Rioka Geplaatst 3 Juli, 2014 Geplaatst 3 Juli, 2014 PatrickPR, Bedankt voor je reactie. Ik bedoeld met die frontjes het volgende; De verkoper vertelde dat de 940 een iets andere uitvoering is met een afneembaar front. Dat frontje (een klein blokje. zag ik later) moet je dan telkens meenemen anders ben je niet verzekerd. Jij hebt geen last met de bluetooth en het onthouden van je contacten met die 940? Heb je dan ook androidversie 4.4.2. of nog een oudere versie. Want het schijnt in die versie van Android te zitten, alsmede de laatste versie van IOS... Quote
PatrickPR Geplaatst 3 Juli, 2014 Geplaatst 3 Juli, 2014 De 840 en 940 zijn hetzelfde model, beide inderdaad met een klein afneembaar blokje linksonder. Met dit blokje eraf kan de radio niet worden aangezet indien deze uit het voertuig gestolen wordt. Ik haal dit blokje er zelden af, geen idee hoe dit bij mij zit met verzekering. Ik vind het teveel gedoe. Ik heb een Samsung S3 met op dit moment android 4.3. Ik heb met de 840 nog nooit problemen gehad met bluetooth en het overnemen van de contacten. Ik zet ze niet over naar de radio, maar iedere keer als de telefoon verbinding maakt haalt deze de contacten vanzelf op. Ze staan er dus niet vast in. Hoe dit met andere versies van android werkt weet ik niet. Quote
geeltje Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Oke, bedankt voor deze info. Heb jij ook problemen dat als het koud is dat de radio weer in fabrieksinstellingen staat als je de radio na een koude nacht aandoet? ja klopt nieuwe kabelboom er op gezet haalt niets uit ook weer slechte radio ontvangst is er begin april uitgehaald en opgestuurd naar pioneer nu bijna eind juli apparaat nog niet terug dealer is er weer achter aan heeft al van andere klanten het apparaat terug gekregen waren nog klachten bij sommige mensen wordt er nu doodziek van moet een andere oplossing komen kom er op terug als ik het apparaat terug heb Quote
Goldy Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 ja klopt nieuwe kabelboom er op gezet haalt niets uit ook weer slechte radio ontvangst is er begin april uitgehaald en opgestuurd naar pioneer nu bijna eind juli apparaat nog niet terug dealer is er weer achter aan heeft al van andere klanten het apparaat terug gekregen waren nog klachten bij sommige mensen wordt er nu doodziek van moet een andere oplossing komen kom er op terug als ik het apparaat terug heb Quote
Goldy Geplaatst 15 Juli, 2014 Geplaatst 15 Juli, 2014 Je moet gewoon een andere type Pioneer eisen. De meeste hebben een vervangende Pioneer gekregen na enige aandringen. Ik heb de 840 gekregen en die werkt perfect Quote
Rioka Geplaatst 26 Augustus, 2014 Geplaatst 26 Augustus, 2014 Nou, na een heel lange tijd komt de dealer met een voorstel. Ruilen dat ding met bijbetaling voor een 860....Het is wel teveel bijbetalen (heb achteraf al veel te veel betaald voor die 550, dus wil helemaal niets bijbetalen) maar dat is weer in overleg dus een ander probleem. De dealer zegt dat het een mooi dingetje is met apps en alles wat je kan downloaden. Het zal wel maar ik wil gewoon knap geluid, goede navigatie en het syncen van de telefoon moet goed gaan. Iemand al ervaring met een 860? Quote
PatrickPR Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Nee geen ervaring met de 860. Ik neem aan dat de dealer hier praat over de Pioneer AVIC-F860BT. Het ziet er uit als de opvolger van de 850/950. Alleen zou ik zeker niet akkoord gaan met het bijbetalen. Ik zie dat de AVIC-F860BT op internet te koop is voor nog geen €700. Ik kan me herinneren dat de 840/940 ook rond die prijsklasse zat toen deze op de markt kwam. Eigenlijk krijg je dus een gelijkwaardig apparaat met wat er toen bij de actie zat. Voor de rest wel een mooi apparaat met veel opties en functies, binnen Pioneer 1 van de toptoestellen. Zou je aan kunnen geven waar wij aan moeten denken voor het bijbetalen? Dan kunnen we eventueel inschatten of dit de moeite waard is. 1 Quote
Rioka Geplaatst 2 November, 2014 Geplaatst 2 November, 2014 Inmiddels 5 maanden verder en nog steeds dat achterlijke apparaat in mijn auto. Dealer werkt totaal niet mee, neem je twee auto's af met een bedrijf dat groeit als kool, en hij laat je gewoon barsten. Na een schriftelijke klacht, die ook in kopie naar Kia NL is gegaan, kreeg ik antwoord; Het kwam er in het kort op neer dat hij heel veel klanten met dit apparaat heeft rijden, maar niemand heeft er problemen mee. Ja daaag, hij is zeker in de Efteling geboren. Voorstel; of de 550 met nieuwe software (de meeste problemen werden neergezet als producteigenschap dus is een ridicuul voorstel) of de 860 maar even 250 euro bijbetalen! Na veel heen en weer gehannes, heb ik mij als de wijste opgesteld en heb een afspraak gemaakt met de beste man....dacht er dan wel met 2 volwassenen uit te komen, dus niet Hij weet gewoon niet hoe je een klant behandelt....Ik moet nog steeds 250 euro bijbetalen. Ik vroeg of hij dan geen gelijkwaardig product heeft zonder alle apps en dergelijke maar gewoon met een navi en bluetooth die ik gewoon zakelijk kan gebruiken. Ja heb ik wel, maar dan moet je ook ongeveer 250 euro bijbetalen. Echt, de verkoper deed nog zijn best maar de man verkoopt kennelijk zoveel auto's per dag dat hij zich dit kan veroorloven. Elk voorstel van mijn kant werd afgewezen. Doe dan ook de afspraak niet want ik heb wel wat anders te doen. Nog een dingetje uit het gesprek; Mijn collega zijn 550 was na een maand al overleden. Zou opgestuurd worden maar dat hebben ze anders verpakt. De deler zegt nu dat de 550 definitief omgeruild is. Mijn collega heeft een tweedehands systeem gekregen waar wegen, opgeleverd 2012, niet op staan. Vraag ik aan de beste man hoe we dit oplossen. Dealer; ja dat kunnen jullie zelf via internet, kost 149 euro!! Want navigaties lopen altijd achter! Ja tuurlijk, auto kopen in 2014 en kaarten van 2012... Niet dat hij nu in zijn eigen auto rijdt, hoor. Hij hoorde een rammeltje na een week sturen. Toen ik op vakantie ging heeft hij met de mijne gereden zodat de superdealer in zijn auto kon rijden. Zogenaamd niets gehoord. Mijn collega hoorde het alweer na een dag of 2. Nu is zijn startmotor in de soep gedraaid en verrassing, die hebben ze niet. eind november is de auto weer klaar...Prutsers bij Kia. Ik heb nogmaals een brief geschreven naar KiaNL want ik weet dat ze dit wel aangekaart hebben bij de dealer. Maar als dit niet opgelost wordt hebben wij voor de laatste keer bij hem auto's gekocht en zeer waarschijnlijk ook voor het laatst een Kia. Wat een waardeloze service verlenen die gasten Quote
Swift Style Geplaatst 3 November, 2014 Geplaatst 3 November, 2014 En JA hoor vandaag is de F550BT door de dealer vervangen voor een AVIC-F840BT en ik ben happyyyy Wat een dag en een nacht verschil zo hoort een navigatie systeem te werken. De Avic-F840BT is de dealer versie van de F940BT wat wil zeggen dat er geen frontjes en andere toeters en bellen worden bijgeleverd. Firmware en uiterlijk is gelijk aan de F940BT Goed voor jou. Wat heb je bij moeten betalen? Mijn dealer in Boxmeer wilde mij tegen betaling een ander model leveren, maar NIET de F840. Daar doet hij het stilzwijgen op, terwijl ik duidelijk heb aangegeven hier in geïnteresseerd te zijn. Zo zie je maar, de ene dealer is de andere niet. Zelfs bij KIA. Jammer, moet ik met die ellendige F550 aanmodderen. Erg vervelend. Quote
PatrickPR Geplaatst 3 November, 2014 Geplaatst 3 November, 2014 Goed voor jou. Wat heb je bij moeten betalen? Mijn dealer in Boxmeer wilde mij tegen betaling een ander model leveren, maar NIET de F840. Daar doet hij het stilzwijgen op, terwijl ik duidelijk heb aangegeven hier in geïnteresseerd te zijn. Zo zie je maar, de ene dealer is de andere niet. Zelfs bij KIA. Jammer, moet ik met die ellendige F550 aanmodderen. Erg vervelend. Hierop inhakend, ik zit ook bij de dealer in Boxmeer, en mijn F550 is kostenloos en zonder al te veel moeite vervangen voor een F840. Ik kan me wel voorstellen dat de F840 nergens meer beschikbaar is, dit was toen al een uitlopend model en mondjesmaat verkrijgbaar. Betekend natuurlijk niet dat de dealer jou zou moeten zeggen welk model hij in wil bouwen. Quote
Swift Style Geplaatst 4 November, 2014 Geplaatst 4 November, 2014 Hierop inhakend, ik zit ook bij de dealer in Boxmeer, en mijn F550 is kostenloos en zonder al te veel moeite vervangen voor een F840. Ik kan me wel voorstellen dat de F840 nergens meer beschikbaar is, dit was toen al een uitlopend model en mondjesmaat verkrijgbaar. Betekend natuurlijk niet dat de dealer jou zou moeten zeggen welk model hij in wil bouwen. Hoi Patrick. Ik weet, wist, dat jij ook bij de Boxmeerse dealer zit en dat hij jou probleem wel heeft opgelost. Jij hebt vast een streepje voor bij hem. Of het was een eenmalige service, en daarna nooit meer. Wat dan ook, ik zit met dat (dure) klote ding in mijn auto en erger me eraan. Als ik budget had ging ik naar een ander dealer en liet hem daar vervangen voor de Pioneer Avic F860BT. Maar helaas, geen centen en geen service van de dealer. Deze heeft zijn geld binnen, en klaar is kees. Quote
PatrickPR Geplaatst 4 November, 2014 Geplaatst 4 November, 2014 Waarom denk je dat ik een streepje voor heb? Naar mijn idee is dit namelijk niet zo, misschien dat hij er anders over denkt. Ik was wel (één van) de eerste die met de F550 terug kwam met klachten, geen idee hoeveel er daarna nog zijn gekomen. Quote
Swift Style Geplaatst 5 November, 2014 Geplaatst 5 November, 2014 Waarom denk je dat ik een streepje voor heb? Naar mijn idee is dit namelijk niet zo, misschien dat hij er anders over denkt. Ik was wel (één van) de eerste die met de F550 terug kwam met klachten, geen idee hoeveel er daarna nog zijn gekomen. Sorry Patrick. Was humoristisch bedoeld. Quote
PatrickPR Geplaatst 5 November, 2014 Geplaatst 5 November, 2014 Sorry Patrick. Was humoristisch bedoeld. Ahh oke. No problem Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 5 November, 2014 Geplaatst 5 November, 2014 Goed voor jou. Wat heb je bij moeten betalen? Mijn dealer in Boxmeer wilde mij tegen betaling een ander model leveren, maar NIET de F840. Daar doet hij het stilzwijgen op, terwijl ik duidelijk heb aangegeven hier in geïnteresseerd te zijn. Zo zie je maar, de ene dealer is de andere niet. Zelfs bij KIA. Jammer, moet ik met die ellendige F550 aanmodderen. Erg vervelend. Ik heb hier niets voor betaald, Service van de dealer. Quote
Swift Style Geplaatst 6 November, 2014 Geplaatst 6 November, 2014 Ik heb hier niets voor betaald, Service van de dealer. Super dealer. Kan ik van de dealer in Boxmeer niet zeggen. Hij wilde, voor zo ver ik me kan herinneren, zo'n 550 euro bijgelegd hebben. En dan nog kreeg ik niet het laatste model waarmee KIA in de accessoires lijst, Pioneer Avic F860BT, mee adverteert. Deze was schijnbaar onbespreekbaar, ik heb er specifiek naar gevraagd. Quote
Gast RvdG71 Geplaatst 6 November, 2014 Geplaatst 6 November, 2014 Super dealer. Kan ik van de dealer in Boxmeer niet zeggen. Hij wilde, voor zo ver ik me kan herinneren, zo'n 550 euro bijgelegd hebben. En dan nog kreeg ik niet het laatste model waarmee KIA in de accessoires lijst, Pioneer Avic F860BT, mee adverteert. Deze was schijnbaar onbespreekbaar, ik heb er specifiek naar gevraagd. Bij mijn waren er een aantal zaken gaande dit kan je lezen op pag. 1 van deze topic. Quote
npolm Geplaatst 17 November, 2014 Geplaatst 17 November, 2014 Nou, ik heb inmiddels het apparaat 3 keer geupdate of laten vernieuwen door de dealer, maar heb wel geëist dat, mocht de reparatie nu weer niets opleveren, dat ik een volledig nieuw en ander systeem krijg. Heb een mail gestuurd naar Kia zelf en mijn dealer hier een CC van gestuurd (op advies van mijn dealer). Vervolgens contact gehad met iemand binnen Pioneer die mij naar de situatie vroeg, maar niet met een goede oplossing kwam. En nu, gelukkig, krijg ik van mijn dealer kosteloos de 860 BT. Dus ik heb weer hoop! Benieuwd naar ervaringen hiermee?P.S. Nooit bijbetalen, dat is pure afzetterij, het systeem hoort gewoon te werken en de vele klachten over de 550BT zijn iedereen bekend kan ik je melden. 1 Quote
Swift Style Geplaatst 18 November, 2014 Geplaatst 18 November, 2014 Nou, ik heb inmiddels het apparaat 3 keer geupdate of laten vernieuwen door de dealer, maar heb wel geëist dat, mocht de reparatie nu weer niets opleveren, dat ik een volledig nieuw en ander systeem krijg. Heb een mail gestuurd naar Kia zelf en mijn dealer hier een CC van gestuurd (op advies van mijn dealer). Vervolgens contact gehad met iemand binnen Pioneer die mij naar de situatie vroeg, maar niet met een goede oplossing kwam. En nu, gelukkig, krijg ik van mijn dealer kosteloos de 860 BT. Dus ik heb weer hoop! Benieuwd naar ervaringen hiermee? P.S. Nooit bijbetalen, dat is pure afzetterij, het systeem hoort gewoon te werken en de vele klachten over de 550BT zijn iedereen bekend kan ik je melden. Super dealer ! Proficiat. Vast niet Wassink uit Boxmeer. Die laat zijn klanten lekker in de kou staan. Quote
Rioka Geplaatst 26 November, 2014 Geplaatst 26 November, 2014 De dealer (Rustman uit Haarlem) en Kia Motors Nederland hebben het voor elkaar, hoor. Voor ons bedrijf geen Kia meer! Van Rustman hoef je helemaal niets, maar dan ook niets te verwachten zodra je de sleutels hebt (wel van de verkoop maar die wordt overruled door de directie) en van KMNL moet je de navigatie laten onderzoeken door en bedrijf in Zeeland op producteigenschappen. Ja hoor, het ZIJN producteigenschappen want het is een inferieur product én het probleem is allang bekend... Nee KMNL stelt zich op het standpunt dat er eerst moet onderzocht worden of het echt producteigenschappen zijn. Pioneer kan dat wel zeggen maar wij willen het onderzoeken... Nou goed, wij laten wel 2 nieuwe inbouwen door iemand die er wel verstand van heeft en zijn overgestapt naar een andere dealer, Rustman zal niets meer aan ons verdienen. O, had ik al gezegd dat we nooit meer Kia kiezen, we hebben nu 2 auto's op de zaak, zaak groeit lekker door dus zodra we van Kia af kunnen, doen we het ook! Bedankt Rustman te Haarlem en Kia Motors Nederland! Quote
Maupie010 Geplaatst 8 Mei, 2017 Geplaatst 8 Mei, 2017 Nu lees ik niet veel goed over de F550BT, en helaas merk ik het nu ook. De F550BT zat in mijn KIA en heeft weinig problemen gegeven. Was 1x vastgelopen maar werkte gewoon prima. Tot 2 weken geleden. Toen startte ik de auto en kon hij ineens mijn usb stick (welke ik vanaf dag 1 gewoon kon gebruiken) niet meer lezen. Hij bleef op laden staan. Na opnieuw starten, aan en uitzetten, en zelfs een factory reset op het apparaat, wil hij de usb niet meer lezen. En nee het heeft niet te maken met de manier waarop hij geformatteerd is en ik heb ook al 5 andere usb sticks gebruikt en allemaal hetzelfde euvel. Ik ben online gaan zoeken naar de firmware, maar vond alleen versie 1.27. Op de F550BT staat 1.40. Nu heb ik een mailtje gestuurd naar Pioneer, waar ik de laatste versie kon downloaden en kreeg ik het volgende antwoord:Alle beschikbare firmware updates zijn online te vinden. De 1.27 ( systeemupdate MCU) is de laatste versie die u zelf kunt updaten. De versie 1.40 isMPU ( operating software) . Het zijn 2 verschillende software versies. DeMPU update kunt u helaas niet zelf uitvoeren, deze kan alleen via onzeerkende service center.Door de door u aangeven klacht kan niet door een update verholpen worden.Wij raden u aan om u toestel te resetten via het menu. Bij blijvendeklachten dient uw toestel nagekeken te worden.Wij adviseren u daarom uw toestel te laten controleren en eventueel telaten repareren door ons erkende servicecenter EBK te Zeewolde. Nu voel ik de bui al hangen. Ik moet 1,5 uur rijden naar een servicecenter die voor een mooi bedrag een software update doen, op een F550BT waar ik ongetwijfeld geen garantie op heb. Mooi verhaal!! Iemand die mij kan informeren wat ik kan doen? Quote
Nieles Geplaatst 16 Mei, 2017 Geplaatst 16 Mei, 2017 Heb je al gekeken op avic forum? STaat vaker andere software Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.