J. Bierings Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Hoi, Ik ben in het bezit van een cee'd SW CRDI uit 2008. De auto rijdt als een zonnetje, maar ik vind dat het sturen op hoge snelheid heel zwaar en wat schokkerig gaat. Vind dat jammer, kan niet met Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Wat is dat toch met kia dealers die maar roepen dat er niks aan te doen is? Dit is al het 2e topic waarin ik dat lees. Als je vroeger wel soepel kon sturen moet dat nu ook weer kunnen lijkt mij! Controleer voor de zekerheid de bandenspanning eens. Ik neem aan dat die van jouw ook al elektrische stuurbekrachtiging heeft dus het kan best veel zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Bierings Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Hoi, Ja, ik ben net lid van het forum, was een beeje aan het rondneuzen. Las dat de spanning van 2.2. naar 2.4 moet (rijd op winterbanden). Misschien een gekke vraag: dat kan gee kwaad voor de band zelf? groet John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Dat ligt aan het merk band. Maar 2.4bar is niet zo heel extreem, ik heb in mijn zomer banden 2,5 bar zitten. Als het goed is staat er ook op de banden een aanduiding op, hoeveel gewicht de banden maximaal mogen dragen bij een bepaald aantal PSI. Dat moet je alleen even omrekenen naar bar en je weet hoeveel druk er maximaal in de band mag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Bierings Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Hoi, Het moet niet gekker worden, er mag 44 psi in. Omgerekend meer dan 3.0 Bar. Ga het morgen proberen! John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 ik zou voor het rijcomfort niet verder gaan dan 2,4/2,5. Met 3 bar krijg je toch best wel een stuiterbak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Bierings Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Ja natuurlijk. Maar het is voor mijn rust wel prettig te weten dat hij gerust op 2,4/2,5 kan zonder bang te zijn om een klapband of zo te krijgen. Ik ben een angsthaas wat dat betreft, hou me graag binnen dat wat mogelijk is. groet! John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Bierings Posted January 16, 2010 Author Share Posted January 16, 2010 Trouwens, ben sinds een uurtje lid, heb 2 vragen gesteld, en krijg super antwoorden. Goed bezig jullie! John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Ha John, zwaar(der) sturen met bandjes is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Alle cee'd modellen hebben een electronische stuurbekrachtiging. Als je wagen zwaarder stuurt dan normaal deze laten nakijken door een dealer met verstand van zaken. En dan mag ht ook nog een dealer zijn die geen KIA dealer is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J. Bierings Posted January 19, 2010 Author Share Posted January 19, 2010 Beste mensen, Wat kan een simpele oplossing toch veel plezier opleveren. De winterbanden 0,2 bar harder gezet, en nu: prachtig. Stuurgedrag veel en veel beter. En dat van de dealer: gek hoor dat die het niet weet. Nu ik wist waar ik zoeken moest blijkt dat Goodyear dit ook gewoon op hun site als standaard tip geeft. Nog eens met een collega over gehad, die wist het ook niet. Afijn: nog zeer bedankt! groet John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Geen dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Dat zware sturen is geheel normaal, Ik vind het aangenaam als je bij hoge snelheid zwaar stuur hebt, als je het met gevoel doet, kan je mooi door de bochten gaan, en dit geeft ook een sportief gevoel, dit geheel naar mijn mening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Dat zware sturen is geheel normaal,Ik vind het aangenaam als je bij hoge snelheid zwaar stuur hebt, als je het met gevoel doet, kan je mooi door de bochten gaan, en dit geeft ook een sportief gevoel, dit geheel naar mijn mening Klopt, wanneer je meer gevoel hebt met de auto dan rijdt dat veel prettiger. Dat noemen ze communicatief rijden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard1 Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Het zwaader sturen komt door een Software Update. De eerste Serie Cee'd hadden dit niet. Bij de laatste service beurt is nieuwe software geladen. De Radio doet het nu beter, Besturing is zwaarder geworden, maar heeft nu helaas een soort dood punt met weerstand. De motor loopt ook anders. persoonlijk vind ik het geen verbetering van de besturing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts