Tuurke Geplaatst 6 September, 2013 Geplaatst 6 September, 2013 Vers van de pers: Op de website van Kia Nederland staat dat je 7 jaar gratis kaartupdates krijgt als je auto af fabriek een LG navigatiesysteem heeft en vanaf 1 september 2013 op naam is gesteld. Als je Kia ouder is en eveneens af fabriek met een LG navigatiesysteem is uitgerust kun je de kaartupdates bijkopen voor eenmalig 199 euro. " VALT UW KIA BINNEN DE KAARTUPDATESERVICE? Alle Kia modellen, met tenaamstelling vanaf 1 september 2013 met een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatiesysteem, vallen binnen de kaartupdateservice. AIs uw Kia te naam is gesteld vóór 31 augustus 2013 en voorzien is van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatiesysteem, dan kunt u ook profiteren van deze service. U krijgt de meest recente update plus vijf kaartupdates de komende jaren voor slechts €199,-" http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/kia-7-jaar-kaartupdates/ Quote
vand.m Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 "AIs uw Kia te naam is gesteld vóór 31 augustus 2013 en voorzien is van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatiesysteem, dan kunt u ook profiteren van deze service. U krijgt de meest recente update plus vijf kaartupdates de komende jaren voor slechts €199,-" Begrijp ik goed dat mijn LG navigatie generatie dan niet in aanmerking komt voor deze "service"? Ik zie nl. een versie van : 2012.01.20 (zie foto)Het gaat om een Kia sportage 3 Plus Pack van jan.2012. Ik zou dat dan wel vreemd vinden! Wie weet er meer over! Groet, vand.m Quote
enrique Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 Navigatiescherm LG 07-09-2013.jpg"AIs uw Kia te naam is gesteld vóór 31 augustus 2013 en voorzien is van een af-fabriek LG generatie 1.0/1.5 navigatiesysteem, dan kunt u ook profiteren van deze service. U krijgt de meest recente update plus vijf kaartupdates de komende jaren voor slechts €199,-" Begrijp ik goed dat mijn LG navigatie generatie dan niet in aanmerking komt voor deze "service"? Ik zie nl. een versie van : 2012.01.20 (zie foto) Het gaat om een Kia sportage 3 Plus Pack van jan.2012. Ik zou dat dan wel vreemd vinden! Wie weet er meer over! Groet, vand.m Uit je foto kun je toch niet opmaken om wat voor een versie LG is de 1.0/1.5 navigatiesysteem klopt dat ?? groet Quote
vand.m Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 Uit je foto kun je toch niet opmaken om wat voor een versie LG is de 1.0/1.5 navigatiesysteem klopt dat ?? groet Je kunt idd. uit de foto niet opmaken of het een LG navigatie is! Of iemand moet dit ergens aan een nummer kunnen zien! Maar ze hebben mij ooit verteld dat het een LG zou zijn! Quote
enrique Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 Je kunt idd. uit de foto niet opmaken of het een LG navigatie is! Of iemand moet dit ergens aan een nummer kunnen zien! Maar ze hebben mij ooit verteld dat het een LG zou zijn! Klopt want dat staat in het navigatie boekje als je dat nog hebt tenminste Quote
enrique Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 Krijgen hier nog iets over te horen via onze mensen die altijd met Kia in gesprek gaan en dan met name over de kaartupdates voor de bestaande Kia's bedankt Quote
Specialmade Geplaatst 8 September, 2013 Geplaatst 8 September, 2013 Krijgen hier nog iets over te horen via onze mensen die altijd met Kia in gesprek gaan en dan met name over de kaartupdates voor de bestaande Kia's bedankt Dat zal zeker nog besproken worden. En ook duidelijk(er) gecommuniceerd. Grtz. Specialmade Quote
vand.m Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 @ Specialmade Dankjewel! Ik zal het met veel belangstelling volgen! Suc6 iig. Ik weet nu alleen (nog) niet wat die gegevens op het navigatiesysteem betekenen! ik zie wel dit staan: "2012.01.20" maar ik kan daar niets uit halen wat enigszins iets met 1.0/1.5 heeft te maken. Misschien heb ik nog een te jong systeem om in aanmerking te komen voor die update van €200,00 en komen andere en ik pas later hiervoor in aanmerking. Verder kon ik ook In het boekje niets vinden of ik nu LG heb. Groet, vand.m Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Onderste regel, Firmware: 1.5.2_SL Ik zou dan verwachten dat deze bij de te update serie hoort. Overigens is het blijkbaar geen 7 jaar dat je dan kunt kopen, maar 6 updates. Als die ieder een jaar duren zit je alsnog op 7 jaar. Bij TomTom koop je een jaar aan updates voor ongeveer veertig euro, maar krijg je wel iedere drie maanden een update! En bij de nieuwe systemen met LTM (LifeTime Map update) kost het je zelfs niks! Quote
Specialmade Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Voordat er allerlei, goed bedoelde, verhalen rond gaan het volgende. Er is inmiddels een mailtje van de KCG uitgegaan naar de verantwoordelijke man bij KMNL inzake de kaart update en aan welke eisen het systeem moet voldoen. Dit heeft m.i. niets te maken met software en/of firmware maar het type nummer van het, door de fabriek ingebouwde, navigatie systeem (1.0/1.5) Zodra hier informatie over bekend is zal dit op de site bekend worden gemaakt. Grtz. Specialmade Quote
enrique Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Voordat er allerlei, goed bedoelde, verhalen rondgaan het volgende. Er is inmiddels een mailtje van de KCG uitgegaan naar de verantwoordelijke man bij KMNL inzake de kaart update en aan welke eisen het systeem moet voldoen. Dit heeft m.i. niets te maken met software en/of firmware maar het type nummer van het, door de fabriek ingebouwde, navigatie systeem (1.0/1.5) Zodra hier informatie over bekend is zal dit op de site bekend worden gemaakt. Grtz. Specialmade Specialmade, bedankt voor je inzet Wij wachten af groet Quote
vand.m Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Specialmade, Nogmaals dank en suc6! Ik wacht mee af. Vast bedankt! Quote
Geronimo-Kia Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Ik ben ook zeer benieuwd Die van mij Rio is uit mei 2012 Geronimo-Kia Quote
vand.m Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 Dit heeft m.i. niets te maken met software en/of firmware maar het type nummer van het, door de fabriek ingebouwde, navigatie systeem (1.0/1.5) Zodra hier informatie over bekend is zal dit op de site bekend worden gemaakt. Grtz. Specialmade Ik heb net bericht van KMNL over mijn vraag of mijn navigatiesysteem voldoet aan de voorwaarden vwb. de juiste generatie! Zij laten mij weten omdat mijn firmware version 1.5.2 SL is en dus begint met 1.5 ik voldoe aan de voorwaarden voor de updates, Eerder lieten zij mij op basis van de info op mijn navigatiesysteem zoals de foto die ik eerder hier bij deze topic had gezet al weten dat het een LG systeem is. Hoe en waar ze dat aan zien weet ik niet. Geeft weer wat meer duidelijkheid dacht ik zo! Groet, vand.m 1 Quote
Thundercats Geplaatst 5 November, 2013 Geplaatst 5 November, 2013 Heb ik een andere situatie: ik krijg binnenkort "mijn" Kia Cee'd 1.6 GDI businesspack... deze wagen is een ex-rental en staat vanaf maart 2013 op kenteken. Echter op kenteken van een dealer en heeft dus nog nooit op naam van een consument gestaan. In de voorwaarden voor 7 jaar gratis mapupdates staat, dat de wagen NA 1 sept. 2013 op naam moet zijn gezet (eeehh precieser: afgifte 1e kenteken moet na 1 september 2013 zijn). Deze wagen is echter door KIA Nederland bij dealer X "teruggehaald" en opnieuw gedistribueerd voor verkoop. Eigenlijk ben ik de eerste particuliere eigenaar dus. De wagen is dus vanaf maart 2013 alleen nog maar in bezit van Kia (dealer) geweest. Kom ik nu dan wel of niet in aanmerking voor de 7 jaar gratis updates? Quote
Marjan Geplaatst 7 November, 2013 Geplaatst 7 November, 2013 Mijn Kia Picanto is op 25 sept 2013 op naam/kenteken gezet met het gratis Pioneer navigatiesysteem. Krijg ik daarbij ook de 7 jaar gratis kaartupdates? Quote
mika kjelld Geplaatst 7 November, 2013 Geplaatst 7 November, 2013 Mijn Kia Picanto is op 25 sept 2013 op naam/kenteken gezet met het gratis Pioneer navigatiesysteem. Krijg ik daarbij ook de 7 jaar gratis kaartupdates? marjan die 7 jaar kaart update krijg je alleen met een fabrieksnavigatie en niet met een achteraf ingebouwde navigatie zoals jij die hebt gr patrick Quote
SZURI Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 ik heb alleen zoiets van waarom pas vanaf september 2013 waarom niet vanaf 1 januari 2013 zou wat eerlijker zijn of in ieder geval dan geen 200 euro maar een symbolisch bedrag of geen bedrag als je je beurten netjes op tijd doen. nu heb je een nieuwe auto en bewust gekocht met navigatie omdat het met een tomtom altijd gezeur is met update en dan ga je het nu weer krijgen. jammer weer een gemiste kans van KIA Nederland om zuinig te zijn met hun kia-rijders Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 Tja, en waarom niet vanaf augustus 2011 Szuri. Dan had ik het ook helemaal gratis gehad. Ze moet natuurlijk eens beginnen en dat is nu toevallig in september 2013. Januari 2013 kwam jou beter uit Ik vind het nog al een korting die je krijgt. zes updates (6 jaar) voor 199 euro. De oude situatie was 169 euro per jaar. Weet niet of ze dit nu ook bij andere merken zo doen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.