdi . Had en heb ook na vandaag geen klachten of opmerkingen over stuurgedrag. Meteen ook (wat beter dan eerder) verschillende stuurstanden uitgeprobeerd. Ik voel - zie de opmerkingen van anderen hierover - toch wel verschil hoor. In de sportieve stand ligt de C'eed echt lekker stevig op de snelweg. 

Succes met oplossen van jouw/jullie klacht over het rijgedrag.

Mvg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de laagprofiel banden is het sturen een stuk beter dan met "gewone" banden. Het stuurgedrag is na een correctie van de sporing niet veel verbeterd. Het maakt niet uit of je de bekrachtiging in de sport of normaal  stand zet. Het strakkere stuurgevoel dat Kia probeert te geven door de sport instelling is gewoon voor het gevoel. Er veranderd in wezen niets aan het vage stuurgevoel. Ze moeten er beter hun best op doen en er voor zorgen dat bij een volgende facelift of nieuw model het een echte rijdersauto word.

Heb mijn Cee'd nu meer da een jaar maar kan er helaas nog steeds niet aan wennen.

Voor de rest een top auto zonder problemen en ik krijg nog steeds veel lovende reakties op de auto.

KIAI.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds september 2013 ben ook ik een trotse eigenaar van een nieuwe Kia cee'd. Geweldig mooie auto, maar helaas laat het sturen te wensen over. In het begin dacht ik dat ik moest wennen aan de nieuwe auto, in de winter dacht ik vaak dat het hard waaide, maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet aan mij ligt maar aan mij Kia. Ik heb constant het idee dat het heel hard waait en dat ik over de weg heen slinger.

De garage heeft iets van een update gedaan, maar weet verder ook niet wat ze ermee aan moeten. Aangezien ik door mijn krapachtig sturen inmiddels ook last heb van mijn rug, vandaag maar eens contact opgenomen met Kia Nederland. Benieuwd wat hier uit komt.

Ik wil heel graag in juni met mijn Kia op vakantie naar Oostenrijk, maar op het moment voel ik me alles behalve veilig in die auto. Erg jammer....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ejam 1986 schrijft: "In het begin dacht ik dat ik moest wennen aan de nieuwe auto, in de winter dacht ik vaak dat het hard waaide, maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet aan mij ligt maar aan mij Kia. Ik heb constant het idee dat het heel hard waait en dat ik over de weg heen slinger.": Dit is exact wat ik ook ervaar.Ik  heb mijn Kia Ceed sportswagon sinds Oktober 2012 en ben met dit probleem inmiddels diverse keren bij de dealer geweest. Winter- of zomerbanden, instelling stuurgedrag, uitlijnen: niets helpt. Inmiddels is wel duidelijk dat slechts bepaalde exemplaren van de nieuwe Ceed dit probleem hebben (en veel andere niet). Ook ik voel me hierdoor niet altijd veilig in mijn Ceed.Kia lijkt echter absoluut geen haast te maken met de oplossing van dit probleem. Is het misschien een idee om als eigenaren van een Kia met dit probleem gezamenlijk wat te ondernemen richting de importeur ?? Ik hoor graag wie daar wat voor voelt..... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je in een andere gereden ?

Van de dealer ?

Vervanging stuurhuis zou een optie zijn maar ik weet niet of men dit weg gaat frommelen

als product eigenschap.

Probeer eens een vergelijkbare auto

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Ejam 1986 en qija

ja, het is verre van leuk, weet ervan mee te praten. Spreek ook de wens uit dat het bij jullie opgelost kan worden (als het mogelijk is tenminste want dat hoeft niet het geval te zijn)

Heb een SP3 (van 2011) en stuurt nog steeds verre van prettig, en idd deze gaat ook nooit met ons op reis naar b.v. het land wat je noemde, voor zulk soort ritten lenen wij een andere auto. (na 1 1/2 uur ben je het al helemaal zat}

Het ligt allemaal aan jou en mij volgens kia, b.v. tja, hij is nu eenmaal wollig, u houdt het stuur niet goed vast, het is een vrij hoge auto dus die vangt wind bla.bla. Wel toevallig is dat de nieuwe/gefacelifte SP3 juist op al deze punten kwa sturen en weggedrag is aangepast staat in de review te lezen. Heb veel grotere en hogere suv's gehad, zelfs een transporter stuurt beter met een behoorlijke wind dan deze SP3 zonder wind.Kan nog wel meer beschrijven maar lees even de verschillende bijdragen door in het SP3 topic 'sturen" weet je in ieder geval wat zoal kan tegenkomen.

Grtz en succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de laagprofiel banden is het sturen een stuk beter dan met "gewone" banden. Het stuurgedrag is na een correctie van de sporing niet veel verbeterd. Het maakt niet uit of je de bekrachtiging in de sport of normaal  stand zet. Het strakkere stuurgevoel dat Kia probeert te geven door de sport instelling is gewoon voor het gevoel. Er veranderd in wezen niets aan het vage stuurgevoel. Ze moeten er beter hun best op doen en er voor zorgen dat bij een volgende facelift of nieuw model het een echte rijdersauto word.

Heb mijn Cee'd nu meer da een jaar maar kan er helaas nog steeds niet aan wennen.

Voor de rest een top auto zonder problemen en ik krijg nog steeds veel lovende reakties op de auto.

KIAI.jpg

super mooie wagen, maar even wat anders. welke velgen en welke maat is dat? ik vind ze super gaaf staan. ik ben ook nog zoekende naar andere velgen vandaar de vraag. ( sorry voor topic vervuiling )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stel gerust je vragen......!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snap je vraag wel hoor Murky! Die velgen staan hem inderdaad heel goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

super mooie wagen, maar even wat anders. welke velgen en welke maat is dat? ik vind ze super gaaf staan. ik ben ook nog zoekende naar andere velgen vandaar de vraag. ( sorry voor topic vervuiling )

Dat is de 17 inch velg type Genua van kia zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ejam 1986 schrijft: "In het begin dacht ik dat ik moest wennen aan de nieuwe auto, in de winter dacht ik vaak dat het hard waaide, maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet aan mij ligt maar aan mij Kia. Ik heb constant het idee dat het heel hard waait en dat ik over de weg heen slinger.": Dit is exact wat ik ook ervaar.Ik  heb mijn Kia Ceed sportswagon sinds Oktober 2012 en ben met dit probleem inmiddels diverse keren bij de dealer geweest. Winter- of zomerbanden, instelling stuurgedrag, uitlijnen: niets helpt. Inmiddels is wel duidelijk dat slechts bepaalde exemplaren van de nieuwe Ceed dit probleem hebben (en veel andere niet). Ook ik voel me hierdoor niet altijd veilig in mijn Ceed.Kia lijkt echter absoluut geen haast te maken met de oplossing van dit probleem. Is het misschien een idee om als eigenaren van een Kia met dit probleem gezamenlijk wat te ondernemen richting de importeur ?? Ik hoor graag wie daar wat voor voelt..... 

Hoi,

Ik ben inmiddels ook meerdere malen bij de dealer geweest, in eerste instantie hebben ze mijn stuurhuis vervangen, maar dit bood geen oplossing, Uitlijnen en balanceren ook geen resultaat. banden van links naar rechts ook geen verschil. winter of zomer banden net zo min een verandering, diverse banden spanningen getest, maar het probleem blijft.

Af en toe heb ik het idee dat ik dronken ben, of dat er inderdaad veel wind staat maar helaas geen druppel gedronken, en wind stil.

De laatste keer hebben ze een aanpassing gedaan in de software omdat de stand van comfort niet bleef staan na stoppen en starten, dat leverde een nog veel groter probleem op, de auto wilde alle kanten op, behalve de juiste kant. uiteindelijk weer bij de dealer naar binnen, en er op aangedrongen dat de monteur een rondje mee reed, en vervolgens zelf reed, die constateerde inderdaad dat het een vreemd gedrag was, vervolgens een test gedaan met de 4 mogelijke instellingen, voor benzine, diesel, de SW en de sedan. daar is een instelling uitgekomen die redelijk voldeed aan de wens, (uit mijn hoofd de diesel van een sedan) (vreemd dat er verschil in zit) maar nadat we toch maar heen en weer geweest zijn naar Noorwegen is het probleem nog steeds niet weg. ik ben ten einde raad, en de dealer geeft aan dat er niks aan te doen is, en dat ik het bij de importeur moet melden, en als er maar voldoende klachten zijn ze er vermoedelijk wel iets aan gaan doen, ik heb het al eens aangegeven bij de importeur, maar die opmerking heb ik een eerder bericht al eens gedeeld. Je hebt het er maar mee te doen.

Thuis is het vechten wie er met de Chevrolet Spark op pad mag, die stuurt een stuk prettiger, rijd goedkoper, en is nog eens 17.000 euro goedkoper ook.

Maar als je een goed idee hebt om dit bij de importeur onder de aandacht te krijgen, dan doe ik graag mee.

Groeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit soort verhalen zijn toch niet de bedoeling, lijkt me.

Het zijn er kennelijk ook maar een paar die dit ervaren.

Ook aan Groenewoud de vraag; heb je in een vergelijkbare auto gereden die het niet heeft ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik in andere Ceed's SW gereden, zowel voor de aanschaf als daarna. Die beide auto's hadden dit probleem niet.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou de hele voortrein eens goed na laten kijken incl. complete voorwiel ophanging.

Bijv. bij Wolters, die hebben er verstand van.

Heb zelf een akkefietje gehad met een Pontiac.

Eindeloos uitgelijnd, banden gewisseld etc.

Bleek het een montagefout van de wielophanging te zijn.

3 bouten los, spul centreren en klaar.

Maar dat was toen.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
4 4