Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Stuurgedrag oudere modellen SW

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mede-KIA-rijders,

Zojuist een kleine introductie neergepend en daar meteen mijn gevoel over de auto neergezet, maar dat bleek bij nalezen niet de bedoeling te zijn. Dan nog eens hier.

Ik kwam hier eigenlijk vanwege een vraag over het stuurgedrag van mijn eind-2009 (nieuwe neus) Cee'd die ik een maand terug tweedehands gekocht heb. In neutrale stand op snelheid is het nogal moeilijk kleine correcties door te voeren, en ik krijg er haast RSI van en verkrampte schouders. Nu las ik in een oudere draad een onheilspellend 'firmware upgedate en daarom dus'-achtig bericht... Ik ben inmiddels ook te weten gekomen dat nieuwere modellen soms juist weer vager sturen...

In ieder geval, neem van de week contact op met de dealer om te laten controleren. Hopelijk geen flauw verhaal daar.

Ik ben verder tevreden met de zee aan laadruimte en hij rijdt, ondanks berichten uit reviews enz., toch best stil op snelwegsnelheid. De herrie zit eigenlijk rond de 90-100, maar vanaf 110 is het weer lekker rustig. Aparte wagen, moet er duidelijk nog een beetje mee leren omgaan.

Heeft iemand nog verder informatie opgedaan over dat stroeve sturen vanuit neutrale stand, en of dat verholpen kan worden?

Vriendelijke groet,

sw14

Geplaatst

Advies is om bij de dealer de nieuwste software uit te voeren, de banden spanning op 2.4 te zetten. en het stuur minder stevig beet houden waardoor de kracht die je uit oefent op de servo van de elektronische stuurbekrachting afneemt.

Succes!

Geplaatst

Dank voor de reacties.

Ik zal de banden weer wat oppompen, van alles geprobeerd, en dinsdag gaat ie naar de dealer want het is niet te harden als het stuur in het midden 'vast' lijkt te zitten en je dan teveel kracht moet geven waardoor je weer overcorrigeerd. Hopelijk valt er iets up te daten, ander zou het wel jammer zijn.

Geen idee trouwens hoe het stuur minder stevig vasthouden met de stuurservo te maken heeft...? Ik heb het vast zonder knijpen, probeer via kleine correcties de auto midden op de weg te houden. Maar die kosten dus onevenregdig veel kracht. Of bedoel je met minder kracht sturen? Dat wil dus net niet... Afijn, eerst die dealer eens laten kijken en zeggen wat ik ervan vindt.

Verslag volgt.

Geplaatst

Als je RSi krijgt van rechtdoor rijden op de snelweg is er duidelijk iets niet goed. De befaamde 'software update' is vaak niks meer dan een iets aangepaste versie bij een onderdeel wat gemodificeerd is, en niet om een 'probleem' op te lossen. 

Dit soort klachten zijn voor een dealer vaak moeilijk om op lossen want als alles werkt, geen foutcodes te vinden zijn en de uitlijning goed is dan zegt de importeur ook "zoek het maar uit" tegen de dealer als hij zomaar onderdelen gaat vervangen.

Ik zou gewoon aan je dealer vragen of je een rondje mag rijden in het zelfde type wat jij hebt of kijk of er 1 te koop staat ergens en maak daar gewoon een proefrit mee  :wink: Heeft die auto niet jouw probleem dan kan je bij je dealer serieuze eisen neer gaan leggen, anders is het toch echt gewoon een eigenschap van de auto...

Geplaatst

ik had in het het verleden ook vage klachten in mijn auto zoals niet werkend airbags of veiligheid gordels die niet uit wilde rollen, maar dat was alleen als mijn ex schoonmoeder in de auto zat, nu gaat alles weer helemaal prima :P

• Like 1
Geplaatst

Wat doe je in godsnaam met je schoonloeder in de auto, je kan het ook met de tram sturen hoor...

mijn ex schoonmoeder had voor alles wat in het openbaar moest een verbod, nadat ze haar baard en snor had afgeschoren ging het langzaam beter :P

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...