Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tijden het rijden 50/60 km per uur stuiterd de auto over de weg. Ik heb sindskort mijn velgen eraf gehaald op mijn remklauwen te verfen. Daarna heb ik ze netjes terug gezet met een moment sleutel op 110 NM. Kan dit het probleem zijn? Mijn auto heeft kortgeleden een kleine beurt gehad, erna viel het me pas op. (verfen afgemaakt voor de kleine beurt)

Alvast bedankt!

Geplaatst

Tijden het rijden 50/60 km per uur stuiterd de auto over de weg. Ik heb sindskort mijn velgen eraf gehaald op mijn remklauwen te verfen. Daarna heb ik ze netjes terug gezet met een moment sleutel op 110 NM. Kan dit het probleem zijn? Mijn auto heeft kortgeleden een kleine beurt gehad, erna viel het me pas op. (verfen afgemaakt voor de kleine beurt)

Alvast bedankt!

Ben een leek,maar zou wel toevallig zijn als het verven en verwijderen van de velgen er niets mee te maken heeft.

Maar over dat verven gesproken,ga je nu ook met plakletters ´´bi-turbo´´ op de achterkant zetten?

Geplaatst

Wat versta jij onder stuiteren ???,

Trilt de auto niet? ? Dat er misschien een stukje lood is afgevallen

Of dat je wielen toch nog los zitten

Ik denk niet dat de wielen loszitten. (110 nm vast met momentsleutel) Met stuiteren bedoel ik over een vlak wegdek hobbelen. Zou dat met loodjes te maken kunnen hebben? Bandenspanning is prima en zit nu rond de 2.3.

Ps: het maakt verder niet uit op welke stand je je velgen terug plaatst?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Geplaatst

normaal gesproken maakt dat niet zo heel erg veel uit (tenzij de wielen aan de auto zijn gebalanceerd maar dat gebeurd niet zo heel erg vaak )

wat je wel even kan controleren is als je de wagen even opkrikt en even de wielen draait om te zien of ze allemaal goed zitten gecentreerd 

je ziet dan meteen welk wiel er op en neer gaat 

Geplaatst

normaal gesproken maakt dat niet zo heel erg veel uit (tenzij de wielen aan de auto zijn gebalanceerd maar dat gebeurd niet zo heel erg vaak )

wat je wel even kan controleren is als je de wagen even opkrikt en even de wielen draait om te zien of ze allemaal goed zitten gecentreerd 

je ziet dan meteen welk wiel er op en neer gaat 

En als dat bijvoorbeeld bij eentje is. Wat moet je dan doen?

Geplaatst

wiel er even afhalen even controleren of het hart van de velg niet is beschadigd  en eventueel dat de vul ring er nog zit 

en dan weer opnieuw vast zetten goed kruislings en even het wiel blijven draaien en controleren 

het beste is ook de moeren/bouten met de hand eerst helemaal aan te draaien en als het wiel goed zit dan pas vast te zetten 

Geplaatst

Ik zou ze allemaal 1voor1 even losdraaien en dan opnieuw met het handje aandraaien zodat je zeker weet dat de bol/conische kop goed recht in het gat zit,en dan weer proberen.dan weet je zeker dat ze goed gecentreerd zitten.

zo niet dan kan er idd een loodje afgevalen zijn en rijd je best even langs de bandenboer om te laten balanceren.

en moment van 110nm doe ik ook en klopt ook dus daar ligt het niet aan.

Geplaatst

Ik heb jullie tips gevolgd en de bandenspanning gelijk gecheckt. Het lijkt nu dat die een stuk beter rijdt. Ik laat jullie het nog over weten! Alvast bedankt

Geplaatst

Ja hoor dat zou heel goed kunnen orginele velgen hebben overhet algemeen genomen het centrale gat presies op maat

En aftermarket velgen hebben vaak die pas ringen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...