Ga naar inhoud

Versnellingsbak fluitend geluid


Tuurke

Aanbevolen Berichten

  • 5 weken later...

Zacht of hard maakt niet uit, het hoort niet.

Ik heb inmiddels een derde nieuwe bak gekregen, oude is opgestuurd voor onderzoek. gaat wel even duren. De laatste geeft nog steeds een toontje. Maar gelukkig nauwelijks hoorbaar.

Laat het even zo tot het onderzoek uitsluitsel geeft. Weer een nieuwe geeft misschien wel weer een harder geluid.

Service van de dealer is in in ieder geval top. Ze doen der stinkende best om het op te lossen.

Fluittoon is inderdaad altijd in zijn 6de versnelling, was bij 110 nu bij 90. In eerste bak was het bij gasteven. nu bij gas loslaten ??

Maar goed afwachten nu

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

Gelaas klinken deze posts mij bekend in de oren...

 

Ik heb sinds een half jaar een C'eed en eigenlijk van het begin al een fluitend geluid bij 80-90 in de de zesde versnelling. Na een maandje aankijken (misschien moet ik er aan wennen) toch naar de dealer gegaan. Het probleem werd onderkend en er is een nieuwe bak onder gezet. dan denk je probleem opgelost... maar nu heeft de nieuwe bak hetzelfde probleem!

Weer naar de dealer en weer werd het probleem door twee monteurs onderkend, vervolgens hebben ze de auto naar kia nederland gestuurd en dan komen ze met het volgende antwoord: 'We hebben meneer al een nieuwe bak gegeven, meer als dat kunnen we niet doen.... de tip die ze geven is om dan langer in de vijf te blijven en pas bij 100 naar de zes te gaan...

 

Ligt het nou aan mij of is dit een idiote oplossing van een (zeer irritant) probleem?

en wat zouden jullie nu doen in mijn geval? (ik sta al op het punt om de auto in de verkoop te gooien...) ... de dealer raad aan om het weer een half jaar aan te kijken, maar ik word elke dag gestoord van het gefluit.

 

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een lastig probleem, ik heb inmiddels de derde bak erin zitten.(af fabriek en 2 nieuwe). Het probleem is helaas niet verholpen. Het is wel wat minder als de eerste maar niet weg. Probleem is omdat je weet dat het er zit, je er ook meer op gaat letten. Het is trouwens bij mij zo dat het met gas loslaten is, althans nu, bij de eerste was het met gas geven. De laatste bak die eruit gehaald is is opgestuurd naar Kia. Duurt een maand of 8 voor er antwoord is. Ik schakel dus inderdaad eerder terug of op. Moet wel zeggen dat ik er nu minder op let. En altijd muziek heb aanstaan. helaas is het niet anders. Auto rijd verder goed dus ik ga hem er zeker niet voor wegdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een heel zacht gefluit, en het lijkt wel of iedereen er last van heeft, dus ik denk product eigenschap.

Of mee leren leven of verkopen, je moet wel echt goed luisteren anders hoor je het niet.

Kia is niet het enige merk met 6 bak problemen, kijk eens naar opel met de M32 6 bak, die gaan echt kapot.

Over een 5 bak hoor je veel minder problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Phew, Kia heeft toch wel moeite om fatsoenlijke versnellingsbakken te maken. Ik lees voortdurend over problemen bij de Rio en de Cee'd. Hebben de broertjes van Hyundai daar geen last van? En hoe zit het met de automaten? Ik heb een Cee'd 1.6GDi DCT en mijn wederhelft een Pica Aut4. Die Pica zal wel loslopen; dat is een klassieke (dorstige :-) ) automaat. De DCT komt uit de keuken van Kia/Hyundai in tegenstelling tot die rotdingen die in bijvoorbeeld VW liggen. Keep my fingers crossed maar, tot op heden, geen klachten. Bijzonder fijne automaat. Ik moet wel zeggen dat mijn Cee'd pas 20k op de teller heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...