Nieles Geplaatst 16 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 16 Oktober, 2013 komt omdat de diesel veel meer koppel heeft dan de benzine versie Quote
Danny Rio Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Ik had de eerste maanden last van een ''aparte'' koppeling. Ik was een Peugeot 206 1.9 diesel gewend en tja.... dan is de KIA RIO 1.2 erg wennen. Maar nu een jaar verder nergens meer last van. Koppelen gaat tot nu toe erg soepel. Quote
alscul Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Ik had de eerste maanden last van een ''aparte'' koppeling. Ik was een Peugeot 206 1.9 diesel gewend en tja.... dan is de KIA RIO 1.2 erg wennen. Maar nu een jaar verder nergens meer last van. Koppelen gaat tot nu toe erg soepel. Sinds begin November 2013 rijd ik een 1.2 Kia Rio. Had de eerste weken erg veel last van het vinden van het aangrijppunt van de koppeling. Gaat nu iets beter maar blijft veel concentratie vragen om gladjes weg te rijden. Ik hoop dat het naar verloop van tijd beter gaat en niet slechter anders is een bezoek aan de dealer onvermijdelijk, daarbij rekening houdend met andere reacties op dit onderwerp met soortgelijke klachten. Quote
Specialmade Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Sinds begin November 2013 rijd ik een 1.2 Kia Rio. Had de eerste weken erg veel last van het vinden van het aangrijppunt van de koppeling. Gaat nu iets beter maar blijft veel concentratie vragen om gladjes weg te rijden. Ik hoop dat het naar verloop van tijd beter gaat en niet slechter anders is een bezoek aan de dealer onvermijdelijk, daarbij rekening houdend met andere reacties op dit onderwerp met soortgelijke klachten. Sinds begin november 2013 ??? Doe jij aan toekomst voorspellen :-) Grtz. Specialmade 2 Quote
mcbeef Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Dat is idd op de zaken vooruit lopen... Goed, weer ontopic dan. Quote
HarrydeV Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Ik heb ook sinds aanschaf ( 11-2012)het gevoel dat de koppeling een eigen leven lijdt. Nu met 19:000 op teller is het niet anders 2x aangegeven bij dealer maar die zegt dat alles goed is. Vooral met koud weer is het net of je kromme platen hebt. Blijf het wel melden!! Quote
alscul Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Sinds begin november 2013 ??? Doe jij aan toekomst voorspellen :-) Grtz. Specialmade Even in de war. Terug in de tijd; de ingebruikname was begin oktober 2013. 1 Quote
Tyno Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Mijn Rio is vandaag voor een kleine beurt naar de garage geweest. Ik heb als vervoer een nieuwe Rio mee gehad. Deze koppeling was beduidend minder gevoelig dan mijn auto. Op de leen auto stond 2000km. Mijn auto is uit 2011. Er is dus wel verschil. Mijn eigen auto heeft in de winter ook schurende koppelingsplaten. Dit had ik aangegeven dat mijn koppeling piepte. Dit hebben ze nu gesmeerd waarbij ik later dacht dat ze mijn klacht verkerd geïnterpreteerd hebben. Vanwege tijdgebrek meld ik dat volgende keer beter. Quote
Nieles Geplaatst 17 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 17 Oktober, 2013 Deze koppeling was beduidend minder gevoelig dan mijn auto. Dat had ik precies hetzelfde, ook aangegeven bij de dealer, maar volgens hun was die van mij nog steeds perfect! Quote
johnenas Geplaatst 19 Oktober, 2013 Geplaatst 19 Oktober, 2013 hallo allemaal Ik heb ook een rio 1.2 benzine.net 2800 km erop en blijft lastig om een beetje normaal weg te rijden. lijkt me toch echt wel een puntje voor kia nederland. heb het tot nu toe niet gemeld bij de dealer omdat ik dacht dat zo hoorde bij deze auto maar bij de volgende beurt zal ik het wel melden. Quote
Baggio Geplaatst 19 Oktober, 2013 Geplaatst 19 Oktober, 2013 hallo allemaal Ik heb ook een rio 1.2 benzine.net 2800 km erop en blijft lastig om een beetje normaal weg te Ik raad je aan om i.i.g per mail alvast melding te doen van de koppeling, zo is er nooit gebabbel over slijtage enz. Quote
Creative Name Geplaatst 20 Oktober, 2013 Geplaatst 20 Oktober, 2013 Hoeveel van jullie rijden er al rond met de gemodificeerde drukgroep? Quote
ernieken Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Ik heb ook last van een koppeling die lijkt te 'trillen' als hij aangrijpt. In de zomer niet gehad, vooral nu doet het zich voor, ook enkel bij de eerste kilometers. Koppeling is idd niet het beste onderdeel van de Rio (mijne is van mrt 2012). Dat is wat mij betreft zowat de enige klacht die ik momenteel (ong. 9000km) over deze wagen heb. Ga het toch al even melden aan de dealer, moet hij er maar eens naar kijken bij de volgende beurt. Quote
Nieles Geplaatst 21 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2013 Evt bij vervanging alternative koppeling erin laten zetten / zelf inzetten? Quote
Creative Name Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Het zijn niet de koppelingsplaten maar de drukgroep. Er is een gemodificeerde beschikbaar bij je dealer, bij klachten zal deze dan ook zonder morren vervangen worden... Quote
Nieles Geplaatst 21 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2013 Het zijn niet de koppelingsplaten maar de drukgroep. Er is een gemodificeerde beschikbaar bij je dealer, bij klachten zal deze dan ook zonder morren vervangen worden... En deze heeft het probleem dan ook niet meer? Is er iemand in de omgeving van zetten / wageningen die met zo'n gemodificeerde drukgroep rond rijd? Ik wil wel is weten wat het verschil is Quote
Creative Name Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Ik heb zelf geen Rio dus het is een beetje lastig meepraten eerlijk gezegd... Maar ik was vorige week bij de dealer en daar kwam het toevallig ter sprake bij een andere klant die aan de balie stond. Die had last van een niet te doseren koppeling en wat andere eigenaardigheden, vooral als de auto koud was. Bij die kerel werd gelijk een afspraak gemaakt om de boel te vervangen met de gemodificeerde drukgroep, en zoals ik het begreep van die knakker achter de balie gebeurde dat aan de lopende band bij Rio's. Klinkt een beetje als de klachten die hier omschreven worden, vandaar mijn opmerking Quote
icerabbit Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Is deze gemodificeerde drukgroep ook geschikt voor een Picanto 1.2? Of zou hij deze al hebben? Mijn auto is in Mei dit jaar geleverd. Quote
Nieles Geplaatst 21 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2013 Ik ben geneigd om voor het eerst met dit probleem bij een andere kia dealer langs te gaan en even na te laten kijken Quote
Creative Name Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Is deze gemodificeerde drukgroep ook geschikt voor een Picanto 1.2? Of zou hij deze al hebben? Mijn auto is in Mei dit jaar geleverd. Wat is er met je koppeling dan? Quote
Creative Name Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Ik ben geneigd om voor het eerst met dit probleem bij een andere kia dealer langs te gaan en even na te laten kijken Ik zou gewoon even je dealer bellen en vragen of dat gemodificeerde onderdeel al in je auto zit ja of nee, dat moeten ze aan de hand van je chassisnummer zo kunnen opzoeken... Quote
Nieles Geplaatst 21 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2013 Wat is er met je koppeling dan? extreem nerveus ( lees eerste post van dit topic ) Quote
Creative Name Geplaatst 21 Oktober, 2013 Geplaatst 21 Oktober, 2013 Icerabbit rijdt in een Picanto Quote
Nieles Geplaatst 21 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2013 haha sorry lezen blijft moeilijk xD 1 Quote
icerabbit Geplaatst 22 Oktober, 2013 Geplaatst 22 Oktober, 2013 Klopt, ik merk dat de koppeling in de pica niet helemaal werkt zoals het hoort. De 1.25ltr in de pica is volgens mij dezelfde die in de Rio gebruikt wordt, grote kans dus dat de drukgroep ook identiek is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.