MarkOptima Geplaatst 23 November, 2013 Geplaatst 23 November, 2013 Hallo allemaal, ik ben Mark en ben sinds 10 augustus 2013 in het bezit van de nieuwe Kia optima Hybrid. We kwamen uit een Ford Mondeo maar vanwege de zware bijtelling zijn we over gestapt of zeg maar terug gestapt naar Kia. Ik zeg we, want mijn broer en ik kopen gelijk de zelfde auto, dit komt ook omdat we samen de zaak zitten.Voor de Ford hebben we de Sorento gehad en zijn jaren lid geweest van de Sorento Club. Vele leuke (OffRoad) ritten gehad, maar helaas na 5 jaar werd deze auto echt te duur. Een EX Custom Diesel kost nog al wat in de wegen belasting. Daarnaast ben ik een lief hebber van de Mercedes W123 en heb ik een 300 Turbo Diesel uit de USA van 1983. Deze gaat onder dekentje eind december vanwege de belasting plannen van het kabinet. Ik hoop op het forum met wat techneuten in contact te komen of te discussiëren over de Optima Hybrid. Het is helaas niet allemaal lof over de mooie auto, na een paar maanden in gebruik heb ik wel wat kanttekening over de auto. Deze ga ik in het optima forum ventileren om zo wat gesprekken op gang te krijgen.In America is op het forum veel te vinden want daar is het één en al Optima wat de klok slaat maar hier in Europa en Nederland komen ze maar moeilijk van de grond. Dagelijks zie ik er één rijden maar die is van mijn broer , maar verders ben ik er in 3 maanden pas twee tegen gekomen en dat waren beide diesels. Met vriendelijk groet, Mark Quote
Specialmade Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 @MarkOptima, Welkom op dit forum en toch, ondanks dat je wat kanttekeningen hebt, veel rijplezier met je Optima. De Optima wordt in Nederland (nog) niet in grote aantallen verkocht maar dat zal zeker wel veranderen. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
MarkOptima Geplaatst 24 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 24 November, 2013 Hoi, bedankt. We zijn zeker zeer tevreden over de auto. Er zitten wat eigenaardigheden aan en ben benieuwd of andere gebruikers daar ook over vallen. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 24 November, 2013 Geplaatst 24 November, 2013 Welkom op het forum en geniet van je Optima. Quote
bigwade Geplaatst 28 November, 2013 Geplaatst 28 November, 2013 Welkom, prachtige auto ! Kan ook nog alle kleuren gespoten worden Quote
MarkOptima Geplaatst 29 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2013 Bedankt allemaal Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.