Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is het normaal dat je de remmen hoort schuren tijdens het afremmen,of gaat dit na een tijdje over?

Heb dit bij vorige auto´s nooit gehoord,heb mijn Picanto nu 3 weken,400 km gereden.

Geplaatst

Ik denk dat het normaal is, heb ook ervaren dat als schurend geluid optreed op mijn Picanto 2013, dat dan de remmen heel sterk aangrijpen.

Een toch bekend verschijnsel bij veel schijfremmen, ook als de auto een nachtje buiten heeft gestaan met vochtig weer treed het soms op maar het gaat over, vermoedelijk lichte oxidatie.

Houdt het wat langer aan na het wegrijden dan even licht de rem bedienen en even vasthouden.

Het materiaal waarvan de schijven gemaakt zijn en hoe ze bewerkt zijn is voornamelijk de oorzaak, als de schijven wat gladder zijn geworden en de remblokjes ingesleten zijn  is het over.

Geplaatst

Ok,ik hoop het,maar je hoort het ook bij minimaal remmen,langzaam van 10 naar 0,dus niet sterk aangrijpen.

Ook als de motor nog niet is afgeslagen door de ISG,hoor je het.

Bij vochtig weer had ik wel eens eerder gemerkt bij mijn vorige auto,maar deze doet het dus ook bij droog weer.

Heb nog maar ruim 400 km gereden,als het aanhoudt,kan ik altijd nog actie ondernemen.

Of anders de radio hard aan.

Geplaatst

Je remmen horen ten alle tijden vrij te lopen en zeker niet te schuren, ten eerste omdat je remblokken/schijven slijten als een gek (en je benzineverbruik zal er ook niet door dalen) maar vooral omdat je remmen 1 van de onderdelen is die absoluut foutloos horen te werken. Roest op je schijven na een nachtje regen heeft iedereen, je praat dan over honderdsten van millimeters en zal dan ook zeker niet de reden van het geluid zijn. Het beste laat je de boel even nakijken, ook monteurs hebben wel eens een slechte dag :wink:

Geplaatst

Hij remt als de beste,moest ik echt aan wennen en ze lopen echt niet aan,verbruik zal er derhalve niet onder lijden,maar je hoort duidelijk dat je remt,ik kijk het nog even aan en als het blijft,laat ik er wel even naar kijken.

Geplaatst

Wat zich allemaal moet zetten bij nieuwe schijfremmen:

Het oppervlak van de rem schijf.

Het oppervlak van de remblokjes  aan beide zijden.

De geleiders van de remblokjes in de calipers / rem cylinders.

De shims, tussenplaatjes tussen remblokjes en rem cylinders.

De asjes voor geleiding en op zijn plaats houden van remblokjes en shims.

Oppervlak van de remzuigers.

Rubber ringen rond de remzuigers, nieuw zijn die wat stug en trekken dus remzuigers net niet voldoende terug.

Naar de dealer gaan voor licht piepende of schurende remmen bij een splinternieuwe auto kost ook brandstof ,tijd en geld.

Bij oudere auto`s die een poosje stil hebben gestaan in een vochtig klimaat of omgeving wil dit ook nogal eens voorkomen doordat het oppervlak van de remschijven een lichte aanslag van roest hebben wat na een paar keer fors remmen weer weg is.

Een luid schurend, krassend of piepend geluid van metaal op metaal en afnemend remvermogen, dikwijls ook voelbaar in het stuur is natuurlijk een andere zaak waar wel direct actie voor ondernomen dient te worden.

Geplaatst

Hij remt als de beste,moest ik echt aan wennen en ze lopen echt niet aan,verbruik zal er derhalve niet onder lijden,maar je hoort duidelijk dat je remt,ik kijk het nog even aan en als het blijft,laat ik er wel even naar kijken.

Schurend geluid tijdens het remmen is NOOIT oké, laat je niks wijsmaken. Gewoon even naar de garage en een wieltje eraf, daar heb je tenslotte garantie voor.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...